Oferta ta zakłada zintegrowanie serwerów komunikacyjnych IP Alcatel OmniPCX Enterprise, systemu zarządzania Alcatel OmniVista i pakietu aplikacji systemu ujednoliconej komunikacji Alcatel OmniTouch Unified Communication i uruchamianie ich w środowisku serwerów IBM.
Dzięki scentralizowanemu podejściu, firmy mogą w bezpieczny sposób oferować te same usługi, co w tradycyjnym rozwiązaniu, tysiącom zdalnych użytkowników, niezależnie od ich lokalizacji. W szczególności obejmuje to takie funkcje jak wybór rozmówcy po nazwisku, oddzwanianie (ang. call back), poczta głosowa, osobista sekretarka (ang. personal attendent), automatyczna dystrybucja połączeń, ujednolicony system wiadomości i rozbudowane możliwości pracy grupowej w czasie rzeczywistym. Dodatkowo, tego rodzaju rozwiązanie umożliwia stworzenie jednego punktu administrowania zasobami i usługami w obrębie kilku organizacji.
Inną korzyścią wynikającą z zastosowania zintegrowanego rozwiązania jest łatwość jego połączenia z przepływem procesów biznesowych. Poprzez szereg interfejsów internetowych klient może w sposób elastyczny i po niskich kosztach wprowadzić element interakcji w komunikacji związanej z przepływami biznesowymi, co znacznie skraca czas niezbędny do ich pomyślnego zakończenia.