Banki Spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS oraz Bank BPS przystąpiły do programu Tarcza Finansowa PFR skierowanego do polskich przedsiębiorców, których sytuacja pogorszyła się w związku z pandemią koronawirusa. Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji w przypadku mikrofirm oraz małych i średnich firm można składać od 29 kwietnia od godz. 18.00 poprzez systemy bankowości elektronicznej Banków Spółdzielczych i Banku BPS.
W przypadku dużych firm wnioski o pomoc można składać za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie PFR.
– Banki Spółdzielcze z Grupy BPS będą uczestniczyć w programie Tarcza Finansowa PFR. To kolejny element działań pomocowych jaki oferują za swoim pośrednictwem Banki Spółdzielcze, tym razem we współpracy z Polskim Funduszem Rozwoju finansującym program. Firmy będące klientami Banków Spółdzielczych będą mogły, za pośrednictwem systemu bankowości internetowej, ubiegać się o subwencje, które pomogą im przetrwać ten trudny okres. W bardzo krótkim czasie Banki Spółdzielcze Zrzeszenia BPS oraz Banki Spółdzielcze z nim współpracujące dostosowały swoje systemy i udostępniły wniosek pozwalający firmom na uzyskanie pomocy finansowej. Udział Banków Spółdzielczych w Tarczy Finansowej PFR dowodzi, że pomoc Klientom jest dla nas priorytetem, a wspólne działanie pokazuje siłę naszego Zrzeszenia – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS S.A.
Program Tarcza Finansowa PFR kierowany jest do:
- mikrofirm, zatrudniających na dzień 31 grudnia 2019 r. od 1 do 9 pracowników (bez właściciela), których roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro
- małych i średnich firm, zatrudniających na dzień 31 grudnia 2019 r. do 249 pracowników, których roczny obrót za 2019 r. nie przekracza 50 mln euro lub ich suma bilansowa w 2019 r. nie przekracza 43 mln euro
- dużych firm, zatrudniających na dzień 31 grudnia 2019 r. od 250 pracowników albo osiągających obrót roczny za 2019 r. powyżej 50 mln euro lub ich suma bilansowa w 2019 r. przekracza 43 mln euro.
Z subwencji będą mogły skorzystać firmy, które dotknął spadek przychodów o co najmniej 25 proc. w dowolnym miesiącu po 1 lutego br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku z COVID-19. Całość procesu, w tym otrzymanie decyzji i podpisanie umowy z PFR oraz wniosek reklamacyjny odbywa się on-line w systemie bankowości internetowej banku. Firmy, które złożą wniosek lub otrzymają subwencję w ramach Tarczy Finansowej PFR, nie ponoszą żadnych kosztów np. z tytułu prowizji bankowej czy za rozpatrzenie wniosku.
Więcej informacji na temat programu Tarcza Finansowa PFR dostępnych jest w internetowym serwisie dedykowanym Klientom Banków Spółdzielczych z Grupy BPS pod linkiem https://grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow/.
Źródło: BPS