PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościRaport MasterCard na temat oczekiwań konsumentów, dotyczących kart wspólnych marek

Raport MasterCard na temat oczekiwań konsumentów, dotyczących kart wspólnych marek

Aktualności 14.09.2006 (13:31)
Karty

Nasi rodacy w badaniu okazali się być najmniej spośród badanych Europejczyków zorientowani na zaspakajanie własnych potrzeb, bo tylko 44% Polaków zadeklarowało chęć osobistego wykorzystania nagród. Niemal dwukrotnie mniejsza jest liczba mieszkańców Starego Kontynentu chętnych do ofiarowania dodatkowych profitów na rzecz organizacji charytatywnych lub proekologicznych (25%), a tylko co piąty badany deklarował chęć ich przeznaczenia dla rodziny i przyjaciół (20%).

Zlecone przez MasterCard badanie zostało przeprowadzone przez KRC Research wśród 1400 użytkowników kart kredytowych, reprezentujących Wielką Brytanię, Niemcy, Francję, Hiszpanię, Włochy, Rosję i Polskę. Dane gromadzono na przełomie lipca i sierpnia 2006 r., a założeniem akcji było zbadanie stosunku konsumentów do kart wspólnych marek, przy okazji siódmej dorocznej konferencji MasterCard poświeconej Programom Affinity i Co-branding, odbywającej się 7 i 8 września w hiszpańskiej Walencji.

Z danych raportu wyraźnie wynika, że wśród użytkowników kart kredytowych rosną oczekiwania wobec programów powiązanych z kartami. Wyniki badań wskazują, że respondentów przekonują zwłaszcza oferty służące zaspakajaniu własnych potrzeb, takie jak zniżki dotyczące biletów na imprezy (33%), darmowe lub tańsze bilety do kina, teatru lub na koncerty (26%), bezpłatne wizyty w salonach SPA (25%) lub specjalne oferty dotyczące wyposażenia wnętrz lub ogrodów (24%).

Stale dużym zainteresowaniem wśród Europejczyków cieszą się programy kartowe oferujące bonusy finansowe. Dotyczy to zwłaszcza kart związanych z punktami handlowo-usługowymi odwiedzanymi przy okazji codziennych zakupów. 65% europejskich respondentów zadeklarowało chęć otrzymania karty kredytowej oferującej rabat na bieżące zakupy, a z kolei 57% badanych potwierdziło, że byłoby zainteresowane bonusem w formie zwrotu gotówki, obliczanym jako konkretny procent od wydatków, a wypłacanym jednorazowo na koniec roku. Punktami handlowo-usługowymi, w których klienci najchętniej wykorzystują programy premiowe, są przede wszystkim hipermarkety (41%) i stacje benzynowe (31%).

Rezultaty badań wskazują także, że najskuteczniejszą zachętą do posiadania karty kredytowej jest indywidualnie przygotowana oferta nagród. Sześciu na dziesięciu (59%) europejskich respondentów badania potwierdziło zainteresowanie kartą kredytową oferującą elastyczne korzyści, umożliwiającą swobodną decyzję o sposobie wykorzystania gromadzonych punktów promocyjnych, w zależności od własnych potrzeb.

„Nasze badanie pokazuje, że Europejczycy bardzo pragmatycznie traktują dodatkowe korzyści, jakie dają im karty kredytowe. Oczekują możliwości elastycznego wyboru pomiędzy zniżkami przy codziennych zakupach, bezpłatnym tankowaniem, czy specjalnym traktowaniem, obejmującym np. ofertę darmowych biletów na imprezy. Najbardziej pożądana jest karta, która pozwala im wybrać co i kiedy chcą” – komentuje Andrew Slattery, wiceprezes, szef działu produktów wspólnych marek MasterCard Europe.

Co Twoja karta kredytowa mówi o Tobie?

Badanie potwierdza, że co trzeci badany Europejczyk zwraca uwagę na to, czy jego karta kredytowa jest związana z silną i rozpoznawalną marką sieci sprzedaży (32%). Najczęściej tym kryterium przy wyborze karty kierują się Polacy (39%). Jedna trzecia respondentów (34%) za najbardziej atrakcyjne uważa karty kredytowe, które podkreślają prestiż i możliwości finansowe posiadacza. Te cechy z kolei największą popularnością cieszą się wśród Włochów (55%).

Co czwarty badany Europejczyk chciałby, aby jego karta miała atrakcyjny, przyciągający wzrok wygląd (24%). Tu znów największymi zwolennikami specjalnego wzornictwa okazali się być właśnie Polacy (37%). Kolejne 26% badanych Europejczyków chciałoby mieć kartę zaprojektowaną według własnego pomysłu – w tej grupie z kolei przeważają Włosi (34%).

Zaraz po kartach kredytowych oferujących bonusy w hipermarketach i stacjach benzynowych, w rankingu najbardziej pożądanych przez klientów „plastików” uplasowały się te, które oferują bonusy w zakresie turystyki (24%) i mody (23%). Kartami turystycznymi najbardziej zainteresowani są Włosi (33%), na modę stawiają Niemcy (32%). Z kolei po karty wydawane z hipermarketami lub stacjami benzynowymi najchętniej sięgają Francuzi (wskazania odpowiednio na poziomie 53% i 41%).

Badanie potwierdza także różnice w wyborze kart wspólnych marek wynikające z wieku użytkowników. Ludzie w wieku 18-24 lat bardziej niż starsze grupy zainteresowani są kartami powiązanymi z modą, natomiast posiadacze kart w przedziale wiekowym 35-44 lat najchętniej korzystają z kart wydawanych z hipermarketami. Prawdopodobnie ma to związek z potrzebami zakupowymi osób posiadających rodziny.

„Marka jest obecnie ważnym kryterium wyboru dla konsumentów, dlatego nie dziwi fakt, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się te karty, które odzwierciedlają zainteresowania i aspiracje ich właścicieli. Użytkownicy najchętniej korzystają z tych kart płatniczych, z którymi czują związek emocjonalny, albo z takich, które są dla nich synonimem prestiżowej marki, czy ulubionego klubu sportowego. Zwłaszcza jeśli taka karta oferuje program lub dostęp do bonusów pomagających utrzymywać lub osiągać określony styl życia” – uzupełnia Hanna Staśkiewicz-Dziełak, dyrektor marketingu Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce.

POBIERZ RAPORT

affinity karty kredytowe karty płatnicze 2006-09-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: affinity karty kredytowe karty płatnicze

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców