Oracle Polska informuje, iż w Banku BPH uruchomiono podstawową część tworzonego tam od listopada 2004 roku systemu CRM. System składa się z czterech głównych modułów obsługujących obszar ewidencji klientów (w tym obszerne kartoteki i katalogi), kontaktów (kompletne rejestry i historie kontaktów z klientami), zawiera także wielofunkcyjny pulpit (środowisko pracy użytkownika) i moduł administracyjny (konfigurowanie, zarządzanie uprawnieniami, obsługa wielu języków). System został zaprojektowany i jest budowany przez kilkunastoosobowy zespół specjalistów Departamentu Rozwoju Aplikacji Banku BPH, przy wsparciu konsultantów Oracle Polska.
Projekt CRM w Banku BPH wymagał napisania nowej aplikacji, do której wybrana została technologia Oracle. Praca odbywa się w nowoczesnym środowisku J2EE, przy użyciu takich produktów, jak Oracle JDeveloper, Oracle Application Server 10g oraz baza danych Oracle 10g. Prace deweloperskie rozpoczęły się w listopadzie 2004r. zaś już w lutym 2005 można było wykonać pierwsze testy systemu. System w wersji docelowej będzie składał się z kilkunastu serwerów i obsługiwał ok. 2 tysiące użytkowników. W lipcu b.r. uruchomiono podstawowy zestaw modułów, co pozwoliło już na rozpoczęcie pracy użytkownikom.
Do końca 2005r. zostaną oprogramowanie kolejne moduły zawierające funkcje analityczne, zaś w perspektywie dwóch kolejnych lat planuje się uruchomienie kilku następnych, w tym aplikacji do szczegółowego drążenia danych typu Data Mining.
System jest tworzony przy założeniu, że będzie mógł być obsługiwany dynamicznie w wielu językach. Zaimplementowany dynamiczny model uprawnień powiązany z dowolną strukturą organizacyjną jest kolejnym autorskim rozwiązaniem Banku BPH na platformie Oracle. Dzięki temu system może być wdrażany w innych bankach Grupy HVB w kraju i za granicą.