Alior Bank udostępnił wszystkim klientom usługę Alior Pay. Dzięki temu rozwiązaniu posiadacze kont osobistych w Alior Banku mogą korzystać z opcji odroczenia transakcji wykonanych na swoim koncie osobistym za pomocą aplikacji mobilnej. Udostępnieniu funkcjonalności towarzyszy akcja promocyjna. Pierwsi klienci mogą korzystać z tej usługi od grudnia 2022 r., kiedy ruszyła fala pilotażowa. W następnych miesiącach możliwość korzystania z Alior Pay otrzymywały kolejne grupy klientów.
Alior Pay umożliwia odroczenie zrealizowanych już transakcji bezgotówkowych np. płatności kartą czy BLIKIEM, wykonanych nie tylko w sklepach internetowych, ale również w sklepach stacjonarnych. Ponadto, odroczyć można także zlecenia stale lub przelewy np. za prąd czy telefon oraz wypłaty gotówki z bankomatów.
Od drugiej połowy grudnia 2022 r. z usługi mogła korzystać wybrana grupa klientów banku. Dane analityczne z końca września br. pokazują, że od tego czasu w Alior Banku uruchomiono już ponad 4,6 tys. limitów kredytowych w Alior Pay na łączną kwotę blisko 12,5 mln zł. Klienci odroczyli już w sumie blisko 59 tys. transakcji, z czego ponad 10 tys. zdecydowali się rozłożyć na raty.
Po sukcesie pilotażu usługi Alior Bank zdecydował o udostępnieniu możliwości wnioskowania o limit kredytowy w ramach Alior Pay dla wszystkich klientów. Funkcjonalność wdrożona została od 18 września 2023 r.
– Alior Bank od zawsze stawia na innowacje, które zapewniają klientom wygodny dostęp do usług bankowych. Wprowadzenie usługi Alior Pay było kolejnym krokiem w tym kierunku. Zaoferowaliśmy funkcjonalność, która umożliwia klientom jeszcze większą kontrolę nad finansami. Nasze raporty pokazują, że coraz więcej klientów korzysta z bezgotówkowych płatności, zarówno online, jak i w tradycyjnych sklepach stacjonarnych. Alior Pay daje im przy tym elastyczność, pozwalając odroczyć transakcję na 30 dni bez opłat. Od niedawna wszyscy zainteresowani mają możliwość skorzystania z Alior Pay i wnioskowania o limit kredytowy – mówi Grzegorz Olszewski, Prezes Zarządu Alior Banku.
Uruchomienie Alior Pay odbywa się poprzez aplikację mobilną Alior Mobile i trwa zaledwie kilka minut. Klienci, którzy posiadają już przyznany przez bank limit kredytowy w ramach Alior Pay, mogą odroczyć wybraną transakcję na 30 dni za darmo. Użytkownik nie musi pamiętać o terminie spłaty, bo kwota pobierana jest z konta automatycznie. W sytuacji, kiedy na koncie osobistym zabraknie środków na spłatę, to 31. dnia transakcja zostanie automatycznie rozłożona na 11 kolejnych rat.
Z poziomu aplikacji mobilnej klient może zarządzać swoim kontem oraz limitem kredytowym Alior Pay. W każdym momencie może m.in.: częściowo lub w całości spłacić odroczoną transakcję lub zmienić numer rachunku do automatycznej spłaty.
Aby skorzystać z usługi klient powinien posiadać rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w Alior Banku oraz aplikację mobilną Alior Mobile. W celu uruchomienia limitu kredytowego, w aplikacji należy wybrać transakcję do odroczenia oraz wypełnić wniosek o możliwość skorzystania z usługi. Obecnie minimalna kwota transakcji, którą można odłożyć w czasie, wynosi 50 zł. Maksymalna kwota limitu kredytowego Alior Pay wynosi 3 tys. zł. RRSO dla nowych limitów, objętych promocją „Powroty za mniej”, wynosi 7,9 proc.
Udostępnieniu rozwiązania dla szerokiej grupy użytkowników towarzyszy akcja promocyjna „Lepiej z Alior Pay”. W jej ramach klienci, którzy są posiadaczami rachunku w Alior Banku lub założą go w trakcie trwania promocji i złożą wniosek o przyznanie limitu kredytowego Alior Pay, łącznie odraczając transakcję za minimum 50 zł, mogą liczyć na benefit w postaci braku opłat za prowadzenie rachunku przez okres 12 miesięcy od dnia spełnienia warunków promocji. Akcja potrwa od 1 października br. do 31 stycznia 2024 r.
Źródło: Alior Bank