W roku 1996 jedynie 2,4 milionów amerykańskich gospodarstw domowych korzystało z usług bankowości elektronicznej. Do 2003 roku liczba ta wzrosła do 29,2 milionów. TowerGroup szacuje, że w 2007 roku 37% gospodarstw domowych (42,5 milionów) będzie zarejestrowanych w wirtualnych bankach, co przekłada się na roczny wzrost w wysokości 9%.
Oto najważniejsze spostrzeżenia wynikające z badania:
– Ponad 80% amerykańskich gospodarstw domowych korzysta z więcej niż jednego kanału dostępu do usług bankowych, takiego jak oddział, internet czy bankomat. Dlatego też przypisywanie klientów bankowych do jednego kanału (np. użytkownik bankowości elektronicznej) może być mylące.
– Największymi lękami klientów w kontaktach z bankami online są: przekonanie, że będzie ich to drożej kosztowało, strach o bezpieczeństwo w Internecie oraz o skutki błędów popełnionych podczas dokonywania transakcji, poczucie, że inne opcje dostępu do usług bankowych są w pełni wystarczające.
– Wielu dostarczycieli usług bankowości online pracuje nad szybką eliminacją powyższych barier. Ich inicjatywy to m.in.: bezpłatny dostęp do najważniejszych usług – sprawdzanie stanu konta, czy płacenie rachunków; brak jakiejkolwiek odpowiedzialności klientów wirtualnych banków w razie naruszenia bezpieczeństwa; analizowanie zachowania klientów w celu upraszczania nawigacji na stronach internetowych.
– Ze studiów porównawczych bankowych klientów online i offline wynika, że ci pierwsi powinni być dużo bardziej pożądani, np. telefonują oni 30% rzadziej do banku, wykazują się wyższymi saldami na rachunkach. Ponadto jeden z wiodących banków dowodzi, że klienci online przynoszą o 21% więcej dochodów.
– Od początków historii bankowości elektronicznej instytucje finansowe starały się skwantyfikować wartość klientów internetowych wobec tych stricte offline. Dane pochodzące z kilku największych instytucji potwierdzają, że używanie intenetowego kanału dostępu prowadzi do silniejszego związku między bankiem i klientem oraz do wyższego poziomu dochodowości.
Sprawdź także:
23.12.2025 (18:00)
– informacja prasowa
Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …
23.12.2025 (06:53)
– informacja prasowa
ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …
23.12.2025 (06:49)
– informacja prasowa
Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …
23.12.2025 (06:48)
– informacja prasowa
Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …
23.12.2025 (06:47)
– informacja prasowa
Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …
23.12.2025 (06:41)
– informacja prasowa
BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …
