InPost dysponuje zapleczem techniczno-logistycznym umożliwiającym prowadzenie działalności o ogólnopolskim zasięgu. Obecnie spółka posiada przedstawicielstwa w 71 miastach Polski oraz 800 Punktów Obsługi Klienta. Zgodnie z prognozami rozwojowymi, do końca grudnia 2006 r. zostanie utworzonych kolejnych 800 Punktów Obsługi Klienta, a liczba przedstawicielstw wzrośnie do 100. Wszystkie przesyłki realizowane przez InPost są przyjmowane właśnie w Punktach Obsługi Klienta lub w siedzibie Klienta i dostarczane bezpośrednio pod wskazany adres przez listonoszy InPost. Zgodnie ze standardami pracy, pod nieobecność adresata listonosze pozostawiają awizo z informacją o korespondencji do odbioru.
Rozwiązaniem autorskim wprowadzonym przez firmę jest wykorzystywanie kopert InPost przy obsłudze korespondencji. Zakup koperty jest równoznaczny z uiszczeniem opłaty za korespondencję. Korzystając z usług InPost nie ma potrzeby kupowania i naklejania znaczków pocztowych. Koperty są do nabycia w Punktach Obsługi Klienta, bądź na specjalne zamówienie są dostarczane przez ubranych w charakterystyczne żółte kamizelki listonoszy InPost we wskazane miejsce.
„Propozycją naszej firmy są zupełnie nowe, kompleksowe usługi pocztowe odpowiadające wysokim wymaganiom Klientów, w tym kopertowanie, adresowanie, nadawanie korespondencji codziennej. Terminowość, jakość serwisu i atrakcyjne ceny determinują filozofię biznesową firmy InPost.” – mówi Rafał Brzoska, Prezes Zarządu Spółki.
Obecnie InPost oferuje pięć produktów pocztowych:
- List zwykły – termin doręczenia deklarowany: 3 dni
- List polecony ekspresowy – termin doręczenia deklarowany: 1 dzień (gdy został nadany do 15.00)
- List polecony ekspresowy za zwrotnym potwierdzeniem odbioru – termin doręczenia deklarowany: 2 dni
- Przesyłka kurierska – termin doręczenia deklarowany: 1 dzień (gdy został nadany do 15.00)
- Pełna obsługa korespondencji codziennej (kopertowanie, adresowanie, nadawanie, odbiór korespondencji)
InPost kieruje swoją ofertę przede wszystkim do klientów instytucjonalnych, którzy generują ok. 70% zleceń. Stała współpraca z InPost oznacza dla Klientów oszczędności od 10% do 70% kosztów dystrybucji. W ramach bieżącej obsługi zamówień masowych (powyżej 20 000 listów miesięcznie) firma oferuje również:
- kontrolę adresów i przekazywanie zmienionych danych adresatów
- przesyłanie zwrotne nie doręczonej przesyłki
- pełną informację zwrotną do nadawcy dotyczącą realizacji zlecenia
- stworzenie bazy danych z nieskutecznymi adresami
- na każdym etapie wykonywania zlecenia – śledzenie przesyłek poprzez system GPS
Terminy i ceny usług InPost:
Produkt | Deklarowany termin doręczenia | Cena netto |
List zwykły | max. 3 dni od daty nadania | 1 zł netto |
List polecony ekspresowy | 1 dzień (gdy został nadany do 15.00) | 1,50 zł netto |
List polecony ekspresowy za zwrotnym potwierdzeniem odbioru | 1 dzień na doręczenie (jeśli został nadany do 15.00) + 1 dzień na zwrot potwierdzenia odbioru | 2,50 zł netto |
Przesyłka kurierska do 5 kg | 1 dzień gdy został nadany do 15.00 | 9,99 zł netto |
Firma InPost należy do grupy kapitałowej INTEGER.pl