Na kolekcję złoży się 30 książek z ekskluzywnym materiałem prezentującym twórców dzieł filmowych, ich artystyczną drogę i osiągnięcia oraz filmem na płycie DVD. Filmową serię „Gazety Wyborczej” otworzy 9 lutego „Imię Róży”, które będzie oferowane wraz z wydaniem specjalnym „Gazety Wyborczej” poświęconym całej filmowej kolekcji. Cena wydania specjalnego z filmem „Imię Róży” wyniesie 2,50 złotych plus cena „Gazety Wyborczej”.
Kolekcja zaprezentuje sylwetki i dzieła filmowe najwybitniejszych i najciekawszych twórców kina jak: Miloš Forman, Elia Kazan, Roman Polański, Michelangelo Antonioni, Steven Spielberg, Alfred Hitchock, Andrzej Wajda czy Stanley Kubrick. W kolekcji reprezentowane zostaną najważniejsze gatunki filmowe. Wyboru tytułów dokonali krytycy filmowi z redakcji „Gazety Wyborczej”.
Kolejne pozycje serii będą sprzedawane w czwartki z „Gazetą Wyborczą”. Cena 1 książki z płytą DVD to 27 złotych plus cena „Gazety Wyborczej”.
Pierwszą pozycją kolekcji będzie głośne „Imię Róży” na podstawie powieści Umberto Eco, w reżyserii Jean-Jacquesa Annauda, z Seanem Connery, F. Abrahamem Murray i Christianem Slaterem. Książka towarzysząca filmowi zaprezentuje sylwetki twórców filmu – reżysera i aktorów oraz fragmenty recenzji filmu. Pojawi się na rynku w nakładzie 300 tysięcy egzemplarzy jako dodatek do specjalnego wydania „Gazety Wyborczej” w czwartek
9 lutego, sprzedawanego w cenie 2,50 złotych plus cena czwartkowej „Gazety Wyborczej”.
Wydawcą kolekcji „30 filmów wszech czasów” jest Mediast Poland Sp. z o.o. Kolekcja została stworzona w oparciu o 24 klasyczne obrazy pochodzące z filmowej biblioteki Warner Home Video.
Serię promuje kampania reklamowa, która wystartowała z początkiem lutego. Kampania obejmuje: telewizję (TVP 1, TVP 2, TVP 3, Polsat, TVN, TVN 24, Canal+), radio (Radio ZET, Radio TOK FM, Radio RMF FM, Polskie Radio Program I i III oraz 18 lokalnych rozgłośni radiowych), outdoor (nośniki AMS) oraz reklamę prasową („Media & Marketing Polska”, „Gazeta Wyborcza”, „Logo”, „Magazyn Wysokie Obroty”, „Poradnik domowy”, „Metro”) i internetową (Gadu-Gadu, Presserwis, Gazeta.pl). Autorem kreacji kampanii jest agencja DDB, zakupu mediów dokonał Dom Mediowy Starlink.
Trwa seria wydawnicza „Podróże marzeń” – sprzedawana wraz z sobotnimi wydaniami „Gazety Wyborczej” oraz kolekcja muzyczna „Wielcy kompozytorzy” sprzedawana co środę z wydaniami dziennika.