PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaUrlop z przygodami

Urlop z przygodami

Ubezpieczenia 17.03.2016 (12:32)

Wyjeżdżając na urlop, marzymy o odpoczynku, odkrywaniu nowych miejsc, oderwaniu się od codzienności. Europ Assistance Polska dba o to, aby wspomnienia przywiezione z wakacji zawsze były miłe, nawet jeżeli podczas urlopu dojdzie do nieprzewidzianych sytuacji, szczególnie tych związanych ze zdrowiem. Wśród wszystkich zgłaszanych do Centrum Alarmowego spraw zdarzają się różne historie, za każdą z nich stoi osoba, która potrzebuje wsparcia. Europ Assistance Polska pomaga rocznie tysiącom podróżnych na całym świecie.


Z roku na rok rośnie liczba osób, która wyjeżdżając na wakacje, pamięta o zakupie ubezpieczenia podróżnego. Z danych VII Ogólnopolskiego Badania Assistance Europ Assistance Polska wynika, że 15% Polaków posiada assistance podróżny. Chociaż to wciąż niewiele, odsetek ten konsekwentnie się zwiększa (w 2011 roku było to jedynie 9%). Taka sytuacja jest niewątpliwie następstwem wzrostu świadomości ubezpieczeniowej Polaków, którzy przed wyjazdem na wakacje mają świadomość potencjalnych komplikacji i zabezpieczają się na wypadek nagłego zachorowania lub wypadku, wykupując dodatkowe ubezpieczenie podróżne. Jak pokazują historie klientów Europ Assistance, okazuje się ono bardzo przydatne.

Azjatycki problem


Rodzina z dzieckiem spędzała wakacje w Tajlandii na wyspie Phangan. W trakcie wypoczynku dziecko klientów źle się poczuło, było osłabione i miało trudności w oddychaniu. Rodzice skontaktowali się z Centrum Alarmowym, które zorganizowało transport malucha motorówką przy asyście lekarza na wyspę Ko Samui, gdzie znajdował się najbliższy szpital. Okazało się, że u dziecka zdiagnozowano kwasicę ketonową. Konieczny był transport do wyspecjalizowanego szpitala w Bankoku, gdzie dziecko zostało poddane leczeniu. Po zakończonej hospitalizacji Centrum Alarmowe zorganizowało lot samolotem rejsowym matki z dzieckiem do Polski. W przypadku braku ubezpieczenia, koszt udzielonej pomocy wynosiłyby około 24 000 zł.

Dodatkowe „atrakcje”


Inna nasza klienta odpoczywała na Ibizie. Pech chciał, że niefortunnie stanęła na nierównej powierzchni, łamiąc kość w nodze. Konieczna okazała się stabilizacja całej kończyny a jakikolwiek transport musiał odbywać się w pozycji leżącej. Pani nie chciała w takim stanie kontynuować wypoczynku i bardzo chciała wrócić do Polski, do bliskich i swoich lekarzy. Niestety, żaden samolot wylatujący z wyspy nie miał możliwości przetransportowania poszkodowanej w pozycji leżącej. Centrum Alarmowe zorganizowało więc rejs promem do Barcelony, a stamtąd już lot do Polski samolotem przystosowanym do transportu chorych. Na szczęście klientka miała ubezpieczenie podróżne z wysoką sumą ubezpieczenia, w przeciwnym razie leczenie i transport powrotny do kraju kosztowałby ją ponad 22 000 zł.

Nurkowanie na Cyprze


Klient spędzał urlop na Cyprze. Ponieważ wybrzeża cypryjskie stanowią idealne miejsca do nurkowania, klient postanowił skorzystać z tej okazji. Niestety zapominał o podstawowych zasadach bezpiecznego nurkowania i zbyt szybko wynurzył się na powierzchnię. W efekcie u klienta wystąpiła choroba dekompresyjna i musiał być poddany leczeniu w komorze hiperbarycznej. W przypadku braku ubezpieczenia, koszt takiej hospitalizacji wynosiłyby ok. 85 000 zł.

