PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościBadanie firmy Genesys pokazuje, że Polacy oczekują dobrej obsługi

Badanie firmy Genesys pokazuje, że Polacy oczekują dobrej obsługi

Aktualności 16.12.2003 (23:15)

Genesys Telecommunications Laboratories, Inc., spółka zależna firmy Alcatel, ogłosiła dziś wyniki badania dotyczącego zachowań polskiego konsumenta oraz analogicznej ankiety badającej zachowania konsumenta globalnego. Wyniki wyraźnie pokazują, że konsumenci oczekują wysokiej jakości obsługi i doceniają ją. Konsument zachodni wydaje się być bardziej sfrustrowany, natomiast polski okazuje się być bardziej wyrozumiały. Jednak zdaniem ekspertów Polacy w szybkim tempie będą upodabniać swoje wymagania do wymagań zachodnich konsumentów.

Wyniki polskiego badania wskazują, że konsumenci postrzegają agentów z centrów obsługi klienta jako “twarz” firmy – prawie 78% badanych stwierdziło, że przedstawiciel biura obsługi klienta ma znaczący lub duży wpływ na ich opinię o firmie. Postrzeganie organizacji przez klientów odgrywa ważną rolę w sukcesie firmy – ponad połowa konsumentów rynku globalnego zaprzestała korzystania z usług danego przedsiębiorstwa, jeśli ich doświadczenie z call center firmy było negatywne. W Polsce sytuacja wygląda podobnie – 55% respondentów twierdzi, że zrezygnowałoby ze współpracy z taką firmą.

Jest też dobra wiadomość, zwłaszcza dla tych, którzy przykładają znaczenie do profesjonalnej obsługi klienta: 95% badanych twierdzi, że dokonałoby zakupu w oparciu o pozytywne doświadczenie z call center firmy. „Badanie to nadaje mocy stwierdzeniu, że call center ma kluczowy wpływ na sukces firmy” powiedziała Lucie Nesvadba, Wiceprezydent Genesys na Europę Wschodnią i Centralną, Bliski Wschód i Afrykę. „Klienci firmy Genesys, którzy zastosowali odpowiednie rozwiązania w swoich centrach obsługi klienta, zauważyli, że ta decyzja miała przełożenie nie tylko na jakość obsługi i zmniejszenie kosztów, lecz także na zwiększenie zadowolenia klientów oraz polepszenie wyników finansowych.”, dodała Lucie Nesvadba.

73% polskich konsumentów zdecydowanie woli być obsługiwanych przez konsultanta. Jednakże przy pytaniu o najgorsze doświadczenie związane z obsługą wymieniają: brak kwalifikacji, niechęć i zły przepływ informacji. Polski konsument wydaje się cenić kontakt bezpośredni z człowiekiem, ale jednocześnie, domaga się bycia obsłużonym na najwyższym poziomie.

Pomijając bezpośredni wpływ doświadczeń klientów z call center na zysk firmy, warto tu wspomnieć o niewymiernym proficie dla marki firmy. Mimo, że polski i globalny konsument znacznie różnią się w kilku kwestiach, w tym wypadku są zgodni: przyjaźnie nastawiony agent centrum obsługi klienta może mieć istotny wpływ na klienta, jego lojalność i opinię o firmie.

„Raport Genesys powinen być odbierany jako zachęta do działania na rzecz własnej firmy” komentuje Paweł Ciacek, dyrektor w firmie badawczej SMG/KRC a Millward Brown Company, ekspert z zakresu zachowań konsumenckich. „Zadowoleni klienci to dobra reputacja firmy, a co za tym idzie, zysk. Wystarczy jedynie zapewnić konsumentowi zindywidualizowaną obsługę i umożliwić mu podczas pierwszego kontaktu uzyskanie odpowiedzi na pytanie. Zaowocuje to nie tylko bardziej lojalnymi klientami i większym zyskiem, ale także dobrą opinią na temat firmy”, dodaje Paweł Ciacek.

„Badanie Genesys jednoznacznie potwierdza zależność pomiędzy jakością obsługi klienta a sukcesem firmy” powiedział Mariusz Cyganek, Country Manager firmy Genesys w Polsce. ‘Dobrze wykorzystane i efektywne centrum obsługi klienta musi być priorytetem nie tylko dla kierowników średniego szczebla, lecz także dla kadry zarządzającej w firmie. Konkurencja, gospodarka i klienci to siła napędowa, która powoduje, że właściwa obsługa klienta staje się jedną z ważniejszych strategii skutecznego planu rozwoju firmy.”

O badaniach:

Raport Genesys dotyczący polskiego konsumenta, został zlecony przez Genesys niezależnej firmie badawczej. Uzyskano 2,027 odpowiedzi z całego kraju.

Raport Genesys dotyczący konsumenta globalnego, został zlecony przez Genesys niezależnej firmie badawczej. Zebrano 2,367 odpowiedzi.

O firmie Genesys

Genesys Telecommunications Laboratories, Inc. spółka zależna firmy Alcatel, jest w 100% skoncentrowana na rozwijaniu oprogramowania dla potrzeb contact center. Rozwiązania Genesys z zakresu obsługi klienta są wykorzystywane przez 2000 globalnych korporacji, organizacje rządowe, dostawców usług telekomunikacyjnych w 80 krajach, obsługujących każdego dnia ponad 100 milionów interakcji z klientami. Zaawansowane narzędzia, obsługujące wszystkie kanały komunikacji (telefon, e-mail, sieć www), sprawiają, że konsumenci są szybko łączeni z najlepszym dostępnym źródłem informacji. Genesys oferuje rozwiązania dla działów obsługi klienta, wsparcia technicznego, zbierania zamówień, telesprzedaży oraz zarządzania personelem.

Więcej informacji nt. firmy na stronie www.genesyslab.com

Zapoznaj się także z raportem. (pdf)

2003-12-16
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców