W połowie czerwca 2018 roku Bank Pekao udostępnił swoim klientom Blika. Zabrakło tam jednak jednej ważnej funkcji – przelewów p2p między użytkownikami systemu.
Przelewy na numer telefonu realizowane są za pomocą systemu Express Elixir, którego Bank Pekao nie jest jeszcze uczestnikiem. Początkowo mówiono, że Bank podepnie się do systemu w III kwartale 2018 r., ale termin został przesunięty na przyszły rok. – Wdrożenie Express Elixir w banku wymaga nieco więcej czasu niż pierwotnie zakładaliśmy i obecnie planowane jest ono na I kwartał 2019 r. – poinformowało mnie biuro prasowe.
Przelewy na numer telefonu cieszą się coraz większą popularnością wśród użytkowników Blika. W tym roku klienci wykonali już łącznie ponad 3 miliony tego typu operacji. Tylko w trzecim kwartale 2018 r. użytkownicy zlecili 1,38 mln przelewów na numer telefonu. To o milion więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Bank Pekao długo opierał się przed przystąpieniem do systemu Blik i lansował swój system płatności oparty o kody – PeoPay. Do podpisania umowy z Polskim Standardem Płatności doszło w lutym 2018 r. W czerwcu Bank udostępnił klientom możliwość dokonywania płatności Blik w POS-ach i internecie oraz umożliwił korzystanie z tego systemu w bankomatach.