Spokój gwarantowany


– Gdy coś nieprzewidzianego przydarzy nam się w Polsce, zwykle potrafimy sobie doskonale poradzić sami. Niestety poza granicami kraju każdy, nawet najbardziej prozaiczny problem, wydaje się być większy i jest dodatkowo obarczony trudnościami w komunikacji w języku obcym, nieznajomością lokalnej infrastruktury czy prawa. A do tego dochodzi stres oraz troska o zdrowie i bezpieczeństwo. Trudno w takich sytuacjach racjonalnie szukać rozwiązania. Ubezpieczenie podróżne zdejmuje z klientów ten ciężar. Wystarczy skontaktować się z Centrum Alarmowym, które w imieniu poszkodowanego zorganizuje niezbędną pomoc, mając na uwadze przede wszystkim jego bezpieczeństwo i zdrowie, ale też optymalizację kosztów. Tym bardziej że Centrum Alarmowe zatrudnia doświadczonych, wielojęzycznych koordynatorów, którzy potrafią radzić sobie w najtrudniejszych sytuacjach- mówi Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy w Europ Assistance Polska.

– Co roku pomagamy tysiącom naszych klientów, 33% wszystkich zgłoszeń przyjmujemy oczywiście w okresie wakacyjnym, ale jak pokazują nasze statystyki, Polacy potrzebują naszej pomocy cały rok. Europ Assistance wspiera nawet w najbardziej odległych zakątkach świata, w 2015 roku pomagaliśmy podróżnym między innymi w takich rejonach jak Botswana, Wyspy Zielonego Przylądka, Gwadelupa, Wallis i Futuna, Nepal, czyAntigua i Barbuda-dodaje Rafał Marczewski, Dyrektor Operacyjny w Europ Assistance Polska

Telekonsultacja – bezpieczna i wygodna alternatywa dla tradycyjnej wizyty w ambulatorium


Nowością na polskim rynku są telekonsultacje, które dają możliwość telefonicznej konsultacji medycznej, bez względu na to, w jakim rejonie świata znajduje się podróżujący. Dzięki takiemu rozwiązaniu ubezpieczony może skorzystać z pomocy polskojęzycznego lekarza przez całą dobę. Konsultacja może odbywać się telefonicznie lub za pośrednictwem internetu, przez wideokonferencję, co daje możliwość pokazania lekarzowi objawów i symptomów ewentualnych chorób. Klient ma możliwość kontaktu z lekarzem za pomocą programów i aplikacji tj. Skype, Messenger, Whats App oraz otrzymywania recept drogą mailową bądź na smartfona.

– Europ Assistance Polska rekomenduje korzystanie z telekonsultacji w przypadku mniej poważnych dolegliwości, takich jak: drobne urazy, bóle pleców, przeziębienia, zatrucia pokarmowe, wysypki, porażenia słoneczne, którym nie towarzyszy gorączka wyższa niż 38°C. Telekonsultacja jest wygodną alternatywą dla tradycyjnej pomocy ambulatoryjnej. Jeśli sytuacja nie jest poważna, klient otrzymuje stosowną poradę bez konieczności wychodzenia z hotelu i udawania się do placówki medycznej, co przy najlepszej nawet organizacji, wiąże się nieraz z kilkugodzinną przerwą w wypoczynku. Co ważne, telekonsultacja pomaga zaoszczędzić ubezpieczycielowi spore nieraz kwoty. Przykładowe, średnie koszty wizyty ambulatoryjnej to 324 euro w Europie, 625 euro w Ameryce Płn., czy 505,90 euro w Ameryce Płd. – stwierdza mówi Joanna Nadzikiewicz.

Jak wynika z VII Ogólnopolskiego Badania Assistance Polacy kupują polisy turystyczne u agenta ubezpieczeniowego (58%) lub w biurach podróży (42%). Wzrosła liczba osób (z 9 % do 11%), które przed wyjazdem na wakacje wykupują ubezpieczenie podróżne przez internet. Najbardziej przydatne świadczenia przysługujące w ramach ubezpieczenia podróżnego to organizacja i pokrycie kosztów leczenia (85%) i transport medyczny (63%).

/Grupa Europ Assistance

2016-03-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców