PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRAgresywna strategia wzrostu i nowe wyzwania GK Comarch 2010

Agresywna strategia wzrostu i nowe wyzwania GK Comarch 2010

Marketing i PR 21.12.2009 (11:37) artykuł nadesłany

Wspólne projekty z partnerami biznesowymi na nowych rynkach, przygotowania akwizycji, międzynarodowe projekty badawczo-rozwojowe to elementy agresywnej strategii wzrostu, jaką Comarch zamierza realizować w 2010 roku.

– Po okresie szybkiego wzrostu w ostatnich latach, czas recesji pomógł skonsolidować zasoby GK Comarch oraz uczynić ją bardziej produktywną. Pomimo nienajlepszych globalnych prognoz, decydujemy się kontynuować agresywne strategie wzrostu – zapowiada Profesor Janusz Filipiak, prezes Comarch SA.

Grudzień w GK Comarch to czas podsumowania dokonań i planowania strategii na kolejny rok. Sytuacja finansowa grupy pozwala na zdefiniowanie i wdrożenie w 2010 roku agresywnej strategii rozwoju. Comarch planuje nowe przedsięwzięcia biznesowe, produkty i usługi oraz wzmacnia sieć sprzedaży. Nie zapominano o infrastrukturze niezbędnej do produkcji.

Azjatycki tygrys, afrykański ląd i stara Europa

– Grupa świadomie ponosi koszty rozwoju nowych produktów oraz działalności na rynkach zagranicznych. W ten sposób inwestuje w budowanie przewagi konkurencyjnej na przyszłość – mówi Profesor Filipiak.

W odniesieniu do Niemiec i Francji Comarch inwestuje w tych krajach w budowę pełnowymiarowych struktur biznesowych.

– Wybór tej drogi należy odróżnić od strategii oportunistycznej, która zakłada najpierw pozyskanie kontraktu, a dopiero potem tworzenie struktur organizacyjnych – mówi Filipiak.

We Francji, poza sektorem administracji publicznej, Comarch chce oferować pełną paletę swoich produktów. W roku 2010 zainwestuje ponad trzy miliony euro w budowę oddziałów, zatrudnianie ludzi i wytwarzanie nowych produktów.

Poza rynkiem DACH i Francją, wyzwaniem dla Comarch w 2010 roku będzie rynek azjatycki.

Zdaniem Filipiaka – Z oportunistycznego podejścia przechodzimy do metodycznego zdobywania tego rynku. Panują na nim inne zwyczaje biznesowe, których musimy nauczyć się poprzez działanie. Zdajemy sobie sprawę, że wiedza książkowa jest w tym wypadku tylko częściowo pomocna. W odróżnieniu od innych firm w Polsce chcemy do Chin eksportować, a nie z Chin importować.

Globalna działalność powoduje, że rentowne mogą się okazać kontrakty w Afryce. Comarch nie idzie tam sam, ale z dużymi międzynarodowymi koncernami.

– Dzięki temu, że nasze wdrożenia sprawdziły się w krajach starej Unii, europejskie koncerny oczekują, że będziemy je także obsługiwać w ich filiach afrykańskich – wyjaśnia prezes Comarchu. Na dzisiaj działania biznesowe i projekty prowadzone są w Nigerii i Ghanie.

Szansą dla Comarch jest dalsze umacnianie pozycji w Ameryce Północnej i utrzymanie zdobytej pozycji w Ameryce Łacińskiej.

Comarch versus struktury korporacyjne

Zdecentralizowana struktura Comarch pozwala na bieżąco definiować, jakie produkty należy rozwijać na potrzeby poszczególnych rynków oraz jak je skutecznie sprzedawać.

Na rynku nie pojawia się zbyt wiele zleceń. Comarch jest w lepszej sytuacji w porównaniu do dużych koncernów informatycznych. Globalni konkurenci odczuwają spadek kontraktów. W opinii Filipiaka – Duże koncerny jako dostawcy usług, przestają być atrakcyjne. Wymagają restrukturyzacji. Daje to Comarchowi pewne otwarcie na rynku. Warto powalczyć.

– U nas struktury biznesowe i produkcyjne są w pełni zdecentralizowane. Nie ma hierarchii, nie ma struktur pośrednich. Comarch podzielony jest na centra odpowiedzialności, które są nastawione na sukces.

 

Zarządzanie biznesem. Papierkowa robota nie dla lidera.

Jak zaznacza Profesor Filipiak, w chwili obecnej, to firma rządzi prezesem. – Prezes musi robić to, czego firma wymaga. Ponad 50% czasu jestem poza Polską. Podróżuję bez przerwy. Nie tylko Niemcy i Francja – opowiada Filipiak.

Podróże to chleb powszedni również pozostałych członków zarządu.

– Zarząd nie odpowiada za zarządzanie strukturami, tylko za zarządzanie biznesem. Jednym z większych wyzwań dla ludzi w naszej korporacji jest znalezienie właściwych proporcji pomiędzy czasem, który trzeba spędzić na delegacjach, a czasem w biurze. Miesięcznie to ponad 500 wyjazdów z Polski. Jesteśmy chyba największym biurem podróży w kraju. Latamy we wszystkich kierunkach – żartuje Filipiak.

45 międzynarodowych projektów R&D

Przeszłość i przyszłość Comarch to rozwój oprogramowania. Obecnie w centrach R&D Comarch w kraju i zagranicą prowadzonych jest 45 innowacyjnych projektów. Najważniejsze z nich to te, realizowane w układzie międzynarodowym, równocześnie w wielu krajach. Tak rozbudowane są nowe funkcjonalności Semiramis – czołowego produktu przejętej w grudniu 2008 roku niemieckiej grupy SoftM. Projekt realizowany jest równocześnie w centrach R&D w Hannowerze, Monachium, Kirchbichl w Austrii i w Warszawie. System zarządzania dokumentami DMS w Buchs w Szwajcarii, w Krakowie, w Łodzi i w Warszawie. System finansowo-księgowy ISAR w Bremen, Monachium i Warszawie oraz system zarządzania infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa ITM w Grenoble i Krakowie. Polskie ośrodki R&D pracują nad ECOD 2.0, platformami lojanościowymi, Altum oraz CDAR Business Intelligence Comarch Workflow.

Źródło: Comarch

comarch 2009-12-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: comarch

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców