Hasło „Żyje się lepiej” pojawi się także w reklamie prasowej i na nośnikach zewnętrznych. Kampania, stworzona przez agencję Saatchi & Saatchi we współpracy z Mediaedge:cia (zakup mediów), otrzyma również silne wsparcie promocyjne – w tym w Internecie – na całym kontynencie.
– W rezultacie naszej bardzo skutecznej działalności reklamowej w ostatnich latach, karta Visa stała się dla konsumentów częścią ich codziennego życia – i jest używana nie tylko dla zaspokojenia potrzeb luksusowych. Obecna kampania wspiera tę nową koncepcję wizerunku naszej marki, pokazując, że z kartą Visa żyje się lepiej. Współbrzmi też z nadrzędnym celem naszej organizacji, jakim jest wyparcie gotówki oraz czeków i stworzenie możliwości szerszego wyboru bezpiecznych i oszczędzających czas metod płatności – powiedział Mariano Dima, wiceprezes Visa Europe ds. marketingu i nowych produktów.
Fabuła pokazywanego w ramach kampanii spotu reklamowego wykorzystuje motyw popularnych, szczególnie w Wielkiej Brytanii, wieczorów kawalerskich, które często kończą się szalonym psikusem, jaki przyszłemu panu młodemu muszą zgotować koledzy. Spot przedstawia pozostawionego gdzieś na pustkowiu po takim szalonym wieczorze kawalerskim młodego człowieka, który nie ma przy sobie (i na sobie…) praktycznie niczego prócz karty Visa. Dotarcie na czas przed ołtarz jest właśnie owym dowcipnym wyzwaniem, postawionym przed panem młodym. Bohater spotu rzuca się więc w szalony wyścig z czasem i biegnąc kupuje po drodze – płacąc kartą Visa – za to, co mu potrzebne, byle tylko zdążyć na swój ślub. Udaje mu się to dzięki karcie Visa, a wbiegając do kościoła rzuca jeszcze kolegom w ławkach triumfalne spojrzenie, ale i z odrobiną politowania. Spot można zobaczyć na stronie www.visa.pl.
– By przykuć uwagę widza, wątek fabularny filmu został celowo przerysowany i pozbawiony powagi, za to główny przekaz jest jak najbardziej serio: dzięki karcie Visa możemy kupić wszystko, co potrzebne, by życie toczyło się bezproblemowo. Z kartą Visa „Żyje się lepiej” – nawet w najbardziej stresujących sytuacjach – dodał Mariano Dima.
Prezentowany spot reklamowy to przykład typowo brytyjskiego, aluzyjnego poczucia humoru; widz odgaduje puentę dopiero w ostatnim ujęciu filmu reżyserii Antoine Bardou-Jacquet, wyprodukowanego przez firmę Partizan Midi Minuit. Brytyjska jest też muzyka do filmu, autorstwa londyńskiej, nowofalowej młodej grupy Whitey, znanej m.in. z przebojów „Everlast” czy „Live Them All Behind”.
W Polsce kampania wystartowała w telewizji 24 marca br. i potrwa do połowy maja. Spoty w dwóch wersjach – 60 i 30 sekundowej – są emitowane m.in. na antenie stacji TVN, TVN7, TV4, Polsat, Discovery,TVN24. Kampania będzie obecna także do końca maja br. w prasie oraz w punktach sprzedaży, a także w kinach sieci Multikino (do połowy lipca br.). W drugiej połowie roku planowane jest także wykorzystanie innych mediów i nośników.