Na początku 2008 roku rozpoczęło działalność biuro Direct Publishing Group (DPG) w Moskwie. Pierwszym projektem rosyjskiego biura jest internetowy magazyn dla klientów Alfa Banku.
– Po trzymiesięcznym okresie testów, ruszyliśmy właśnie z produkcją ostatecznej wersji magazynu – opowiada Michał Sztand, Dyrektor Zarządzający Direct Publishing Group – Miesięcznik będzie docierał to miliona odbiorców, detalicznych klientów wiodącego banku, w całej Rosji – dodaje.
Alfa Bank jest pierwszym rosyjskim bankiem, który wprowadził rozwiązania bankowości internetowej i mobilnej, a jego produkt – Alfa mobile – jest pierwszym w Rosji produktem bankowości mobilnej – przez telefon. Współpraca z takim renomowanym i posiadającym milionowa bazę klientów partnerem, przyczyni się do wypromowania usług custom publishing w Rosji, i to nie tylko w sektorze bankowym.
– Rosyjski rynek usług custom publishing przypomina polski sprzed 10 lat. Firmy dopiero dowiadują się o znaczeniu i marketingowej sile custom publishing. Z tej perspektywy Polska jest regionalnym źródłem know-how – mówi Michał Sztand – Nieporównywalna jest jednak skala w jakiej działają największe rosyjskie przedsiębiorstwa – dodaje.
Direct Publishing Group realizuje strategie największej regionalnej grupy wydawniczej – już od 2007 roku działa na rynkach Czech, Węgier i Słowacji. W tym roku firma stworzyła joint venture z czołowym węgierskim wydawcą prasy firmowej, poszukuje również strategicznych partnerów na innych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
