„Najwięcej usług poprzez konto oferują MultiBank i mBank z grupy BRE Banku. Po supermarkecie funduszy inwestycyjnych, ostatnio wzbogaconym o fundusze zagraniczne, usługach maklerskich jest także możliwość korzystania z otwartej platformy ubezpieczeń samochodowych oraz kupna ubezpieczeń mieszkaniowych i podróżnych. Z kolei Raiffeisen Bank rozbudowuje bankowość elektroniczną z wykorzystaniem telefonu komórkowego.”, czytamy w „Gazecie Prawnej”.
„Nowatorskie rozwiązanie zaproponował Toyota Bank, który ma w koncie osobistym internetowy sejf, czyli możliwość przechowywania w formie elektronicznej różnych dokumentów. Są to np. wszystkie umowy podpisane z bankiem, cała korespondencja, łącznie z wyciągami do konta i kart. Już niedługo ta usługa zostanie poszerzona i w elektronicznym sejfie będą mogły się znaleźć wszystkie dokumenty, jakie mamy w domu (prawo jazdy, polisy ubezpieczeniowe, umowy z usługodawcami, itp). Wystarczy je zeskanować i przesłać na swoje konto.”, podaje dziennik.
Mateusz Ostrowski z Open Finance uważa, że większa ilość usług dodatkowych związanych z bankowym kontem to element walki o klientów. Według niego rozwój rachunków bankowych idzie w kierunku budowania platform, które pozwalają zarządzać całością finansów osobistych.
Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Gazety Prawnej”.
