Asystent głosowy Amazona – Alexa, podpowie teraz użytkownikom jaką uzyskają ocenę kredytową w banku. Amazon nawiązał w tym celu współpracę z agencją informacji kredytowej Experian.
W poniedziałek 30 października 2017 roku Experian mający siedzibę w Dublinie i działający w 37 krajach świata – m.in. w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych poinformował o współpracy z Amazonem, w wyniku której jego klienci mogą zapytać o swój scoring kredytowy Aleksę – donosi serwis CNN Money.
Zadając asystentowi bezpośrednie pytanie o scoring, użytkownik otrzyma informację na podstawie analizy Experiana. Żeby skorzystać z usługi należy ją najpierw włączyć w panelu zarządzania asystentem głosowym i wprowadzić swoje dane logowania do konta w serwisie Experian.
Specjaliści nie są jednak przekonani do bezpieczeństwa tego rozwiązania. Szczególnie, że na początku miesiąca donoszono o olbrzymim wycieku danych podobnej instytucji z rynku amerykańskiego – Equifax. Wyciek danych obejmował wrażliwe dane blisko 145,5 mln klientów.
Szefowie Experiana zapewniają, że bezpieczeństwo danych klientów jest dla nich kluczowe i zastosowano w nowym rozwiązaniu szereg zabezpieczeń i możliwość ograniczenia wypowiadanych przez Aleksę informacji.