W roku 1996 jedynie 2,4 milionów amerykańskich gospodarstw domowych korzystało z usług bankowości elektronicznej. Do 2003 roku liczba ta wzrosła do 29,2 milionów. TowerGroup szacuje, że w 2007 roku 37% gospodarstw domowych (42,5 milionów) będzie zarejestrowanych w wirtualnych bankach, co przekłada się na roczny wzrost w wysokości 9%.
Oto najważniejsze spostrzeżenia wynikające z badania:
– Ponad 80% amerykańskich gospodarstw domowych korzysta z więcej niż jednego kanału dostępu do usług bankowych, takiego jak oddział, internet czy bankomat. Dlatego też przypisywanie klientów bankowych do jednego kanału (np. użytkownik bankowości elektronicznej) może być mylące.
– Największymi lękami klientów w kontaktach z bankami online są: przekonanie, że będzie ich to drożej kosztowało, strach o bezpieczeństwo w Internecie oraz o skutki błędów popełnionych podczas dokonywania transakcji, poczucie, że inne opcje dostępu do usług bankowych są w pełni wystarczające.
– Wielu dostarczycieli usług bankowości online pracuje nad szybką eliminacją powyższych barier. Ich inicjatywy to m.in.: bezpłatny dostęp do najważniejszych usług – sprawdzanie stanu konta, czy płacenie rachunków; brak jakiejkolwiek odpowiedzialności klientów wirtualnych banków w razie naruszenia bezpieczeństwa; analizowanie zachowania klientów w celu upraszczania nawigacji na stronach internetowych.
– Ze studiów porównawczych bankowych klientów online i offline wynika, że ci pierwsi powinni być dużo bardziej pożądani, np. telefonują oni 30% rzadziej do banku, wykazują się wyższymi saldami na rachunkach. Ponadto jeden z wiodących banków dowodzi, że klienci online przynoszą o 21% więcej dochodów.
– Od początków historii bankowości elektronicznej instytucje finansowe starały się skwantyfikować wartość klientów internetowych wobec tych stricte offline. Dane pochodzące z kilku największych instytucji potwierdzają, że używanie intenetowego kanału dostępu prowadzi do silniejszego związku między bankiem i klientem oraz do wyższego poziomu dochodowości.
Sprawdź także:
25.04.2024 (12:01)
– informacja prasowa
E-rejestracja aut za 30 miesięcy
Rejestracja samochodów przez internet ma być łatwa i powszechnie dostępna, zarówno dla osób prywatnych, jak i dla …
25.04.2024 (12:00)
– informacja prasowa
75 proc. ubezpieczycieli skupia się dziś na rozwoju IT
Jak wynika z najnowszego raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) i Accenture, „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń …
25.04.2024 (11:58)
– informacja prasowa
Bank Millennium z tytułem Największa Innowacja Finansowa 2024
Nowa aplikacja dla firm Banku Millennium otrzymała tytuł Największej Innowacji w Finansach – w kategorii bankowość …
25.04.2024 (11:23)
– informacja prasowa
VeloBank wdrożył nowy proces zakładania konta i kredytów z wykorzystaniem mObywatela i e-Dowodu
VeloBank, jako pierwszy bank w Polsce, zintegrował się z Węzłem Krajowym w celu wykorzystania Środka Identyfikacji …
25.04.2024 (11:22)
– informacja prasowa
Bank Pekao promuje pożyczkę konsolidacyjną
Bank Pekao S.A. oferuje pożyczkę konsolidacyjną dla osób, które w innych bankach lub instytucjach finansowych …
25.04.2024 (11:21)
– informacja prasowa
Bank Spółdzielczy w Działdowie z/s w Lidzbarku 50. bankiem spółdzielczym w SUS
Bank Spółdzielczy w Działdowie z/s w Lidzbarku jest 50. bankiem spółdzielczym, który przystąpił do Systemu Usług …