Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny przygotował bezpłatną aplikację „Na wypadek”. Ten mobilny przewodnik asystuje kierowcy w stresującym momencie tuż po wypadku drogowym i pomaga zebrać niezbędne informacje – potrzebne przy likwidacji szkody u ubezpieczyciela. Aplikacja jest dostępna bezpłatnie na platformach Android oraz iOS.
– Na drodze, bezpośrednio po wypadku, bardzo trudno klarownie myśleć– mówi Elżbieta Wanat-Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. – Jednak właściwe udokumentowanie tego co się zdarzyło jest istotne dla późniejszej likwidacji szkody. Dlatego też Fundusz udostępnia kierowcom bezpłatnąaplikację, którą warto zainstalować w swoim telefonie i mieć gotową na wypadek, gdyby kiedykolwiek była nam potrzebna– dodaje.
Dzięki aplikacji kierowca prowadzony jest krok po kroku przez listę niezbędnych czynności, które należy wykonać po wypadku drogowym, takich jak: dokumentowanie danych uczestników zdarzenia i okoliczności samej szkody; wykonanie zdjęć obrazujących uszkodzenia czy zebranie innych informacji niezbędnych do tzw. wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym. Aplikacja podpowie również m.in.:
- czy niezbędne jest wezwanie policji,
- jak poprawnie wykonać zdjęcia uszkodzeń w pojazdach,
- jakie inne informacje, o których kierowcy często zapominają, należy też zebrać, np.: typ drogi, czy ma pobocze, ograniczenia prędkości, ile osób podróżowało w drugim aucie, współrzędne geograficzne miejsca zdarzenia (GPS) etc.
Ponadto dzięki zeskanowaniu kodów QR z dowodów rejestracyjnych uczestników zdarzenia automatycznie zebrane zostaną poprawne dane o ubezpieczeniu pojazdów uczestniczących w wypadku. Wszystkie zgromadzone informacje są zapisane w telefonie; można je też przesłać na dowolny adres mailowy. Powyższa dokumentacja bardzo pomaga w zgromadzeniu informacji niezbędnych do „wspólnego oświadczenia o wypadku drogowym”, jednak już sam druk należy wypełnić ręcznie i podpisać.
– Mam nadzieję, że wspólnie z firmami ubezpieczeniowymi uda nam się upowszechnić tę aplikację wśród kierowców, a zebrane w ten sposób rzetelne informacje – po zgłoszeniu szkody do ubezpieczyciela- trafiać będą do ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych, prowadzonej przez UFG, co w efekcie przyczyni się do poprawy jakości danych w bazie – mówi Elżbieta Wanat-Połeć.
Dodatkowo posiadacz pojazdu wprowadzając do aplikacji dane z dowodu rejestracyjnego (za pomocą kodu QR) otrzyma z UFG informacje o posiadanych polisach oraz przypomnienie o ich dacie wygaśnięcia czy zbliżającym się terminie przeglądu technicznego. Aplikacja jest bezpłatna i działa w systemach Android oraz iOS.
Ponad rok temu Fundusz udostępnił inną aplikację mobilną UFG Baza. Pozwala ona sprawdzić OC danego pojazdu bezpośrednio na drodze, gdy nie wiadomo czy inni uczestnicy wypadku mają wykupione OC lub wsiadając, jako kierowca, do pojazdu co do którego chcemy się upewnić czy ma tę obowiązkową polisę. Aplikacja UFG Baza została zainstalowana już na prawie 6 tysiącach urządzeń mobilnych. Jej wersja mobilna została przygotowana na podstawie funkcjonalności dostępnej na stronie internetowej UFG „Sprawdź OC dla pojazdu”, która jest powszechnie wykorzystywana przez kierowców oraz firmy ubezpieczeniowe od ponad trzech lat. Od początku tego roku o OC pojazdu zadanych zostało już prawie 4 mln zapytań.
/ UFG