Agencja badawcza Kantar Polska wyróżniła banki, które w 2021 roku zrealizowały najbardziej efektywną komunikację marketingową. Bank Millennium zajął 3. miejsce. Efektywność mierzono jako rozpoznawalność w odniesieniu do nakładów na komunikację.
– Jeśli chodzi o budżety marketingowe liczy się zarówno ich wielkość jak i efektywne wykorzystanie. Dlatego bardzo się cieszę z wyróżnienia, które docenia właśnie efektywność. Nagroda utwierdza nas w przekonaniu, że to co robimy, ma głęboki sens. – powiedziała Beata Krupińska, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w Banku Millennium. – Warto pamiętać, że konsument większość decyzji podejmuje instynktownie, bo nie jest w stanie przeanalizować dogłębnie wszystkich ofert. Stąd efektywne budowanie marki i jej wyróżników jest dla nas tak ważne – pozwala skutecznie pozyskiwać i wzmacniać lojalność klientów. W naszej strategii komunikacyjnej podążamy za oczekiwaniami konsumentów, co oznacza, że w dużej mierze skupiamy się na promocji aplikacji mobilnej oraz Konta 360º.
Kantar Polska jest agencją badawczą zajmującą się badaniem rynku, analizą danych, doradztwem oraz badaniem opinii publicznej, powstała w wyniku połączenia agencji Millward Brown i TNS Polska. Nagrody Kantar Polska za efektywność komunikacji są przyznawane na podstawie obliczonego dla każdego banku i towarzystwa ubezpieczeniowego wskaźnika Awareness Index (AI). Wskaźnik AI jest definiowany jako wzrost znajomości reklam przypadający na wydane 100 GRPs. Mierzy więc efektywność nakładów na komunikację marki, a pośrednio – jakość kreacji, która na tę efektywność ma duży wpływ. W obliczeniach agencja wykorzystała dane ze swoich badań syndykatowych prowadzonych systematycznie od wielu lat: „Klienci Banków w Polsce” – dla marek banków oraz „Monitoring Rynku Ubezpieczeń” – dla marek towarzystw ubezpieczeniowych. W analizach wzięto pod uwagę dane za cały 2021 rok.
Źródło: Bank Millennium