PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePłać, nie spłacaj

Płać, nie spłacaj

Informacje 20.08.2007 (07:45)

To pierw­sze sło­wa, któ­re usły­sza­łem od Eli Sza­rej, któ­ra w grud­niu ub. ro­ku wzię­ła szó­stą po­życz­kę w tej fir­mie. Za­dzwo­ni­ła do „Ga­ze­ty Ban­ko­wej”, bo prze­czy­ta­ła o Pro­vi­den­cie, któ­rym „w koń­cu ktoś się zaj­mu­je”. Zga­dza się na spo­tka­nie – ma kom­plet do­ku­men­tów i na­gra­nie roz­mo­wy te­le­fo­nicz­nej z pra­cow­ni­kiem spół­ki po­życz­ko­wej. To klu­czo­we dla niej na­gra­nie, bo do­wo­dzi, że to nie spół­ka, a ona ma ra­cję.

Nie pierw­sza po­życz­ka

Z Elą Sza­rą spo­ty­kam się w ka­wiar­ni na war­szaw­skim Ur­sy­no­wie. Już w roz­mo­wie te­le­fo­nicz­nej za­uwa­żam, że ma sil­ny wschod­ni ak­cent. Do­ku­men­ty Pro­vi­den­ta po­twier­dza­ją to – na każ­dym z nich jest wpi­sa­na ja­ko Eł­ła Sza­ra­ja.

– Pa­ni ma wschod­nie imię – za­uwa­żam.

– Czy wschod­nie? – py­ta mnie z uśmie­chem ko­bie­ta. – Czy Ela to jest wschod­nie imię? Wi­dzi pan, ja mó­wię ze wschod­nim ak­cen­tem. 17 lat te­mu wy­emi­gro­wa­łam do Pol­ski z Ukra­iny, a wła­ści­wie ze Związ­ku Ra­dziec­kie­go, dzi­siaj miesz­kam tu, pro­wa­dzę swo­ją dzia­łal­ność, mam pol­skie do­ku­men­ty. Fak­tycz­nie mam wschod­ni ak­cent, ale ta­kie imię wpi­sa­ła mi ja­kaś wred­na ko­bie­ta z tej fir­my i tak mam te­raz we wszyst­kich umo­wach. Ta­kie pod­kre­śle­nie, że je­stem ze Wscho­du, któ­re ma mnie uczy­nić oby­wa­tel­ką gor­szej ka­te­go­rii chy­ba.

Po­życz­ka w Pro­vi­den­cie nie jest pierw­szą po­życz­ką mo­jej roz­mów­czy­ni. Wcze­śniej też już po­ży­cza­ła – w su­mie od 2005 ro­ku wzię­ła, ra­zem z cór­ką („cór­ka przy­je­cha­ła, jak mia­ła 10 lat. Skoń­czy­ła pol­skie szko­ły, pra­cu­je i mó­wi po pol­sku – już bez ak­cen­tu”), w Pro­vi­den­cie sześć po­ży­czek. Jesz­cze wcze­śniej, kie­dy po­trze­bo­wa­ła pie­nię­dzy na dzia­łal­ność, ra­to­wa­ły ją kre­dy­ty w Lu­kas Ban­ku. Wszyst­kie po­życz­ki i kre­dy­ty spła­ca­ła ter­mi­no­wo, więc i ban­ki, i Pro­vi­dent udzie­la­ły jej ko­lej­nych na te­le­fon i do­wód oso­bi­sty.

Dzi­siaj ża­łu­je współ­pra­cy z Pro­vi­den­tem. – Da­łam się prze­ko­nać re­kla­mom i ulot­kom – opo­wia­da. – Mia­ło być ta­nio i szyb­ko. Pa­ni w re­kla­mie Pro­vi­den­ta py­ta­ła mnie z te­le­wi­zo­ra „w czym jesz­cze mo­że mi po­móc” i to mnie zwio­dło. Fak­tycz­nie po­życz­ki do­sta­wa­łam bły­ska­wicz­nie. Te­go sa­me­go dnia po te­le­fo­nie, al­bo na­za­jutrz. Ty­le tyl­ko, że trze­ba by­ło od­da­wać dwa ra­zy wię­cej. Ale i tak naj­gor­sze są kło­po­ty z od­da­wa­niem pie­nię­dzy.

Roz­ża­le­nie klient­ki spół­ki wi­dać w ko­re­spon­den­cji z Pro­vi­den­tem. „Ro­zu­miem, że fir­ma Pro­vi­dent jest na­sta­wio­na na mak­sy­mal­ny zysk, nie ro­zu­miem tyl­ko, dla­cze­go jest na­sta­wio­na ty­łem do klien­ta” – to w li­ście z lu­te­go. W li­ście z kwiet­nia: „Błąd Wa­sze­go pra­cow­ni­ka (sam to przy­znał w roz­mo­wie te­le­fo­nicz­nej) jest przy­czy­ną mo­jej skar­gi. W związ­ku z czym, na­le­gam da­lej, aby nie­za­leż­nie od fak­tu, że re­gu­lar­nie spła­cam tę pe­cho­wą po­życz­kę, roz­wią­zać ze mną umo­wę nr (…) i umoż­li­wić mi zwrot po­zo­sta­łej róż­ni­cy od po­ży­czo­nej kwo­ty”.

– Ro­zu­miem, że pa­ni chce zwró­cić po­życz­kę, a Pro­vi­dent nie chce te­go zwro­tu? – upew­niam się.

– Otóż wła­śnie – wy­ja­śnia Ela Sza­ra. – Zgod­nie z pra­wem i re­gu­la­mi­nem spół­ki, je­śli zwró­cę po­życz­kę w cią­gu 10 dni, nie pła­cę na­li­czo­nych przez fir­mę od­se­tek, bo re­zy­gnu­ję z po­życz­ki. A to ma zna­cze­nie, bo za­miast na­li­czo­nych przez Pro­vi­denta 6895,20 zł po­win­nam spła­cić fak­tycz­nie po­ży­czo­ne 3900 zł.

(Nie) zgod­nie z usta­wą

Rzecz­nik pra­so­wy fir­my, To­masz Tra­buć w roz­mo­wach z „Ga­ze­tą Ban­ko­wą” zwy­kle ma­wia, że „te­zy uży­wa­ne przez dzien­ni­ka­rzy są nie­praw­dzi­we”. Tych sa­mych dzien­ni­ka­rzy od­sy­ła do Usta­wy o kre­dy­cie kon­su­menc­kim, a na więk­szość py­tań nie od­po­wia­da, za­sła­nia­jąc się ta­jem­ni­cą spół­ki.

Ali­cja Ko­peć, dy­rek­tor dzia­łu praw­ne­go Pro­vi­dent Pol­ska w pi­śmie przy­sła­nym do re­dak­cji la­ko­nicz­nie za­pew­nia, że „Pro­vi­dent Pol­ska S.A. dzia­ła zgod­nie z Usta­wą o kre­dy­cie kon­su­menc­kim oraz in­ny­mi prze­pi­sa­mi pra­wa, któ­re sto­su­ją się do dzia­łal­no­ści po­życz­ko­wej”. Z pi­sma wy­ni­ka rów­nież, że i opro­cen­to­wa­nie po­ży­czek udzie­la­nych przez fir­mę („sto­pa pro­cen­to­wa po­życz­ki wy­no­si w za­leż­no­ści od dłu­go­ści trwa­nia po­życz­ki od 19 do 21 proc.”), i kosz­ty tych po­ży­czek („po­zo­sta­łe kosz­ty po­życz­ki nie prze­kra­cza­ją 5 proc.”) nie prze­kra­cza­ją war­to­ści wy­ma­ga­nych przez usta­wę. Z za­pi­sów umo­wy z Elą Sza­rą wy­ni­ka jed­nak, że jej kosz­ty po­życz­ki wy­pła­co­nej do rę­ki w war­to­ści 3900 zł to: ubez­pie­cze­nie – 468 zł, opła­ta przy­go­to­waw­cza – 218,40 zł, rocz­na sto­pa opro­cen­to­wa­nia – 481,34 zł oraz opła­ta za ob­słu­gę po­życz­ki w do­mu – 1827,46 zł. W su­mie klient­ka ma do za­pła­ce­nia 6895,20 zł w ty­go­dnio­wych ra­tach po 132,60 zł.

Jak się do­wia­du­je­my od klien­tów fir­my dwa punk­ty w umo­wie z Pro­vi­den­tem nie pod­le­ga­ją ne­go­cja­cji – ubez­pie­cze­nie po­życz­ki oraz ob­słu­ga do­mo­wa, któ­ra jest ob­li­ga­to­ryj­na przy każ­dej pierw­szej po­życz­ce w Pro­vi­den­cie. Wów­czas pra­cow­nik fir­my mo­że oce­nić stan ma­jąt­ko­wy klien­ta i oce­nić je­go wia­ry­god­ność. Zresz­tą i tak pierw­szą umo­wę z klien­tem, mi­mo de­kla­ra­cji na stro­nach in­ter­ne­to­wych, w re­kla­mach i na ulot­kach, spół­ka pod­pi­sze na 52 ty­go­dnie, czy­li rów­no rok. Umo­wy na du­że kwo­ty lub dłuż­szy ter­min spła­ty są do­stęp­ne dla sta­łych klien­tów Pro­vi­den­ta, któ­rzy bio­rą ko­lej­ną po­życz­kę a po­przed­nie bez­pro­ble­mo­wo spła­ca­li. Bez­pro­ble­mo­wo wca­le nie ozna­cza, że bez spóź­nień – każ­do­ra­zo­wo za zwło­kę w spła­cie pra­cow­nik spół­ki mo­że na­li­czyć ka­rę 25 zł do ra­ty i wli­czyć ją do kosz­tów po­życz­ki. Pro­vi­dent in­for­mu­je rów­nież, że „na­li­czo­na opła­ta za opóź­nie­nie wy­ma­gal­na jest w ter­mi­nie płat­no­ści naj­bliż­szej ra­ty po­życz­ki. W przy­pad­ku na­li­cze­nia opła­ty za opóź­nie­nie, gdy kwo­ta otrzy­ma­na od po­życz­ko­bior­cy nie wy­star­cza na po­kry­cie ca­łej ra­ty oraz ca­łej opła­ty za opóź­nie­nie, uzy­ska­na kwo­ta pod­le­ga za­li­cze­niu na nie­za­pła­co­ne opła­ty za opóź­nie­nie, w ko­lej­no­ści od opła­ty naj­wcze­śniej wy­ma­gal­nej, a na­stęp­nie na ra­ty, co do któ­rych po­życz­ko­bior­ca po­zo­sta­je w opóź­nie­niu, w ko­lej­no­ści od ra­ty naj­wcze­śniej wy­ma­gal­nej”.

Zgod­nie z re­gu­la­mi­nem umiesz­czo­nym na od­wro­cie każ­dej umo­wy po­życz­ki klient mo­że od­stą­pić od umo­wy w cią­gu 14 dni zwra­ca­jąc kwo­tę fak­tycz­nie wy­pła­co­nej po­życz­ki pod wa­run­kiem wy­peł­nie­nia i do­star­cze­nia do od­dzia­łu for­mu­la­rza od­stą­pie­nia od umo­wy. Ta­kie­go for­mu­la­rza wy­ma­ga rów­nież Usta­wa o kre­dy­cie kon­su­menc­kim. Pro­blem w tym, że pra­cow­ni­kom spół­ki zda­rza się ta­kie­go for­mu­la­rza klien­tom nie do­star­czyć.

Ze­spół dnia na­stęp­ne­go

– Ja przy ostat­niej umo­wie nie do­sta­łam for­mu­la­rza – opo­wia­da Ela Sza­ra i wy­ja­śnia: – By­łam cho­ra, więc nie mo­głam się wy­brać do biu­ra Pro­vi­den­ta. Z pro­stej przy­czy­ny nie mia­łam moż­li­wo­ści ode­sła­nia do­ku­men­tów, bo pra­cow­nik za nic miał re­gu­la­min i po pro­stu mi ich nie zo­sta­wił. Kie­dy po­ja­wi­łam się w biu­rze, ze zwol­nie­niem le­kar­skim i skar­gą, do­wie­dzia­łam się, że spół­ka nie wie­rzy mi, że nie do­sta­łam for­mu­la­rza zwro­tu po­życz­ki. Co wię­cej, do­wie­dzia­łam się rów­nież, że nie mo­gę od­dać nie na­ru­szo­nej po­życz­ki jed­no­ra­zo­wo. A je­śli chcę w ogó­le jed­no­ra­zo­wo spła­cić ten dług, to mo­gę – ow­szem – ale nie 3900 zł, lecz ca­łe 7000 zł. Naj­le­piej jed­nak, że­bym to ro­bi­ła w ra­tach.

Brak for­mu­la­rza jest pro­ble­mem o ty­le, że bez je­go wy­peł­nie­nia ode­sła­nie pie­nię­dzy na kon­to fir­my ni­cze­go nie zmie­nia. Spół­ka na­li­czy­ła­by z pew­no­ścią in­ne opro­cen­to­wa­nie – bo już je­dy­nie od su­my kosz­tów po­życz­ki. Wy­łącz­nie je­go ode­sła­nie au­to­ma­tycz­nie anu­lu­je umo­wę po­życz­ki, zaś klient po­wi­nien nie­zwłocz­nie roz­li­czyć się z dłu­gu, wpła­ca­jąc go pra­cow­ni­ko­wi, bądź na ra­chu­nek ban­ko­wy (któ­re­go nu­me­ru w przy­pad­ku umo­wy do­ty­czą­cej ob­słu­gi do­mo­wej po­życz­ki spół­ka nie po­da­je).

Zło­że­nie re­kla­ma­cji w ta­kiej spra­wie naj­czę­ściej ni­cze­go nie roz­wią­zu­je. – Nie wprost, ale do­wie­dzia­łam się, że je­stem kłam­czu­chą – wspo­mi­na Ela Sza­ra. – Za­czę­łam pi­sać do Pro­vi­den­ta pi­sma, a oni w od­po­wie­dziach wy­ty­ka­li mi ła­ma­nie re­gu­la­mi­nu. A po­nie­waż to ich pra­cow­nik zła­mał re­gu­la­min, w koń­cu za­dzwo­ni­łam do nie­go i za­py­ta­łam wprost, cze­mu nie zo­sta­wił mi for­mu­la­rza zwro­tu po­życz­ki. Tyl­ko że tym ra­zem na­gra­łam na­szą roz­mo­wę.

Da­riusz S., któ­ry udzie­lał po­życz­ki pa­ni Eli przy­znał, że nie zo­sta­wił do­ku­men­tu. Cze­mu go nie zo­sta­wił? Wy­ja­śniał, że za­po­mniał, po­nie­waż… miał ka­ca, czy też jak to de­li­kat­nie uj­mu­je klient­ka fir­my „ze­spół dnia na­stęp­ne­go”. Mógł mieć ka­ca – prze­cież umo­wę po­życz­ki pod­pi­sy­wał w imie­niu fir­my w go­rą­cym okre­sie mię­dzy świę­ta­mi Bo­że­go Na­ro­dze­nia a Syl­we­strem (30 grud­nia). Jed­nak chwi­lę póź­niej wy­ja­śnił, że w sy­tu­acji klient­ki ni­cze­go to nie zmie­nia.

– Do­wie­dzia­łam się, że prze­cież wcze­śniej pod­pi­sy­wa­łam już umo­wy z fir­mą, więc mo­głam so­bie po­szu­kać ta­kich for­mu­la­rzy w do­ku­men­tach do­ty­czą­cych po­przed­nich umów – opo­wia­da ko­bie­ta. – Kie­row­ni­ków biu­ra ani pra­cow­ni­ków dzia­łu re­kla­ma­cji nie in­te­re­so­wa­ły mo­je ar­gu­men­ty. Ich zda­niem to ja zła­ma­łam re­gu­la­min, więc mam spła­cać po­życz­kę w ty­go­dnio­wych ra­tach. Na­to­miast ja to wi­dzę ina­czej. Ko­mu­ni­kat spół­ki jest pro­sty – je­śli już po­zy­ska klien­ta, to nie po­zwo­li mu odejść i bez wzglę­du na re­gu­la­mi­ny i usta­wy pod­pi­sa­nie umo­wy ozna­cza spła­ca­nie po­ży­czek w po­dwój­nej wy­so­ko­ści i w okre­ślo­nych przez fir­mę ra­tach.

Naj­lep­szym pod­su­mo­wa­niem tej hi­sto­rii by­ło­by opi­sa­nie wiel­ko­ści ryn­ku Pro­vi­den­ta w Pol­sce. Jed­nak ta­kich in­for­ma­cji ani pra­cow­ni­cy spół­ki, ani rzecz­nik nie udzie­la­ją. Jest to jed­na z naj­pil­niej strze­żo­nych ta­jem­nic fir­my. In­for­ma­cje, któ­re są do­stęp­ne dla klien­tów (oraz dzien­ni­ka­rzy) to nie­spraw­dza­nie klien­tów w Biu­rze In­for­ma­cji Kre­dy­to­wej. Po­mi­nię­cie BIK i sto­so­wa­nie wła­snych spo­so­bów oce­ny zdol­no­ści kre­dy­to­wych klien­ta (wi­zy­ta w do­mu) trzy­krot­nie zwięk­sza po­ten­cjal­ny ry­nek usług po­życz­ko­wych Pro­vi­den­ta wo­bec ban­ków i SKOK-ów.

provident 2007-08-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: provident

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców