PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościBankowość i Finanse w mediach społecznościowych

Bankowość i Finanse w mediach społecznościowych

Aktualności 24.11.2011 (07:15)

Banki nie wykorzystują w pełni potencjału internetowych mediów społecznościowych – wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez agencję kreatywną SoInteractive oraz agencję badawczą IRCenter.

Internauci, korzystający z mediów społecznościowych oraz bankowości elektronicznej, to w większości przedstawiciele obu płci, w wieku 25–39 lat, będący w związkach małżeńskich. Zazwyczaj mają oni wyższe wykształcenie i dochód przekraczający 2001 zł netto. Większość z nich to mieszkańcy miast liczących powyżej 500 tys. mieszkańców albo osoby mieszkające na wsi.

Na aktywne dyskusje o produktach i usługach bankowych mogą się oni natknąć w społecznościach horyzontalnych (przede wszystkim na forum.gazeta.pl, wizaz.pl, blip.pl), związanych z pracą i karierą (goldenline.pl), społecznościach tematycznych poświęconych usługom finansowym (bankier.pl i parkiet.com) oraz w blogosferze.

 

W mediach społecznościowych można wyodrębnić dwa główne ogniska dyskusyjne: eksperckie (blogosfera i fora eksperckie) oraz związane z codziennym korzystaniem z usług finansowych przez konsumentów (dyskusja problemowa na forach horyzontalnych i serwisach społecznościowych).
 
– Z punktu widzenia marki finansowej, najbardziej istotne dyskusje konsumentów odbywają się na forach internetowych. Jest to bowiem przestrzeń, w której anonimowość rozmówcy pozwala w bardziej bezpośredni sposób podzielić się swoimi doświadczeniami. Dzięki temu mamy możliwość „podsłuchać” opinie konsumentów, a w oparciu o pozyskane insighty, pozycjonować produkty i usługi finansowe – mówi Marcin Krzosek, z agencji IRCenter, autor raportu.

– W analizowanym okresie, na forach internetowych, poza rozmowami o produktach i funkcjonalnościach, najczęściej poruszane były zagadnienia pojawienia się opłat za używanie karty w mBanku oraz udziału Polbanku w kryzysie w Grecji – mówi Tomasz Sawicki, Strategy Manager SoInteractive, autor raportu.

Część banków posiada swoje własne kanały blogowe (mbank, PKO BP, czy BZ WBK), jednak większość lekceważy możliwość prowadzenia blogów eksperckich ze względu na zbyt wysokie koszty przedsięwzięcia. Różna jest też aktywność marek bankowych w ramach serwisu YouTube. Niektóre z nich traktują go jako istotny element uzupełniający działalność w mediach społecznościowych (m.in. ING Bank Śląski, mBank czy Alior Bank), inne marki natomiast nie potrafią posłużyć się nim do osiągnięcia własnych celów. O ile z Facebookiem marketerzy już się oswoili, o tyle YouTube ciągle traktowany jest jako repozytorium reklam telewizyjnych. Miejmy nadzieję, że wraz ze wzrostem pozytywnych przykładów działań viralowych, jego udział w komunikacji będzie wzrastał. Jest to bowiem przestrzeń, która pozwala błyskawicznie zbudować ogromny zasięg i świadomość.

Jak wynika z raportu, banki nie wykorzystują także w pełni potencjału serwisów społecznościowych typu Facebook. Służą im one przede wszystkim do prowadzenia działań marketingowych oraz informacyjnych. Banki ograniczają się w dużej mierze do organizowania na swoich stronach konkursów długo- i krótkoterminowych. Obawiając się ryzyka pojawienia się negatywnych wypowiedzi,  banki często nie wchodzą w aktywną interakcję z fanami, wyjątek pod tym względem stanowią m.in mBank oraz BZ WBK.

– Tymczasem – jak mówi Weronika Niżnik z IRCenter, współautorka raportu – rozsądna i przemyślana moderacja działań na Facebooku pozwala nie tylko budować pozytywne relacje z klientami, czy zwiększać przywiązanie do marki, ale także uzyskać wiele cennych insightów.

Raport skonstruowano w oparciu o badanie NetTrack MillwardBrown SMG/KRC (dane pochodzą z fal badania pomiędzy wrześniem 2010 a sierpniem 2011 r.)  badanie data-minning przeprowadzone przez IRCenter na bazie 50 tys. blogów, 6 tys. forów, aktywnych usług mikroblogowych i polskich fanpage’ów monitorowanych w ramach narzędzia fanpagead.com (przeprowadzony w okresie od 1 czerwca  2011 do 31 sierpnia 2011 r.). W raporcie użyto również danych pochodzących z badania Megapanel PBI/Gemius (lipiec 2011 r.).

Pełną wersję raportu z badania można znaleźć i pobrać pod adresem: http://adwatch.pl

Źródło: Comarch

banki internet portale społecznościowe serwisy społecznościowe 2011-11-24
Redakcja PRNews.pl
Tagi: banki internet portale społecznościowe serwisy społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 Bank Pekao finansuje rozbudowę portfela parków handlowych BIG Poland
15.05.2025 (09:46)

Bank Pekao finansuje rozbudowę portfela parków handlowych BIG Poland

Bank Pekao finansuje portfel pięciu parków handlowych BIG Poland. Kwota udzielonego kredytu inwestycyjnego wynosi …

a 0 741 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w I kw. 2025 roku
15.05.2025 (09:44)

741 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w I kw. 2025 roku

W I kw. 2025 r. wynik z działalności bankowej Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska przekroczył 2,1 mld zł …

a 0 Credit Agricole rozszerza współpracę z Empikiem
14.05.2025 (20:01)

Credit Agricole rozszerza współpracę z Empikiem

Osoby, które do końca lipca otworzą konto i będą z niego aktywnie korzystać, mogą otrzymać nawet dwa lata darmowego …

a 0 Revolut Bank wchodzi w kredyty hipoteczne
14.05.2025 (19:59)

Revolut Bank wchodzi w kredyty hipoteczne

Revolut ogłosił wejście na europejski rynek kredytów hipotecznych. W pierwszym kroku zamierza zachęcić klientów do …

a 0 zondacrypto sponsorem głównym wyścigów kolarskich dla amatorów PZU Gran Fondo Series
14.05.2025 (19:57)

zondacrypto sponsorem głównym wyścigów kolarskich dla amatorów PZU Gran Fondo Series

Strade Bianche, Milano-Sanremo czy Giro d’Italia – to tylko przykłady współprac dobrze znanej z zaangażowania w …

a 0 Czy pieniądze to temat tabu? Wyniki raportu „Portret Finansowy Polaków”
14.05.2025 (19:55)

Czy pieniądze to temat tabu? Wyniki raportu „Portret Finansowy Polaków”

Rozmowy o pieniądzach wciąż są tematem tabu, Polacy nie lubią wydawać ich na jedzenie w lokalach i usługi …

PRNews.pl

Zobacz również

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Zaskakujące dane w raporcie Narodowego Banku Polskiego.…

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Spada liczba wypłat gotówki z bankomatów i…

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Na początku tygodnia austriacka grupa Erste podpisała…

Przybyło kart płatniczych, ale spadła liczba i wartość transakcji

Przybyło kart płatniczych, ale spadła liczba i wartość transakcji

W czwartym kwartale ubiegłego roku liczba kart…

Wiadomo, kto przejmie Santander Bank Polska. Pakiet wart 7 mld euro

Wiadomo, kto przejmie Santander Bank Polska. Pakiet wart 7 mld euro

Erste Group podpisał umowę w sprawie zakupu…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

MRSBINTA LUCY:

Potrzebujesz pożyczki? pożyczki osobistej? pożyczki biznesowej? hipoteki? finansowania rolniczego i projektowego? Dzień dobry …

pon., 12 maj 2025 (09:23) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

MRSBINTA LUCY:

Chcesz pożyczyć pieniądze? jeśli tak, skontaktuj się z nami już dziś przez e-mail: …

pon., 12 maj 2025 (09:22) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

Cyklon:

Ciekawe kto będzie dzwonił w sprawie przelewów przychodzących do mBanku bo do mnie …

wt., 6 maj 2025 (06:54) • BOT Marek pomoże klientom mBanku w potwierdzaniu nietypowych transakcji

AlaAsia Alaasia:

Kluczowym czynnikiem będzie wojna, która wszystko zaorze. …

czw., 1 maj 2025 (12:00) • Raport Mastercard: Jak młodzi sukcesorzy zmieniają bankowość prywatną w Polsce

Bart Ikswe:

Hoho, no obrońca złodziejskich praktyk banków się objawił... Fakty są takie, że banki …

śr., 30 kw. 2025 (07:37) • RRSO naszych „hipotek” ponad 2 razy wyższe niż niemieckie

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców