Od początku sierpnia 2007 Centrum Planowania Finansowego (CPF) będzie przyjmować kursantów trzy razy w miesiącu. Każdy z ekspertów związanych z firmą Efect przejdzie kompleksowe szkolenia z zakresu: etyki, ekonomii, jakości obsługi klienta, a także m.in. międzynarodowych zależności rynków finansowych, produktów i usług dostępnych na polskim rynku. Zebrana wiedza ma im pomóc w codziennej pracy oraz, co najważniejsze, wdrożyć planowanie finansowe na najwyższym poziomie. Centra o podobnym charakterze od lat funkcjonują w krajach Europy Zachodniej. Pełnią istotną rolę dla całej branży Consumer Finance. Biorąc pod uwagę te doświadczenia, przyszłość CPF w Polsce przedstawia się obiecująco.
„Financial Planing” to proces tworzenia i wdrażania długookresowych strategii w zakresie finansów osobistych. Usługa ta pozwala na precyzyjne określenie koniecznych do wykonania kroków, prowadzących do realizacji założonych celów.
W związku z szeregiem sprzyjających czynników makroekonomicznymi Polacy coraz częściej świadomie planują przyszłość swoją i swoich dzieci. Ponadto do kieszeni rodzimych konsumentów trafia znacznie więcej oszczędności niż to miało miejsce parę lat temu. Pojawiła się więc potrzeba zabezpieczenia i ustabilizowania sfery finansowej polskich gospodarstw domowych. Jednak aby skutecznie zaplanować przyszłość, klienci często potrzebują pomocy fachowca, który określi czekające ich w przyszłości wydatki oraz zbuduje skuteczną strategię. Tutaj swoje miejsce znajdują profesjonalni i działający zgodnie z zasadami etyki w biznesie doradcy finansowi Efect.
– Planowanie finansów osobistych to jedna z podstawowych funkcji jaką pełnią doradcy finansowi za naszą zachodnią granicą. W Polsce jest to usługa mało popularna. Wynika to z jej złożonego charakteru oraz specyfiki długookresowego działania. Najczęściej firmy zajmujące się doradztwem finansowym skupiają się na dostarczaniu usługi w postaci pośrednictwa w sprzedaży produktów. W przeciwieństwie do niech doradcy Efect’u zaczynają swoją pracę od precyzyjnie wykonanej analizy, na podstawie której planują wykorzystanie konkretnych instrumentów finansowych. Jest to całkiem nowa inicjatywa na rynku usług finansowych, ale wierzę, że zapoczątkuje nowy trend i stanie się inspiracją dla innych. Mamy nadzieję, że przedsięwzięcie przyniesie duże korzyści zarówno dla klientów jak i dla całego rynku – mówi Filip Jacek, współtwórca Efect Doradztwo Finansowe Sp. z o.o. oraz pomysłodawca Centrum Planowania Finansowego.
Pojęcie „Financial Planing” jest od lat znane w Europie. Dziś coraz częściej możemy usłyszeć je z ust doradców finansowych w Polsce. Głównym założeniem procesu planowania finansów osobistych jest wykonanie analizy aktualnego stanu oraz możliwości finansowych klienta, tak aby dobrać odpowiednie narzędzia pozwalające spełnić jego wymagania. To jednak nie wszystko. Po wykonaniu analizy Doradca musi prognozować nie tylko ewaluację portfela swojego klienta, ale również wziąć pod uwagę zachowania rynków finansowych, gospodarek i zmiany następujące w polityce krajów, w których dokonano danej inwestycji.
Dobór narzędzi nie jest oczywisty, a inwestycja opłacalna „dziś” może niejednokrotnie okazać się mniej zyskowna „jutro”. Poszerzanie wiedzy ekspertów doradzającym polskim konsumentom jest zatem warunkiem niezbędnym do osiągnięcia odpowiedniej skuteczności wdrażanego planu.
