„Ile mogą wynieść ich wydatki? Gdy w lutym 2006 r. na rynku pojawił się Polbank należący do greckiej grupy EFG Eurobank, do końca roku wydał na reklamę 29,4 ml zł netto. Po uwzględnieniu rabatów wydatki te mogły sięgnąć ok. 17 – 18 mln zł. Gdyby nowe banki poszły śladem poprzednika, ich całoroczne wydatki na reklamę powinny sięgnąć ok. 60 mln zł. Ale mogą być nawet większe. Startujący jesienią 2003 r. Euro Bank wydał na reklamę 12,5 mln zł, ale już w 2004 r. – 54,3 mln zł.”, czytamy w „Rzeczpospolitej”.
Według Tomasza Chełmeckiego, dyrektora zarządzającego domu mediowego Starlink, wydatki reklamowe sektora bankowego przekroczą w tym roku 300 mln zł, czyli wyniosą mniej więcej tyle samo co w ubiegłym. „- Najbardziej w stosunku do ubiegłego roku urosną wydatki na reklamę lokat oraz na reklamy wizerunkowe, co wyniknie przede wszystkim z planowanych na ten rok debiutów nowych banków” – uważa Chełmecki.
Spółka Alior Polska związana z grupą Carlo Tassara rozpoczęła już proces wyboru agencji reklamowej i domu mediowego, które wprowadzą na rynek markę nowego banku. Do przetargu zaproszono sześć agencji reklamowych – DougFaberFamily, Leo Burnett, McCann Erickson, Paralotna, Publicis, PZL oraz cztery domy mediowe – Carat, Maxus, PHD, Starlink. Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na początek czerwca.
Więcej na ten temat w „Rzeczpospolitej”.