PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościBankowość i Finanse w mediach społecznościowych

Bankowość i Finanse w mediach społecznościowych

Aktualności 24.11.2011 (07:15)

Banki nie wykorzystują w pełni potencjału internetowych mediów społecznościowych – wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez agencję kreatywną SoInteractive oraz agencję badawczą IRCenter.

Internauci, korzystający z mediów społecznościowych oraz bankowości elektronicznej, to w większości przedstawiciele obu płci, w wieku 25–39 lat, będący w związkach małżeńskich. Zazwyczaj mają oni wyższe wykształcenie i dochód przekraczający 2001 zł netto. Większość z nich to mieszkańcy miast liczących powyżej 500 tys. mieszkańców albo osoby mieszkające na wsi.

Na aktywne dyskusje o produktach i usługach bankowych mogą się oni natknąć w społecznościach horyzontalnych (przede wszystkim na forum.gazeta.pl, wizaz.pl, blip.pl), związanych z pracą i karierą (goldenline.pl), społecznościach tematycznych poświęconych usługom finansowym (bankier.pl i parkiet.com) oraz w blogosferze.

 

W mediach społecznościowych można wyodrębnić dwa główne ogniska dyskusyjne: eksperckie (blogosfera i fora eksperckie) oraz związane z codziennym korzystaniem z usług finansowych przez konsumentów (dyskusja problemowa na forach horyzontalnych i serwisach społecznościowych).
 
– Z punktu widzenia marki finansowej, najbardziej istotne dyskusje konsumentów odbywają się na forach internetowych. Jest to bowiem przestrzeń, w której anonimowość rozmówcy pozwala w bardziej bezpośredni sposób podzielić się swoimi doświadczeniami. Dzięki temu mamy możliwość „podsłuchać” opinie konsumentów, a w oparciu o pozyskane insighty, pozycjonować produkty i usługi finansowe – mówi Marcin Krzosek, z agencji IRCenter, autor raportu.

– W analizowanym okresie, na forach internetowych, poza rozmowami o produktach i funkcjonalnościach, najczęściej poruszane były zagadnienia pojawienia się opłat za używanie karty w mBanku oraz udziału Polbanku w kryzysie w Grecji – mówi Tomasz Sawicki, Strategy Manager SoInteractive, autor raportu.

Część banków posiada swoje własne kanały blogowe (mbank, PKO BP, czy BZ WBK), jednak większość lekceważy możliwość prowadzenia blogów eksperckich ze względu na zbyt wysokie koszty przedsięwzięcia. Różna jest też aktywność marek bankowych w ramach serwisu YouTube. Niektóre z nich traktują go jako istotny element uzupełniający działalność w mediach społecznościowych (m.in. ING Bank Śląski, mBank czy Alior Bank), inne marki natomiast nie potrafią posłużyć się nim do osiągnięcia własnych celów. O ile z Facebookiem marketerzy już się oswoili, o tyle YouTube ciągle traktowany jest jako repozytorium reklam telewizyjnych. Miejmy nadzieję, że wraz ze wzrostem pozytywnych przykładów działań viralowych, jego udział w komunikacji będzie wzrastał. Jest to bowiem przestrzeń, która pozwala błyskawicznie zbudować ogromny zasięg i świadomość.

Jak wynika z raportu, banki nie wykorzystują także w pełni potencjału serwisów społecznościowych typu Facebook. Służą im one przede wszystkim do prowadzenia działań marketingowych oraz informacyjnych. Banki ograniczają się w dużej mierze do organizowania na swoich stronach konkursów długo- i krótkoterminowych. Obawiając się ryzyka pojawienia się negatywnych wypowiedzi,  banki często nie wchodzą w aktywną interakcję z fanami, wyjątek pod tym względem stanowią m.in mBank oraz BZ WBK.

– Tymczasem – jak mówi Weronika Niżnik z IRCenter, współautorka raportu – rozsądna i przemyślana moderacja działań na Facebooku pozwala nie tylko budować pozytywne relacje z klientami, czy zwiększać przywiązanie do marki, ale także uzyskać wiele cennych insightów.

Raport skonstruowano w oparciu o badanie NetTrack MillwardBrown SMG/KRC (dane pochodzą z fal badania pomiędzy wrześniem 2010 a sierpniem 2011 r.)  badanie data-minning przeprowadzone przez IRCenter na bazie 50 tys. blogów, 6 tys. forów, aktywnych usług mikroblogowych i polskich fanpage’ów monitorowanych w ramach narzędzia fanpagead.com (przeprowadzony w okresie od 1 czerwca  2011 do 31 sierpnia 2011 r.). W raporcie użyto również danych pochodzących z badania Megapanel PBI/Gemius (lipiec 2011 r.).

Pełną wersję raportu z badania można znaleźć i pobrać pod adresem: http://adwatch.pl

Źródło: Comarch

banki internet portale społecznościowe serwisy społecznościowe 2011-11-24
Redakcja PRNews.pl
Tagi: banki internet portale społecznościowe serwisy społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

a Kariera w finansach 0 Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze
17.12.2025 (14:43) – informacja prasowa

Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze

Czy Twoje miejsce pracy sprzyja zdrowiu psychicznemu i emocjonalnemu? Takie pytanie Instytut Great Place To Work …

a 0 Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej
17.12.2025 (14:42) – informacja prasowa

Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej

W IV kwartale 2025 r. Barometr Rynku Consumer Finance osiągnął 96,6 pkt., potwierdzając utrzymującą się od …

a 0 CyberRescue w Banku Pekao
17.12.2025 (14:39) – informacja prasowa

CyberRescue w Banku Pekao

Na święta Bank Pekao S.A. daje swoim klientom prezent – bezpłatną usługę CyberRescue, która zapewnia wsparcie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców