„Piotr Kondratowicz z działu doradztwa gospodarczego KPMG powiedział na konferencji prasowej, że wśród internautów 34 proc. chciałoby kupić ubezpieczenie przez internet. Z badania KPMG zatytułowanego ‚Ubezpieczenia Direct – szansa czy tylko eksperyment’ wynika, że internauci chętnie kupią ubezpieczenie w siedzibie firmy (33 proc.) lub u agenta (30 proc.). Tylko dla 3 proc. ankietowanych sprzedaż przez telefon jest najlepszym sposobem zakupu ubezpieczenia. Jeśli chodzi o zamiary internautów, to 34 proc. z nich raczej lub na pewno kupiłoby ubezpieczenie przez telefon, zaś 58 proc. – przez internet.” – informuje PAP.
„Tymczasem na polskim rynku ubezpieczeniowym firmy prowadzące działalność direct, a więc bez pośredników, reklamują swoją dostępność przede wszystkim przez telefon, choć możliwość zakupu ubezpieczenia przez internet także istnieje. Firm direct lub planujących taką działalność jest w Polsce 11. Według ocen KPMG, w ciągu 10 lat rynek ubezpieczeń direct będzie stanowił 20-40 proc. rynku ubezpieczeń dla osób fizycznych. W Polsce 30 proc. ludności ma dostęp do internetu.” – podaje PAP.
„Z badania KPMG wynika, że 90 proc. ankietowanych poszukuje w internecie informacji o ubezpieczeniu przed jego zakupem. Kondratowicz podkreślił, że dla firm ubezpieczeniowych jest to wskazówka, jak edukować klientów i przyzwyczajać ich do zakupu ubezpieczeń w internecie. Internauci wolą również zgłaszać szkody przez internet – dla 28 proc. z nich internet jest najbardziej preferowaną metodą, nieznacznie mniej (27 proc.) woli spotkanie z agentem lub likwidatorem, 25 proc. woli telefon.” – podaje PAP.