Karta wzorów podpisów – dokument, na podstawie którego pracownik banku może potwierdzić tożsamość osoby zlecającej transakcję, starającej się o kredyt lub zakładającej lokatę. Głównym dokumentem jest dowód osobisty bądź paszport, jednak równie ważna jest zgodność naszego podpisu z tym złożonym podczas pierwszej wizyty w naszym banku.
Każdy klient banku składa wzór podpisu – najczęściej podczas zakładania rachunku osobistego bądź innego produktu z oferty instytucji. Podpis ten będzie niezbędny przy potwierdzaniu transakcji, zakładaniu lokaty i przy wszystkich zleceniach wykonywanych w banku. Ważny jest sposób, w jaki się podpisujemy – trzeba pamiętać, czy najpierw podpisujemy się imieniem, a później nazwiskiem, czy odwrotnie, czy tylko pierwszą literą imienia itp. Jeśli podpis nie będzie przypominał tego ze wzoru, pracownik banku może odmówić wykonania transakcji.
>>> Zgubiłeś dokument tożsamości? Nie czekaj z jego zastrzeżeniem
Klient powinien pamiętać, że sprawdzanie złożonego przez nas podpisu np. na potwierdzeniu wypłaty z rachunku nie jest złośliwością i dociekliwością ze strony pracownika banku, a tylko jednym ze sposobów na potwierdzenie naszej tożsamości.
Jeśli klient nie pamięta, jaki podpis złożył na karcie wzorów, pracownik banku może mu zadać kilka dodatkowych pytań, takich jak nazwisko panieńskie matki, adres zamieszkania, czy posiadane produkty w banku, po których poprosi o nowy podpis, który będzie obowiązywał w systemie.
Źródło: PR News