Aviva jest w gronie 8 towarzystw ubezpieczeniowych, które jako pierwsze podpisały dziś umowę o wprowadzeniu bezpośredniej likwidacji szkód (BLS). Aviva udostępni swoim klientom tę usługę od 1 lipca 2015 r. Umowa o BLS została wypracowana w ramach Polskiej Izby Ubezpieczeń.
BLS daje klientom możliwość naprawy auta lub uzyskania odszkodowania od swojego ubezpieczyciela, a nie ubezpieczyciela sprawcy. Dla wielu klientów takie rozwiązanie jest bardziej naturalne i komfortowe. Zarazem BLS mobilizuje ubezpieczycieli do poprawy jakości obsługi klientów, która staje się coraz ważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej.
Stworzyliśmy jeden z najlepszych na rynku modeli likwidacji szkód majątkowych, o czym świadczą dane o liczbie skarg i opinia Biura Rzecznika Ubezpieczonych. To efekt uczciwego podejścia do klienta, dobrej organizacji pracy oraz innowacji. Jedną z nich jest bezpośredni kontakt klientów z dedykowanym likwidatorem przy zgłaszaniu szkód zarówno z OC, jak i AC. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie bezpośredniej likwidacji szkód– uważa Grażyna Sudzińska, wiceprezes Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych SA.
Wysoką jakość obsługi oraz poważne traktowanie reklamacji potwierdza malejąca liczba skarg zgłaszanych do Rzecznika Ubezpieczonych. W 2014 r. ich liczba dotycząca Aviva TUO zmalała o 35% w stosunku do roku poprzedniego. Uwzględniając udział w rynku, Aviva należy do ubezpieczycieli, na których klienci skarżą się najrzadziej.
Niedawno Aviva wprowadziła nowy standard ubezpieczeń komunikacyjnych, który obejmuje bezpłatny kurs w szkole bezpiecznej jazdy dla każdego klienta z OC, który miał stłuczkę (nowość na rynku), szeroki zakres assistance oraz dedykowanego likwidatora szkody.