Wyniki finansowe
Łączne przychody Bankier.pl w pierwszym półroczu 2004 roku wyniosły 1,5 mln zł i wzrosły w stosunku do I półrocza ubiegłego roku o 81%. Rok 2004 spółka zamierza zamknąć przychodem przekraczającym 3 mln zł. W całym pierwszym półroczu 2004 podobnie jak w pierwszym kwartale tego roku spółka wypracowała zysk netto. „Wyniki finansowe pierwszego półrocza potwierdzają dobrą pozycję finansową firmy. Przewidujemy, że kolejne lata przyniosą dalszy szybki wzrost, dlatego stale inwestujemy umacniając naszą pozycję na rynku. Dobrym przykładem jest przejęcie przez Bankier.pl czołowego portalu dla przedsiębiorców Twoja-Firma.pl.” – mówi Artur Listwan, Prezes Zarządu Bankier.pl S.A.
Dobre wyniki finansowe to przede wszystkim rezultat umacniania się pozycji Bankier.pl na dwóch kluczowych dla firmy rynkach – pośrednictwa finansowego i reklamy internetowej. Dodatkowym motorem napędowym jest dynamiczny rozwój tych rynków w ostatnich latach i obiecujące perspektywy na przyszłość.
Najszybszy wzrost portal odnotowuje w dziedzinie pośrednictwa finansowego. Centrum Finansowe – platforma transakcyjna Bankier.pl – odnotowała w I półroczu obroty rzędu kilkudziesięciu milionów złotych. Przyczyny szybkiego wzrostu to m.in. coraz większa skłonność Polaków do zamawiania produktów i usług finansowych przez Internet, a także coraz szersza oferta produktowa dostępna on-line. W ostatnim miesiącu platforma transakcyjna Bankier.pl powiększyła się między innymi o produkty banku BPH PBK oraz ubezpieczyciela Skandii Życie. Obecnie odwiedzający Centrum Finansowe mogą zapoznać się już z ofertą ponad 30 instytucji finansowych i wybierać spośród ponad 80 produktów.
Równie dynamicznie rosną przychody reklamowe Bankier.pl. Wartość cennikowa sprzedaży wyniosła w I półroczu ponad 1,5 mln zł, przy wzroście przychodów z tego źródła o 110% w stosunku do I półrocza 2003r. Wśród reklamodawców obecnych w portalu dominują firmy z branży finansowej, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, lotniczej i hi-tech. Chętnie promują się firmy kierujące swoją ofertę do osób o ponadprzeciętnych dochodach, przedsiębiorców czy finansistów.
Nowe inwestycje i większy zasięg
1 września 2004 Bankier.pl S.A. przejął serwis internetowy Twoja-Firma.pl. Serwis dostępny pod adresem www.Twoja-Firma.pl znajduje się w czołówce witryn skierowanych do osób z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Miesięcznie odwiedzany jest przez ponad 82 tys. osób (wg gemiusAudience, maj 2004). Wiosną tego roku Twoja Firma otrzymała statuetkę InetAwards dla najlepszego serwisu w kategorii Best Finance.
Przejęcie ma na celu wzbogacenie oferty Bankier.pl dla sektora MSP oraz zdobycie pozycji lidera wśród serwisów internetowych dla przedsiębiorców. Łącznie strony Bankier.pl docierają teraz do ponad 300 tys. osób w tym 100 tys. poszukujących informacji na temat prowadzenia firmy. Umożliwi to portalowi zaoferowanie reklamodawcom szerszego dotarcia do osób prowadzących własną działalność gospodarczą.
„Przejęcie serwisu Twoja-Firma.pl umocni pozycję Bankier.pl wśród mediów o tematyce gospodarczej. Serwisy skupione w Bankier.pl oferują kompletny zakres tematyczny, od finansów osobistych przez inwestowanie po działalność firmy. Daje to reklamodawcom możliwość precyzyjnego dotarcia do wybranego segmentu rynku.” – mówi Maciej Sobierajski, Dyrektor Generalny ClickAd S.A.
„Pozyskanie silnego partnera, jakim jest Bankier.pl, otworzyło przed serwisem Twoja-Firma zupełnie nową drogę rozwoju. Pozwoli to na zaoferowanie przedsiębiorcom odwiedzającym serwis wielu nowych możliwości oraz dalszy wzrost popularności Twojej Firmy. Zamierzamy umacniać pozycję najlepszego i najpopularniejszego serwisu dedykowanym przedsiębiorcom w polskim internecie” – mówi Wojciech Czernecki, prowadzący serwis Twoja Firma.
Szybki rozwój Bankier.pl oraz wzrost przychodów z pośrednictwa finansowego i reklamy nie byłby możliwy, gdyby nie dynamicznie zwiększający się zasięg portalu. W I półroczu 2004 średnia miesięczna liczba czytelników była blisko trzykrotnie wyższa od oglądalności w analogicznym okresie 2003r. (wg badania Prawdziwy Profil/gemiusAudience, Gemius S.A.). W maju tego roku z portalu skorzystało 240 tys. osób odwiedzając 3,54 mln stron. „ Wkrótce, między innymi przejęciu serwisu dla przedsiębiorców – Twoja-Firma.pl, chcemy osiągnąć zapowiadany na początku roku poziom 500 tysięcy użytkowników miesięcznie. Umocni to naszą pozycję w walce o czołowe miejsce pośród mediów finansowych w Polsce” – mówi Piotr Wąsowski, Członek Zarządu Ds. Rozwoju i Marketingu Bankier.pl S.A.
W ciągu najbliższych miesięcy portal rozważa podjęcie dalsze inwestycje.