Nowocześnie, obrazowo i konsekwentnie – w taki sposób PKO Bank Polski prowadzi komunikację. Działania te zostały docenione przez jury tegorocznego konkursu Polish Content Marketing Szpalty Roku 2015, które wyróżniło portal Bankomania za cykl filmów wideo.
Portal Bankomania, podwójny finalista w kategorii „Digital” otrzymał wyróżnienie za cykl wideo w kategorii „Digital: Publikacje cykliczne. Cykl video” w 8 edycji konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej – Polish Content Marketing Szpalty Roku 2015.
Prowadzone na portalu działania komunikacyjne i edukacyjne od lat są doceniane przez rynek – PKO Bank Polski był za nie wielokrotnie nagradzany, w różnych konkursach i kategoriach. W ubiegłym roku, w konkursie Szpalty Roku otrzymaliśmy, m.in. Nagrodę Specjalną za całokształt, wielokierunkowość i spójność komunikacji. A za edukację finansową i promowanie przedsiębiorczości wśród Polaków w konkursie „Pozytywista Roku 2014” przyznano nam Nagrodę Specjalną. W tym roku Bankomania została wyróżniona za cykl kilkudziesięciu edukacyjnych filmów wideo z udziałem dzieci. Każdy z odcinków został przygotowany w dwóch częściach: konkursowej oraz edukacyjnej. Nowoczesne narzędzia, różnorodność tematów i zabawna konwencja materiałów wideo to kolejne elementy wpływające atrakcyjność portalu.
– Bankomania promuje nowoczesną edukację. Szczególnym jej adresatem są dzieci. Jesteśmy dumni, że nasze działanie zostały docenione. Jako bankowcy wiemy, że dobra inwestycja procentuje i przynosi korzyści w przyszłości. A naszą przyszłością i kapitałem są dzieci. Dlatego wykorzystując nowoczesne narzędzia i kreatywne pomysły, docieramy do najmłodszych na wiele sposobów. Cykl nagrodzonych filmów publikowanych na portalu Bankomania jest jednym z nich – mówi Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.
Wykorzystywanie materiałów wideo w komunikacji jest odpowiedzią na zmiany zachowań społecznych – są najbardziej perswazyjną formą dotarcia do najmłodszych. A do nich edukacyjny przekaz PKO Banku Polskiego trafia różnymi kanałami, np. poprzez treści publikowane w zakładce „Dla najmłodszych” na portalu Bankomania oraz magazyn edukacyjny dla najmłodszych „Brawo Bank”. Magazyn kierowany do dzieci w wieku 5- 9 lat (dwukrotnie nagrodzony w konkursie Szpalty roku, zdobył tytuł Srebrnej Szpalty oraz Grand Prix) jest dodatkiem do drukowanego kwartalnika „Bankomania” i stanowi jeden z filarów bankowego Programu Edukacji Ekonomicznej Najmłodszych. Oba magazyny są dostępne także w wersji mobilnej – na tablety i smartfony. Ich celem jest – bawiąc uczyć. http://bankomania.pkobp.pl/dla-najmlodszych/
Ale z treściami edukacyjnymi, PKO Bank Polski dociera nie tylko do dzieci. Na portalu Bankomania wiele porad i praktycznych informacji znajdą także rodzice czy przeciętni użytkownicy produktów bankowych. Publikowane tu materiały przekonują, że bankowość i ekonomia nie muszą być trudnym tematem. Serwis w jasny i przystępny sposób doradza, jak poruszać się po świecie codziennych finansów. Teksty pisane są lekkim i zrozumiałym językiem, a zagadnienia przedstawiane obrazowo, w oparciu o życiowe przykłady. Multimedialność portalu zwiększa atrakcyjność publikowanych materiałów. Wykorzystuje lubiany przez internautów obraz – zdjęcia czy autorskie materiały wideo (przygotowane m.in. w bankowym studiu telewizyjnym) lub filmiki instruktarzowe – co pomaga jeszcze lepiej zrozumieć poruszane kwestie. Publikowane treści zostały pogrupowane w działy, np. finanse na co dzień, technologie, moja firma… Dzięki temu czytelnicy łatwo mogą znaleźć odpowiedź na interesujące ich pytania. Uporządkowany i intuicyjny układ sprawia, że nawet „niedzielny” użytkownik internetu odnajdzie się w nim bez trudu. Pomagają w tym także multimedia i linki wewnątrztekstowe.
http://bankomania.pkobp.pl/finanse-na-co-dzien/
http://bankomania.pkobp.pl/moja-firma/
http://bankomania.pkobp.pl/nowe-technologie/
Zgodnie ze strategią komunikacji PKO Banku Polskiego, portal Bankomania informuje szybko, merytorycznie i w atrakcyjny sposób. Rozplanowanie elementów portalu, krój fontu, kolorystyka i architektura są spójne identyfikacją wizualną Banku i layoutem strony Banku. Wszystko to wpływa na wizerunek Banku, jako nowoczesnej i otwartej instytucji.