PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeRusza kampania informacyjno-edukacyjna Visa Europe na temat kart kredytowych

Rusza kampania informacyjno-edukacyjna Visa Europe na temat kart kredytowych

Informacje 13.03.2008 (12:56)
Karty

Kierowana do konsumentów kampania informacyjno-edukacyjna będzie prowadzona w prasie, w placówkach detalicznych oraz w internecie, gdzie m.in. zostanie uruchomiona wspólnie ze Związkiem Banków Polskich strona poświęcona kartom kredytowym. Choć jeszcze daleko nam do popularności kart kredytowych w krajach zachodnich, to wg danych NBP już więcej niż co czwarta karta płatnicza wydana w Polsce to karta kredytowa.

Kampania prasowa zachęca do używania karty kredytowej Visa zamiast gotówki i podkreśla, że to narzędzie płatnicze umożliwia zakup danego artykułu w momencie, gdy się go potrzebuje, natomiast pozwala zapłacić później – kiedy możemy lub kiedy jest nam wygodnie. Karta kredytowa Visa pomaga być zawsze przygotowanym na niespodziewane sytuacje i mądrze planować wydatki; daje możliwość samodzielnego decydowania o tym, czy spłacamy cały zaciągnięty kredyt od razu i w czasie wyznaczonym przez bank (wtedy bez odsetek), czy rozkładamy spłatę na raty kosztem odsetek od tak wykorzystywanego kredytu.

W kampanii prasowej i internetowej wykorzystany jest motyw metek; nieoderwane metki przyczepione do zakupionych towarów, (np. rowerka dla dziecka, jeansów, butów czy ekspresu do kawy) symbolizują, że dany przedmiot już używamy – choć jeszcze za niego nie zapłaciliśmy.

– Karta kredytowa to wygodne narzędzie płatnicze, pozwalające na kupno dziś i odroczenie płatności w czasie, ale warto z tego nowoczesnego narzędzia korzystać rozsądnie – podkreśla Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor generalna Visa Europe w Polsce. – Kampania ma na celu popularyzowanie świadomego używania kart kredytowych i korzystania z ich zalet, a nie życia na kredyt – dodaje Małgorzata O’Shaughnessy.

Przy projektowaniu kampanii wykorzystane zostały wnioski z badania kart kredytowych przeprowadzonego w ub. roku dla Visa Europe przez Instytut Pentor. Wynika z nich m.in., że konsumenci często nie odróżniają kart debetowych wydawanych do konta osobistego od kart kredytowych. Często nie mają wiedzy co do mechanizmu funkcjonowania karty kredytowej, w tym – nie wiedzą, na czym polega okres bezodsetkowy, kiedy i w jaki sposób naliczane są odsetki, jaki jest mechanizm spłaty, itp. Wielu konsumentów nie wie o możliwości korzystania z dodatkowych funkcji, m.in. zniżek w sklepach przy płatności kartą kredytową czy programów rabatowych.

– Chcemy przełamać najpopularniejsze stereotypy, zgodnie z którymi karta kredytowa to produkt tylko dla ludzi zamożnych, który nie jest dostępny dla przeciętnego użytkownika, a jego wyrobienie wymaga skomplikowanych formalności – mówi Małgorzata O’Shaughnessy. Tym bardziej, iż badanie Pentora wskazało, że karta kredytowa jest postrzegana jako nowoczesny, dający swobodę i poczucie bezpieczeństwa produkt, którego używa się wszędzie na świecie. Badani podkreślali, że posiadacza takiej karty stać na zakup w dowolnej chwili, gdy zajdzie taka potrzeba.

Szerzej zalety karty kredytowej, którą warto mieć w portfelu obok karty debetowej przedstawia ulotka, przeznaczona do wykorzystania w placówkach detalicznych. Z kolei nowa sekcja o kartach kredytowych na stronie www.visa.pl zwraca uwagę, że karta kredytowa Visa odkrywa swoje największe zalety wtedy, gdy znajdujemy się w sytuacji niezaplanowanej. W materiałach podkreślono także wygodę płacenia kartą kredytową Visa, zarówno w kraju, jak i za granicą, bezpieczeństwo płatności w stosunku do używania gotówki, a także możliwość korzystania z dodatkowych usług, jak np. ubezpieczeń, pakietów assistance czy programów rabatowych często powiązanych z kartami partnerskimi. Zwrócono również uwagę, że pewne karty kredytowe pozwalają wspierać cele dobroczynne, gdy się nimi płaci za zakupy.

Istotnym aspektem, na który zwracana jest uwaga konsumentów jest to, że karta kredytowa Visa powinna służyć przede wszystkim do płacenia za towary i usługi – nie zaś do wypłacania pieniędzy z bankomatu, gdyż w takim przypadku odsetki będą naliczone od dnia takiej wypłaty. Ważne jest także to, iż rozsądne używanie karty nie oznacza konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów (odsetek), bowiem jeśli spłacamy całość zobowiązań w terminie, korzystamy z pieniędzy banku nie płacąc z tego tytułu żadnych odsetek.

– Karta kredytowa to użyteczne narzędzie, uzupełniające się z kartą debetową, które pomaga sprawnie zarządzać osobistymi finansami – o ile użytkownik tej karty dobrze rozumie mechanizm jej działania” – dodaje Małgorzata O’Shaughnessy. – Dzięki zestawieniu transakcji na wyciągu z rachunku karty dobrze widzimy, na co wydaliśmy pieniądze, ile zostaje nam środków do wykorzystania oraz do kiedy i ile minimalnie powinniśmy spłacić, a jaka kwota i w jakim terminie oznacza spłatę zobowiązań w całości bez ponoszenia kosztu odsetek.

W II kwartale br. organizacja Visa Europe planuje wspólnie ze Związkiem Banków Polskich uruchomić stronę internetową poświęconą w całości kartom kredytowym, w tym świadomemu i rozsądnemu korzystaniu z tego instrumentu płatniczego.

Visa Europe stara się także pomóc w usystematyzowaniu wiedzy pracowników banków członkowskich oferujących karty kredytowe konsumentom poprzez przygotowanie m.in. interaktywnego modułu szkoleniowego dotyczący tematyki kart kredytowych typu e-learning. Narzędzie to ma zwracać uwagę na te aspekty kart kredytowych, o których – w świetle cytowanego powyżej badania – potencjalni użytkownicy tych kart mało wiedzą. Rozpoczął się także cykl wewnętrznych szkoleń Visa Europe dla polskich bankowców, które dotyczą całego spektrum zagadnień związanych z kartami kredytowymi, w tym kwestii zarządzania ryzykiem.

Karty kredytowe są już w Polsce dostępne praktycznie dla każdej osoby mającej stałe dochody, a wg danych NBP ich popularność wzrasta. Liczba kart kredytowych z logo systemów płatniczych oraz własnych kart kredytowych wydawanych przez sieci handlowe zwiększyła się w ciągu 12 miesięcy o 33,8% osiągając na koniec III kwartału 2007 r. blisko 7,5 mln, wobec 25,9 mln kart płatniczych ogółem wydanych w Polsce. W tym okresie liczba kredytowych kart Visa wzrosła o 60,9% do poziomu 3,7 mln kart. Łącznie 24 banki wydają w Polsce kredytowe karty Visa.

W okresie od października 2006 r. do końca września 2007 r. wartość transakcji dokonanych przez posiadaczy kart kredytowych Visa zwiększyła się o 36,2%. Ponad 75% wartości transakcji kartami kredytowymi Visa w Polsce przypada na najkorzystniejsze transakcje płatności w punktach sprzedaży, reszta to transakcje bankomatowe – podczas gdy dla kart Visa ogółem proporcje są odwrotne. Udział płatności w ogólnej liczbie transakcji kartami kredytowymi Visa jest w Polsce jeszcze wyższy i przekracza 87%. Karty kredytowe są przeznaczone przede wszystkim do płacenia i dlatego doskonale realizują podstawowy cel banków członkowskich Visa Europe, tj. zastępowanie gotówki w płatnościach za zakupy dokonywane zarówno w świecie fizycznym, jak i wirtualnym.

Pierwsza karta kredytowa Visa wyemitowana w Polsce, która była zarazem pierwszą międzynarodową kartą kredytową w kraju, została wydana na jesieni 1997 r. W ostatnich latach kredytowe karty Visa zaczęły także być oferowane firmom i instytucjom jako karty do użytku służbowego.

karty kredytowe visa 2008-03-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: karty kredytowe visa

Sprawdź także:

a 0 N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.12.2025 (08:41)

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025 r. liczba polskich inwestorów korzystających z platformy banku potroiła się, a …

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców