HSBC oferuje nowoczesne usługi dla polskich firm, szczególnie tych aktywnych na rynkach zagranicznych.
Szefowie bankowości korporacyjnej HSBC z 11 państw i regionów spotykają się w Polsce, aby zaprezentować polskim przedsiębiorcom możliwości współpracy gospodarczej.
Po okresie przygotowawczym, HSBC oficjalnie rozpoczyna działalność w sektorze bankowości korporacyjnej na polskim rynku. HSBC oferuje międzynarodowe rozwiązania bankowe, wspierające przedsiębiorców w konkurowaniu na arenie międzynarodowej. Wzrost handlu pomiędzy Polską a pozostałymi krajami świata,i w tym z Azją, pozwala HSBC być naturalnym partnerem dla polskich firm prowadzących biznes za granicą.
Dzięki globalnej obecności HSBC, klienci mogą zminimalizować ryzyko związane z transakcjami międzynarodowymi, które są realizowane szybko i efektywnie dzięki jednej wspólnej platformie internetowej i identycznym standardom w całej grupie.
Dotychczas HSBC Bank Polska nawiązał współpracę z kilkuset firmami, które obecnie uzyskują dostęp do zaawansowanych narzędzi technologicznych, takich jak HSBCnet czy ITS, dzięki którym przedsiębiorcy mogą kontrolować operacje bankowe przez Internet.
HSBCnet to bezpieczny system bankowości internetowej dla firm, który umożliwia komunikację i przeprowadzanie transakcji w czasie rzeczywistym. ITS (Internet Trade System) jest integralną częścią HSBCnet i służy do obsługi oraz monitoringu rozliczeń handlu zagranicznego, na przykład akredytyw.
Oprócz nowoczesnych narzędzi, HSBC oferuje również opiekę i doradztwo konsultantów biznesowych (Relationship Managers), którzy pomagają przedsiębiorcom w zarządzaniu finansami ich firmy oraz rozwoju biznesu za granicą. Obecnie w Polsce jest 24 konsultantów, którzy są częścią międzynarodowego zespołu 6 900 Relationship Menedżerów HSBC. Wszyscy konsultanci biznesowi to wysokiej klasy profesjonaliści, którzy mają dogłębną wiedzę na temat ich lokalnych rynków.
Obecnie HSBC obsługuje ponad 2,5 miliona klientów biznesowych na całym świecie i pomaga im osiągać sukcesy rynkowe. HSBC jest obecny w 83 krajach, co pozwala klientom banku na bezpośredni dostęp do usług finansowych, bez potrzeby korzystania z instytucji pośredniczących. HSBC specjalizuje się w obsłudze transakcji międzynarodowych, zwłaszcza na rynkach azjatyckich. Na przykład w Chinach, HSBC ma największą sieć oddziałów ze wszystkich banków zagranicznych. To właśnie finansowanie handlu pomiędzy Azją a Europą i Stanami Zjednoczonymi było głównym celem powstania HSBC ponad 140 lat temu.
HSBC Bank Polska chce w 2008 roku pozyskać 800 nowych klientów korporacyjnych, oraz zwiększyć liczbę konsultantów biznesowych z 24 do 47. W przyszłym roku HSBC otworzy też trzy kolejne oddziały bankowości korporacyjnej w Łodzi, Lublinie i Krakowie. Obecnie bank posiada placówki w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu.
Z okazji oficjalnego rozpoczęcia działalności bankowości komercyjnej w Polsce, szefowie bankowości korporacyjnej HSBC z 11 państw i regionów (z Bangladeszu, Chin, Hiszpanii, Hong Kongu, Indii, Korei, Niemiec, Rosji, Tajwanu, Wielkiej Brytanii i Wietnamu) spotykają się z polskimi przedsiębiorcami by podzielić się z nimi swoją wiedzą i umożliwić im nawiązanie kontaktów międzynarodowych.