W roku 2006 ocenie konkursowej poddało się 5 banków komercyjnych, 18 banków spółdzielczych i 70 oddziałów bankowych. W I etapie Konkursu uczestnicy byli zobowiązani przedstawić pisemne prezentacje, które szczegółowo analizowali niezależni audytorzy. Uzyskanie wymaganej w regulaminie liczby punktów warunkowało przejście banku/oddziału do II etapu. Spośród 93 zgłoszonych podmiotów do II etapu nie zakwalifikowało się 8. W ramach II etapu Konkursu badane były realia pracy placówek bankowych. Audytorzy odbyli 132 bezpośrednie wizyty w bankach i oddziałach bankowych. Równolegle przeprowadzane były badania opinii klientów banków, w których przedsiębiorcy oceniali 20 najważniejszych aspektów współpracy z obsługującą ich placówką bankową. W tym roku odrębnie były analizowane opinie klientów, którzy preferują osobiste kontakty z bankiem oraz tych, którzy korzystają głównie z bankowości elektronicznej. To rozróżnienie umożliwiło wyciągnięcie ciekawych dla sektora bankowego wniosków. Jak twierdzi Przemysław Kulawczuk, członek zarządu w Polsko Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw, przedsiębiorcy korzystający z bankowości elektronicznej wyżej oceniają ogólną efektywność współpracy z bankiem oraz koszty produktów operacyjnych. Klienci, którzy preferują tradycyjne metody kontaktu z bankiem wyżej oceniają konkurencyjność cenową produktów dłużnych i depozytów.
Zdaniem organizatorów Konkursu: Krajowej Izby Gospodarczej, Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw i Warszawskiego Instytutu Bankowości, to właśnie bezpośredni kontakt i spojrzenie na placówkę bankową z perspektywy klienta pozwoliły wskazać banki faktycznie przyjazne małym i średnim przedsiębiorstwom.
W tym roku na miano Laureata Konkursu w kategorii banków komercyjnych zasłużył BRE BANK SA. Jak podkreśla Andrzej Lech, prezes zarządu Warszawskiego Instytutu Bankowości, bank ten zbudował ofertę dla sektora MŚP na bazie najlepszych praktyk wypracowanych w obsłudze dużych firm, co odróżnia go od dość powszechnej praktyki obsługi małych firm opartej na modelu bankowości detalicznej.
Kolejne edycje Konkursu potwierdzają, że dla banków komercyjnych, coraz silniejszą i skuteczniejszą konkurencję w środowisku lokalnym stanowią banki spółdzielcze. W tym roku Laureatem w kategorii banków spółdzielczych został Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu Zdroju, a wyróżnienia honorowe otrzymały: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku i Podkarpacki Bank Spółdzielczy.
Wyróżnieniem indywidualnym, za szczególne osiągnięcia we współpracy z przedsiębiorcami uhonorowano panią Janinę Wolanin, prezes zarządu Banku Spółdzielczego Księżpolu.
W kategorii oddziałów przyznano wyróżnienia honorowe dla dwóch oddziałów Banku BPH S.A.: Oddział w Lesznie i Oddział w Warszawie ul. Nowogrodzka 50, dwóch oddziałów BRE Bank S.A.: Oddział Korporacyjny Bielsko-Biała i Oddział Korporacyjny w Katowicach, Banku Zachodniego WBK S.A. – 4 Oddział we Wrocławiu oraz Kredyt Banku S.A. – Oddział w Bydgoszczy.
Niektóre banki i oddziały biorą udział i odnoszą sukcesy w kolejnych edycjach Konkursu. Aby je wskazać klientom, organizatorzy wprowadzili prestiżowe nagrody – Platynowe Statuetki. Otrzymują je banki i oddziały, które systematycznie wzbogacają i usprawniają przyjazną współpracę z małymi i średnimi przedsiębiorstwami, czego potwierdzeniem jest zdobycie godła promocyjnego w kolejnych pięciu edycjach Konkursu. W VIII edycji Konkursu Platynowe Statuetki otrzymały: Bank Spółdzielczy w Brańsku, Bank Spółdzielczy w Gryficach, Bank Spółdzielczy w Raszynie, Bank Spółdzielczy w Sochaczewie, Bank Spółdzielczy w Stalowej Woli, Bank BPH S.A. – Oddział w Gnieźnie, Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. – Oddział Operacyjny w Lublinie, ul. 1 Maja 16A, Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. – Oddział Operacyjny w Toruniu, ul. Wały Gen. Sikorskiego 15, PKO Bank Polski S.A. – Oddział 1 w Katowicach oraz PKO Bank Polski S.A. Oddział 1 w Kaliszu.
Uroczyste zakończenie i ogłoszenie wyników VIII edycji Konkursu Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców nastąpiło 14 grudnia 2006 r. Przez kolejny rok banki i oddziały, które uzyskały prawo posługiwania się godłem Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców lub Złoty Oddział – Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców będą promować swoją ofertę posługując się wizerunkiem wyjątkowo dorodnego jabłka. Pozytywne skojarzenia wydają się być jak najbardziej na miejscu.
