Studencki Produkt Roku to najpopularniejszy w Polsce plebiscyt, w którym studenci sami wybierają ulubione produkty i marki. Pomysłodawcą i organizatorem plebiscytu jest Platforma Mediowa Point Group, wydawca magazynu dla studentów „Dlaczego” oraz portalu Korba.pl. Z roku na rok plebiscyt zyskuje coraz większą popularność. W tym tygodniu rozstrzygnięto jego VI edycję.
Plebiscyt składa się z dwóch etapów. W pierwszym eliminacyjnym etapie, prowadzonym od listopada 2005 do lutego 2006, czytelnicy magazynu „Dlaczego” oraz internauci zgłaszają ulubione marki i produkty w 22 kategoriach. Do drugiego etapu przechodzą te produkty, które we wstępnym etapie konkursu zajęły pierwszych pięć miejsc w obrębie każdej kategorii. W finale studenci głosują na jeden – ich zdaniem najlepszy – produkt w każdej kategorii.
W tym roku, już po raz czwarty w historii plebiscytu, nagrodę w kategorii „Studencki Bank” otrzymał PKO Bank Polski za rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy Superkonto Student.
Prowadzony przez PKO Bank Polski rachunek Superkonto Student wraz z oferowanymi w jego ramach produktami i usługami, zostały specjalnie zaprojektowane tak, aby studenci mogli indywidualnie dopasować je do własnych potrzeb. Posiadacze rachunku Superkonto Student mają możliwość korzystania z szerokiej oferty banku, jak również z produktów specjalnie im dedykowanych. Wygodę korzystania z rachunku zapewniają nowoczesne i bezpieczne usługi bankowości elektronicznej PKO Inteligo (przez Internet i telefon), dzięki którym klienci mają dostęp do swojego konta o każdej porze dnia, z każdego miejsca na świecie. O studenckie finanse łatwiej można zadbać przy pomocy Karty Kredytowej Student– wyjątkowej, pierwszej na polskim rynku karty przezroczystej. Na pokrycie kosztów związanych ze studiowaniem studenci mogą ubiegać się o kredyty przeznaczone wyłącznie na ten cel, w tym m.in. w ramach programu preferencyjnych kredytów studenckich z dopłatami z Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich.