Bank BNP Paribas otrzymał nagrodę w międzynarodowym konkursie Global Retail Banking Innovation Awards 2024 organizowanym przez The Digital Banker. Jurorzy wyróżnili bank w kategorii „najlepsze zastosowanie AI”.
Nagrody Global Retail Banking Innovation Awards stanowią istotny punkt odniesienia dla światowego sektora bankowego, wyróżniając instytucje, które wiodą prym w redefiniowaniu świadczenia i personalizacji usług bankowych, często przy użyciu najnowszych technologii. W tegorocznej edycji jury konkursu przyznało Bankowi BNP Paribas nagrodę w kategorii „Najlepsze zastosowanie AI”, zwracając uwagę na wyjątkowy poziom personalizacji oferowany przez bank produktów i usług. System Banku BNP Paribas został precyzyjnie dostosowany do „indywidualnych potrzeb i preferencji Klientów”, co wpłynęło na wyniki finansowe banku.
Prace nad wykorzystaniem AI do personalizacji usług w Banku BNP Paribas trwały od 2023 r. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów możliwe było stworzenie systemu, który jest w stanie dopasować ofertę do potrzeb Klienta, zarówno przed jej przedstawieniem, jak i w czasie rzeczywistym – zmodyfikować ją zgodnie z preferencjami danej osoby.
Do osiągnięcia tego celu, AI stosowane w banku wykorzystuje zaawansowane algorytmy, dzięki którym wychwytuje istotne wzorce zachowań oraz preferencje Klientów. Sukces projektu stał się już widoczny w kilku głównych wskaźnikach wyników, m.in. przychodzie netto z działalności bankowej, wzrostowi współczynnika konwersji i spadkowi liczby odrzuceń (churn).
Od samego początku bankowa sztuczna inteligencja jest tworzona z myślą o skalowalności i modularności, dzięki czemu obecnie stosowanie rozwiązanie będzie można łatwo rozszerzyć na inne piony. Regularna kalibracja danych pozwala natomiast na dostosowanie istniejących modeli do nowych czy zmienionych preferencji danego Klienta.
– Jako Bank Dobrych Decyzji doskonale rozumiemy, jak istotne jest podejmowanie wyborów opartych na precyzyjnych danych. Hiperpersonalizacja to przyszłość bankowości – każdy Klient oczekuje oferty idealnie dopasowanej do swoich potrzeb, możliwości finansowych, a nawet preferowanej pory dnia.. Przetworzenie tak dużych ilości danych do niedawna było niemożliwe. Nasz zespół AI znalazł bardzo praktyczne i unikalne na polskim rynku zastosowanie tej technologii, po raz kolejny udowadniając, że Bank BNP Paribas skutecznie wykorzystuje najnowsze rozwiązania, a wszystko po to by Klient i jego potrzeby zawsze były na pierwszym miejscu – mówi Anna Stepanów, odpowiadająca w Banku BNP Paribas za Produkt Sztuczna Inteligencja i Analityka.
To pierwsze wyróżnienie w tej kategorii, jednak nie jedyna nagroda od The Digital Banker dla Banku BNP Paribas, który w ostatnich latach zdobył już tytuły: Best Private Bank in Poland (2021, 2023), Best SME Bank in Poland (2023, 2024), Best SME Bank in CEE (2023, 2024) oraz Best International Private Bank in Poland (2024).
Źródło: BNP Paribas