PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćCiti HandlowyCiti Handlowy podsumowuje II kwartał 2016
Citi Handlowy

Citi Handlowy

Bank Handlowy w Warszawie SA -  bank komercyjny działający aktualnie pod marką Citi Handlowy. W skład grupy kapitałowej banku wchodzą takie podmioty jak: Dom Maklerski Banku Handlowego i Handlowy Leasing.

Citi Handlowy podsumowuje II kwartał 2016

Citi Handlowy 30.08.2016 (12:16)
Citi Handlowy

Citi Handlowy wypracował 222 mln zł zysku w drugim kwartale, wzrost o 48 proc. r./r. Bank ma w planach dalszą transformację modelu dystrybucji w detalu: nową bankowość elektroniczną i mobilną, akwizycję bezpośrednią oraz placówki Smart Mini.

  • Wolumeny kredytowe w górę: klienci instytucjonalni (+6 proc. r./r.), klienci detaliczni (+5 proc. r./r.)

  • Rentowność konsekwentnie powyżej sektora – wskaźnik ROTE 11,7 proc. (sektor: 6,7 proc.), wskaźnik ROA 1,2 proc. (sektor: 0,7 proc.)

  • Konsekwentna obniżka kosztów: w dół o 3 proc. r./r.; wskaźnik kosztów do dochodów w dół o 14 p.p. (po wyłączeniu transakcji VISA spadek o 5 p.p.)

  • Digitalizacja biznesu: 97 proc. wszystkich transakcji klientów detalicznych wykonywana zdalnie, wzrost sprzedaży kart kredytowych przez internet o 104 proc., a pożyczek gotówkowych i ratalnych o 208 proc.

– Nasze priorytety pozostają niezmienione. W pełnym wyzwań otoczeniu gospodarczym stawiamy na bliskie relacje z klientami budowane na zaufaniu, przejrzystych i innowacyjnych usługach oferowanych w lekkiej sieci dystybucji. Sukces naszego podejścia potwierdzają między innymi 37-proc. wzrost obrotów na naszej platformie walutowej w czerwcu podczas największych od lat zawirowań na rynkach – klienci wybierali wtedy Citi Handlowy i otrzymywali usługi najwyższej jakości. Jednocześnie nadal realizujemy naszą strategię opartą o lekką sieć sprzedaży i obsługi naszych klientów, czy Bankowy Ekosystem Smart. – mówi Sławomir S. Sikora, prezes zarządu Citi Handlowy- Zdalne kanały generują coraz większą sprzedaż, a my będziemy rozwijać nadal ideę placówek smart, choć w jeszcze bardziej mobilnym wydaniu. Jestem przekonany, że ponownie wyznaczymy trend dla całego sektora bankowego. Sektora, przed którym stoi kilka systemowych wyzwań. Pozytywne jest to, że jedno z nich, kwestia kredytów we frankach szwajcarskich, choć nie dotyczy Citi Handlowy, nie będzie źródłem nadmiernych ryzyk dla sektora bankowego
w Polsce – dodaje Sławomir S. Sikora.

W drugim kwartale 2016 roku Bank wypracował zysk netto na poziomie 222 mln zł (wobec średnich oczekiwań rynkowych na poziomie 200 mln zł), co oznacza wzrost o 48 proc. r./r. i 112,7 proc. kw./kw. Wpływ na wynik drugiego kwartału miała sprzedaż pakietu akcji VISA – po wyłączeniu tego zdarzenia jednorazowego zysk brutto w drugim kwartale wzrósł o 1 proc., a przychody o 6 proc. r./r.

Bank uzyskał doskonałe wskaźniki efektywnościowe, kapitałowe i płynnościowe na tle sektora: wskaźnik ROA wyniósł 1,2 proc. (sektor 0,7 proc.), wskaźnik ROTE na poziomie 11,7 proc. (sektor 6,7 proc.). Bardzo dobra pozycja kapitałowa została odzwierciedlona wskaźnikiem Tier1 na poziomie 17 proc., a płynnościowa wskaźnikiem kredytów do depozytów (64 proc.), czyli na znacznie lepszym poziomie niż średnia sektora bankowego.

Bank konsekwentnie wypracowuje wzrost wolumenów kredytowych – klientów instytucjonalnych o 6 proc. r./r. oraz detalicznych o 5 proc. r./r.

Bankowość detaliczna: Rozwój Ekosystemu Bankowego Smart


Citi Handlowy kontynuuje realizację ogłoszonej 3 lata temu strategii budowy Bankowego Ekosystemu Smart, opierającego się na lekkiej sieci dystrubucji i maksymalnym wykorzystaniu kanałów zdalnych w pozyskiwaniu i obsłudze klientów. Obecnie działa 16 placówek Smart (placówki zlokalizowane w ruchliwych punktach miast). Do końca roku powstaną dwie kolejne zlokalizowane w Warszawie w najnowocześniejszym formacie Citigold. Ponadto Citi Handlowy pracuje nad koncepcją placówek Smart Mini, którą w szczegółach przedstawi jesienią. Będą to minipunkty sprzedaży i obsługi klientów, o znacznie szerszym zakresie obsługi klientów i sprzedaży produktów niż jakiekolwiek tego typu inicjatywy obecne na polskim rynku.

Oprócz nowoczesnych, lekkich placówek Citi Handlowy korzysta ze sprzedawców mobilnych działających na m.in. lotniskach i w centrach handlowych. W pierwszym półroczu sprzedaż kart kredytowych w tym kanale wzrosła o 51 proc., a kont Priority o 52 proc. Od końca 2015 roku w tym kanale oferowane są także kredyty gotówkowe i w pierwszym półroczu sprzedaż tych produktów wyniosła 48 mln zł. Aktualnie bank korzysta z usług 93 mobilnych sprzedawców. Ich zespół powiększył się o 38 osób r./r.

Silnie rosła także sprzedaż w kanałach internetowych – w pierwszym półroczu 2016 roku sprzedaż kart kredytowych przez internet wzrosła o 104 proc., a pożyczek gotówkowych i produktów ratalnych o 208 proc. w ujęciu rocznym.

W bankowości detalicznej 97 proc. wszystkich transakcji klientów przeprowadzanych jest w kanałach zdalnych.

W drugim kwartale rozpoczęte zostały prace nad zmianą systemu Citibank Online. Nowa bankowość internetowa, dostępna także na urządzenia mobilne, zostanie zaprezentowana klientom na początku 2017 roku. Wraz z serwisem Citibank Online zmieniać się także będzie aplikacja mobilna. Liczba użytkowników Cit Mobile wzrosła o 17 proc. r./r., obecnie wynosi ok. 83 tys. użytkowników.

Celem zmian w obrębie Citibank Online i Citi Mobile jest możliwość prowadzenia całego procesu sprzedaży i obsługi posprzedażowej w kanałach internetowych.

Bardzo wysokie oceny klientów Citi Handlowy potwierdzają oceny typu NPS (net promoter score), które wynoszą 34 proc. dla systemu bankowości online (Citibank Online), 40 proc. dla Citi Private Client (private banking) oraz 48 proc. dla CitiPhone.

W kategorii kart kredytowych, flagowego produktu, Citi Handlowy zanotował dynamikę sprzedaży na poziomie 52 proc. r./r w drugim kwartale 2016 roku. 80 proc. udziału w akwizycji stanowiła karta Citi Simplicity.

Bankowość instytucjonalna: koncentracja na kluczowych obszarach


Bank rozwija swój program Emerging Market Champions skierowany
do globalnych firm inwestujących w Polsce oraz polskich firm inwestujących
za granicą. W ramach tej inicjatywy Citi Handlowy wspiera ponad 400 klientów – zarówno polskich działających za granicą, jak i zagranicznych, działających w Polsce.

Citi Handlowy pozostał bankiem nr 1 dla globalnych korporacji działających
w Polsce – udział w rynku wynosi 64 proc. Zdrowy kapitał i wskaźniki płynnościowe pozwalają Bankowi zapewnić finansowanie planów inwestycyjnych klientów z sektora firm i przedsiębiorstw. Potwierdzają wzrosty akcji kredytowej od początku roku w segmencie Klientów Korporacyjnych o 9 proc. oraz SME/MME o 10 proc.

Dom Maklerski Banku Handlowego pozostaje liderem pod względem obrotów na Giełdzie Papierów Wartościowych z udziałem na poziomie 10 proc., a Citi Handlowy jest liderem pod względem obrotów na rynku kasowym obligacji skarbowych.

W pierwszej połowie 2016 roku Bank był aktywny również na rynku obligacji korporacyjnych, przeprowadzając jako organizator emisję o wartości 750 mln zł na rynku oraz uczestnicząc w emisji obligacji konsorcjalnych Europejskiego Banku Inwestycyjnego o wartości 1,75 mld zł.

Platforma Elektroniczna CitiFx Pulse, która zadebiutowała 10 lat temu, niezmiennie cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów. Wzrost obrotów wyniósł 17 proc. w ujęciu kwartalnym.

Prezentacja podsumowująca wstępne wyniki za drugi kwartał 2016 roku dostępna jest na stronie www.citihandlowy.pl w sekcji Relacje Inwestorskie.

2016-08-30
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Regina Stawnicka

Regina Stawnicka

Manager PR, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce…

Aneta Styrnik-Chaber

Aneta Styrnik-Chaber

Kierownik Zespołu Komunikacji Produktowej w Departamencie Komunikacji…

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców