WYNIKI 2007 ROKU
Konsekwentnie realizowana strategia VB Leasing, dobra koniunktura na rynku maszyn i urządzeń oraz środków transportu, a także wzrost popytu inwestycyjnego przełożyły się na bardzo dobre rezultaty sprzedaży i wyniki finansowe VB Leasing. Spółka podpisała 13 767 umów o łącznej wartości środków trwałych przekazanych w Leasing 1,59 mld zł netto. – W 2007 r., po raz pierwszy w historii spółki przekazaliśmy w Leasing aktywa o wartości ponad 1,5 mld zł – podkreśla Krzysztof Famulski, członek Zarządu VB Leasing Polska SA. – 48-proc. wzrost sprzedaży oznacza, że w dalszym ciągu rozwijamy się bardzo dynamicznie.
Wzrost udziału leasingu w polskim rynku usług finansowych i wyniki VB Leasing to efekt kumulacji kilku czynników napędzających gospodarkę: wzrostu nakładów na inwestycje, wydarzeń o znaczeniu ekonomiczno-gospodarczym – przygotowania do Euro2012 i uruchamiania nowych programów unijnych. Dobra koniunktura w szczególny sposób sprzyja aktywności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, do których swoją ofertę kieruje VB Leasing.
Cechą charakterystyczną portfela spółki jest dynamiczny wzrost poszczególnych segmentów. O 54 proc. zwiększyła się wartość finansowanych przez firmę pojazdów, w tym m.in. samochodów osobowych o ok. 42 proc. (z ok. 180 mln zł w roku 2006 do ok. 255 mln w roku ubiegłym), a ciężkich środków transportu (pojazdy do i powyżej dmc 3,5t oraz ciągniki siodłowe) o blisko 30 proc (z ponad 451 mln zł w 2006 r. do ponad 585 mln zł).
Wartość leasingowanych przez VB Leasing maszyn i urządzeń wzrosła o ok. 42 proc. (z 327 mln zł w 2006 r. do 465,53 mln zł w 2007 r.) O wyniku tym zadecydowały bardzo dobre efekty sprzedażowe spółki w segmentach: maszyn rolniczych (wzrost o 196 proc.), budowlanych (wzrost o 48 proc.) i sprzętu medycznego (wzrost o 25 proc.).
Pozostałą, niewielką część portfela VB Leasing stanowi sprzęt IT (0,4 proc.) i inne środki trwałe (1,9 proc.).
Struktura portfela nowych umów w 2007 r. w ujęciu wartościowym
NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA 2007 R.
– rozwój sieci sprzedaży i wzrost zatrudnienia
– reorganizacja procesu sprzedażowego i rozwój nowych linii biznesowych
– leasing, który owocuje – nowa kampania marketingowa
Nowe nagrody i wyróżnienia
Większą dostępność oferty VB Leasing umożliwia ciągły rozwój sieci sprzedaży i wzrost liczby zatrudnionych doradców. W I połowie 2007 r. wdrożony został innowacyjny kanał sprzedaży i komunikacji z klientem – Contact Center, który już po pierwszym półroczu funkcjonowania uzyskał ok. 1,7 proc. udziału w sprzedaży spółki. W 2008 r. VB Leasing zamierza umacniać się w północnej i północno-wschodniej części kraju.
– Naszym strategicznym zadaniem w minionym roku był wewnętrzny rozwój organizacji i wdrożenie regulacji Basel II – mówi Marek Bauer, członek Zarządu VB Leasing Polska SA. – Oczywiście, chcemy sprostać rosnącym oczekiwaniom rynku, dlatego zwiększamy kadrę specjalistów i rozbudowujemy wewnętrzną strukturę administracyjną i systemową. VB Leasing przez lata swojej aktywności na rynku wypracował pozycję rzetelnego i godnego zaufania kooperanta finansowego. Wewnętrzne działania wzmacniające spółkę są warunkiem utrzymania tej pozycji – dodaje.
POZYCJA VB Leasing POLSKA SA W KONCERNIE (2007 R.)
Polski rynek leasingu jest zdecydowanie najlepiej rozwijającym się rynkiem w środkowo- wschodniej Europie. Potwierdza to także VB Leasing, będąc zdecydowanym liderem wśród spółek należących do holdingu VB-Leasing International Holding GmbH.
PLANY W 2008 ROKU
Udział VB Leasing w rynku leasingu ruchomości w 2007 r. wyniósł 5,4 proc. – W 2008 roku zamierzamy umocnić swoją pozycję, przekazując w Leasing aktywa o wartości ponad 2 mld zł – mówi Krzysztof Famulski, członek Zarządu VB Leasing Polska SA. Spółka planuje podpisać 16 tys. nowych umów.
Strategia spółki w 2008 r. przewiduje m.in.:
rozwój sieci sprzedaży i Contact Center
dalszą standaryzację i upraszczanie procedur
innowacyjność produktową, rozwój produktu flotowego
nowe kooperacje: produkty brandowe i kanały dystrybucji
zmiany z systemie IT
– Obok rozwoju dotychczasowych, stabilnych segmentów sprzedaży, planujemy wzrost w branży produktów flotowych, samochodów osobowych, dynamiczny rozwój w segmencie maszyn i technologii, a także rozwój sieci sprzedaży, realizację nowych, wielomilionowych kontraktów i pozyskanie nowych kooperantów – informuje Krzysztof Famulski.
Firma zakłada, że w 2008 r. leasing w dalszym ciągu zyska na znaczeniu, choć dynamika rynku nie będzie już tak wysoka (wzrost ok. 25-30 proc.). Motorem napędowym gospodarki niewątpliwie są inwestycje związane z Euro2012. Spodziewamy się, że wzrost rynku Leasingu będzie dotyczył samochodów osobowych, a także maszyn i urządzeń – są to rynki, które wciąż mają jeszcze duże rezerwy.