Należąca do niemieckiego holdingu doradców finansowych spółka AWD Polska, poinformowała, że w 2011 roku zanotowała około 10 proc wzrost przychodów w porównaniu z rokiem 2010.
AWD liczy, że dzięki wzrostowi liczby współpracujących doradców oraz rosnącemu zainteresowaniu produktami emerytalnymi, tegoroczny wzrost może być większy. Szczegółowych danych spółka nie podaje ze względu na wymogi korporacyjne, ale prezes zarządu AWD Zenon Słomski w Polsce jest zadowolony z wyników: Rok 2011, w kontekście tego co się wydarzyło w 2010 roku, dla nas jest bardzo dobry i pozwala nam z dużym optymizmem patrzeć na nadchodzące miesiące.
Po trudnym 2010 roku, kiedy to spółka musiała się zmierzyć z odejściem sporej grupy doradców, został wdrożony program mający na celu restrukturyzację firmy. Został zamknięty oddział i rozstano się z mało aktywnymi doradcami. Te działania znacznie ograniczyły koszty funkcjonowania i pozwoliły skupić się na generowaniu przychodów. Jednocześnie AWD prowadziło intensywną rekrutację cały czas uzupełniając grupę doradców. Założono większe skupienie się na rynku warszawskim, co zaowocowało m.in. otwarciem nowego biura w stolicy.
Odejście doradców w 2010 roku miało dla nas dwojaki efekt. Przede wszystkim zamknęliśmy jedno z biur. Znacznie ważniejszy był dla nas negatywny efekt psychologiczny, który uderzył w proces rekrutacji nowych doradców. Na szczęście udało się nam opanować sytuację i obecnie sytuacja wygląda tak, że coraz częściej przychodzą do nas doradcy z doświadczeniem w innych, często kilku, firmach, którzy oczekują stabilizacji i możliwości rozwoju. – mówi Zenon Słomski.
Od samego początku funkcjonowania AWD w Polsce został przyjęty model zabezpieczenia finansowego klienta, który skupiał się na produktach związanych z długoterminowym oszczędzaniem i nastawieniem na emeryturę. Ten model szczególnie dobrze sprawdził się w 2011 roku, w którym AWD odnotowała wzrost zainteresowania tego typu produktami. Firma zakłada, dalszy rozwój przede wszystkim w oparciu o produkty długookresowego oszczędzania.
Aby poinformować klienta o istniejących możliwościach rozwiązań odnoszących się do zabezpieczenia finansowego siebie i rodziny doradca musi być odpowiednio przygotowany. AWD wiele czasu i środków przeznacza na szkolenia produktowe, ale także na takie, które związane są z odpowiednią współpracą z klientem. Utrzymanie wysokiej jakości szkolenia w następnych latach będzie dla AWD jednym z podstawowych celów.
Chcemy utrzymać dynamikę rekrutacji przychodzących do nas nowych kandydatów na doradców. To wymaga od nas intensyfikacji procesów szkoleniowych, pamiętamy, że często wraz ze wzrostem ilości spada jakość. Zrobimy wszystko, by w naszym przypadku do tego nie doszło. Musimy zapewnić klientowi najlepsze produkty i profesjonalną obsługę, bo to przekłada się na przychody AWD, jak i naszych doradców. – dodaje Zenon Słomski
Plany na 2012 rok zakładają dalszą, intensywną rekrutację oraz rozwijanie współpracy z dostawcami produktów, które będą poszerzały i uzupełniały ofertę AWD dla klientów. Spółka pozostanie zorientowana na produkty emerytalne, ale z naciskiem na wieloletnie, systematyczne oszczędzanie, starając się jednocześnie poprawić pozycję rynkową w pozostałych obszarach – ubezpieczeniach na życie, ubezpieczeniach zdrowotnych i majątkowych oraz kredytach hipotecznych i gotówkowych.
Źródło: AWD