Do tej pory uruchomione zostały dwie placówki: w połowie czerwca ruszył AIGO Partner w Kłodzku, a od kilku miesięcy działa AIGO Partner w Brodnicy. Do końca roku planowane jest uruchomienie następnych kilkunastu placówek, a w ciągu trzech lat ich liczba ma przekroczyć 100.
Zysk zagwarantowany
Co wyróżnia projekt współpracy partnerskiej AIG Banku na tle podobnych modeli? „Jako Partner w naszym projekcie, przedsiębiorca ma zapewniony napływ klientów własnych banku, którzy stanowić mogą aż do 80 proc. klientów placówki. Innymi słowy – Partner ma zagwarantowany dochód” – wyjaśnia Grażyna Pawłowska, Dyrektor Departamentu Oddziałów AIGO Partner w AIG Bank Polska SA.
Uznana marka i sprawdzony produkt
AIGO Partner to model współpracy partnerskiej – bank udostępnia swoje produkty, dzieli się swoją wiedzą, doświadczeniem, uznaną marką, a Partner inwestuje w placówkę oraz zespół. Korzystając z know-how banku, Partner sprzedaje jego produkty dzięki pozyskaniu nowych klientów, jak również obsłudze stałych klientów bankowych. Bank zapewnia dodatkowo motywujący program wynagrodzeń, unikatowy budżet reklamowy i program szkoleń oraz wsparcie na każdym etapie inwestycji, a to wszystko przy stosunkowo niskim nakładzie środków w inwestycję ze strony Partnera.
Pewny dochód
„Co różni nas od innych modeli partnerskich funkcjonujących na rynku finansowym, to wyjątkowo atrakcyjny system wynagrodzeń – tłumaczy Grażyna Pawłowska. – Wypłata wynagrodzenia jest rozłożona w czasie przez cały okres trwania umowy, dzięki czemu Partner ma zagwarantowane, że nawet w gorszych miesiącach otrzyma wynagrodzenie”. Dodatkowo, bank przekazuje określony budżet na realizację lokalnych działań marketingowych.
Inwestycja, ale bez opłat
Partner ma również ułatwiony start, dzięki relatywnie niskim kosztom inwestycji. Jeśli zaś nie ma własnych źródeł finansowania – bank może udzielić kredytu na realizację inwestycji.
– Aby uruchomić placówkę w lokalu własnym bądź wynajętym, Partner ponosi stosunkowo niskie koszty mieszczące się w pułapie kilkudziesięciu tysięcy – mówi Grażyna Pawłowska. – Jednocześnie bank nie wymaga od niego żadnych kaucji ani stałych opłat (np. tzw. franczyzowych). – Wspólnie w placówkę inwestujemy i wspólnie dzielimy się zyskami z jej funkcjonowania.
Bankier zaangażowany
– Najważniejsze, aby nasz Partner był zmotywowany i zaangażowany, zdolny poświecić się całkowicie działalności placówki – podkreśla Grażyna Pawłowska. – Nie musi mieć doświadczenia w branży finansowej ani w prowadzeniu własnej działalności, chociaż jest to atutem. Ważne, aby miał inicjatywę, znał lokalny rynek i chciał prowadzić solidny, wieloletni biznes we współpracy z bankiem.