PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaRuszyła druga edycja kampanii prewencyjnej „STOP wariatom drogowym”

Ruszyła druga edycja kampanii prewencyjnej „STOP wariatom drogowym”

Ubezpieczenia 22.06.2006 (07:51)

Wysoka liczba ofiar wypadków drogowych w Polsce to już epidemia. Co roku ginie w nich ponad 5 tysięcy osób – to tak jakby z mapy kraju znikała jedna wioska. Najwięcej wypadków co roku zdarza się w miesiącach wakacyjnych, dlatego właśnie teraz, gdy rozpoczynają się letnie wyjazdy, PZU uruchamia drugą edycję kampanii „STOP wariatom drogowym”.

Celem tegorocznej edycji kampanii jest zmiana postaw i zachowań na drodze poprzez uzmysłowienie kierowcom, że:

• każdy przejawia czasem zachowania „wariata drogowego”, dla których zwykle szukamy błahych usprawiedliwień;

• często pozornie niegroźne zachowania na drodze (przejazd na żółtym świetle, niewielkie przekroczenie prędkości) są społecznie akceptowane, podczas gdy powinny być jednoznacznie piętnowane,

• pierwszym krokiem do poprawy bezpieczeństwa na drogach jest przyznanie się każdego kierowcy przed sobą do takich zachowań i próba ich eliminacji u siebie, a potem u innych.

Kampania rozpocznie się od emisji spotów telewizyjnych, które będzie można zobaczyć w głównych stacjach ogólnopolskich. Reklamy telewizyjne to cykl historii ukazujących różne sytuacje życiowe, w których nierozważne zachowanie na drodze może prowadzić do utraty tego, co dla każdego człowieka najcenniejsze. Spoty wskazują także, że konsekwencje naszego zachowania na drogach dotyczą nie tylko nas – kierowców – ale przede wszystkim innych ludzi, w tym naszych bliskich. Elementem wyróżniającym filmy jest narrator – to kierowca, który analizuje, jakby z perspektywy czasu, powody, dla których jego zachowanie podczas prowadzenia samochodu doprowadziło do wypadku. Nie widzimy jego skutków – widzowie sami domyślają się jak to się skończyło. Spoty kończą się wezwaniem: „Wariat drogowy jest w każdym z nas. Nie pozwól by kierował Tobą”!

Przekaz tegorocznej edycji kampanii został w tym roku skonstruowany tak, aby skłonić kierowców do przyznania się do tego, że wariat drogowy jest w każdym z nas. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego zależy od wielu czynników, ale najważniejszym z nich jest zmiana zachowań jego uczestników.

Kampanii telewizyjnej będzie towarzyszyć reklama w radiu oraz reklama zewnętrzna przy głównych trasach i w największych miastach. W galeriach handlowych zorganizowane zostaną eventy, podczas których hostessy będą zbierały podpisy poparcia dla kampanii. Podpisy będą także zbierane na stacjach benzynowych, na których pojawią się również specjalne naklejki z logo kampanii na dystrybutorach.

Ważnym elementem tegorocznej edycji kampanii „STOP wariatom drogowym” będzie serwis internetowy, zawierający wiele porad dotyczących tego, jak zwalczyć w sobie zachowania wariata drogowego oraz artykuły na temat bezpiecznej jazdy. Internauci będą mogli za pośrednictwem serwisu wymieniać opinie na temat swoich zachowań na drodze i tego jak je zmieniać. Najciekawsze wypowiedzi zostaną opublikowane w reklamach prasowych. Kampanię ATL i BTL realizuje Agencja Just, za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Starlink, serwis internetowy kampanii tworzy MAD Multimedia.

Badania skuteczności pierwszej edycji kampanii „STOP wariatom drogowym” zrealizowane przez Instytuty Pentor i SMG/KRC, pokazały, że z przekazem reklamowym kampanii bezpośrednio zetknęło się ponad 64% ogółu społeczeństwa i aż 73% kierowców. Ponad 50% osób zapamiętało hasło kampanii. Badania jakościowe pokazały także, że Polacy pozytywnie ocenili zastosowaną w kampanii kreację.

Hasło kampanii zostało ocenione jako spójne z ideą kampanii. Ponad 88% badanych stwierdziło, że określenie „wariat drogowy” to właściwe określenie dla kierowcy jadącego niebezpiecznie. Ponad 88% badanych podobało się hasło „Stop wariatom drogowym” dla kampanii piętnującej kierowców stanowiących zagrożenie dla innych. Z danych Wydziału ds. Ruchu Drogowego Biura taktyki Zwalczania Przestępczości KGP wynika, że w okresie wakacyjnym roku 2005, czyli w czasie realizowana kampanii, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2004 w większości województw liczba wypadków drogowych zmalała blisko o 205 wypadków, o 133 osoby zmniejszyła się liczba rannych, a o 18 osób zmalała liczba zabitych w wypadkach drogowych.

Kampania „STOP wariatom drogowym” jest ważnym elementem działalności prewencyjnej PZU, której podstawa to działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach tych aktywności, PZU współpracuje z Policją, ITS, Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz innymi organizacjami społecznymi. Firma realizuje także takie ogólnopolskie programy jak „Bezpieczna szkoła z PZU” i współorganizuje akcje związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego, np.: As bezpieczniej jazdy, Narodowy test na Prawo Jazdy, Bezpieczne powroty. Potwierdzeniem zaangażowania PZU w tym obszarze było niedawne podpisanie przez firmę Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

pzu 2006-06-22
Redakcja PRNews.pl
Tagi: pzu

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców