Zgodnie z planem, w ostatni weekend maja ostatnia grupa rachunków klientów korzystających wcześniej z usług Banku BPH SA oraz ostatnie z 283 oddziałów ich obsługujących zostały przeniesione na platformę IT Banku Pekao SA. Zakończenie fuzji operacyjnej stanowi praktyczne zwieńczenie procesu fuzji Banku Pekao SA z wydzieloną częścią Banku BPH SA. Bank może obecnie skoncentrować się na dalszym rozwoju biznesu, wykorzystując w pełni swój potencjał i skalę działalności.
Fuzja operacyjna nowego Banku Pekao SA stanowiła jedną z największych tego typu operacji w historii polskiej bankowości, jak również w historii bankowości europejskiej. Było to przedsięwzięcie bezprecedensowe ze względu na zaangażowanie i konieczność bliskiej współpracy dwóch niezależnych i konkurencyjnych instytucji finansowych – Banku Pekao SA i Banku BPH SA. Niezależnie od fuzji prawnej, nowi Klienci Banku Pekao SA korzystali przez ostatnie pół roku z systemów, do których byli przyzwyczajeni w Banku BPH SA.
Integrację oddziałów i migrację danych Klientów przeprowadzono zgodnie z planem, w ciągu zaledwie 5 miesięcy od momentu fuzji prawnej obu banków. Oddziały obsługujące Klientów detalicznych oraz przedsiębiorców były integrowane w 12 grupach, po 20 do 30 oddziałów z danego regionu. W związku z pracą w nowym systemie informatycznym, przeszkolonych zostało prawie 7 tysięcy nowych pracowników Banku Pekao SA. Aby zminimalizować niedogodności dla Klientów, prace w sieci prowadzono w weekendy, w odstępach tygodniowych. Dane Klientów korporacyjnych zintegrowano w ciągu jednego z kwietniowych weekendów. Jeszcze w grudniu ubiegłego roku, bezpośrednio po fuzji prawnej, integrację operacyjną przeszły niektóre części centrali banku oraz Dom Maklerski Banku Pekao SA.
Wraz ze zmianą systemu informatycznego dla oddziałów, dawnym Klientom Banku BPH SA nadano nowe numery rachunków bankowych (stare będą jeszcze dostępne do końca roku). Zdalna obsługa ich kont została przeniesiona z systemu bankowości elektronicznej Sez@m do platformy Pekao24 (umożliwiającej dostęp do konta za pośrednictwem telefonu i Internetu). Jednocześnie Bank systematycznie wymieniał karty debetowe i kredytowe, z których korzystali ci Klienci. Wysłano do nich 919 779 kart debetowych i 224 345 kart kredytowych Banku Pekao SA. Bank przeprowadził również szeroką akcję informacyjną, mobilizującą Klientów do aktywacji nowych kart.
– Fuzja operacyjna była wielkim wyzwaniem dla Banku. Kosztem ogromnego zaangażowania naszych pracowników udało nam się przeprowadzić wszystko zgodnie z planem, eliminując wraz z każdą kolejną grupa oddziałów pojawiające się trudności – powiedział Luigi Lovaglio, I Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny Banku, lider projektu integracji.
– Bank Pekao SA jest teraz pod względem operacyjnym jednym organizmem, co pozwala nam po wielu miesiącach bardzo wytężonego wysiłku integracyjnego skupić się na codziennej pracy i dalszym rozwoju biznesu. Wysiłki będziemy teraz koncentrować przede wszystkim na podnoszeniu poziomu satysfakcji Klientów z naszych usług – powiedział Jan Krzysztof Bielecki, Prezes Zarządu Banku Pekao SA.