– Po ubiegłorocznych rekordowych wynikach, rok 2008 zapowiada się jeszcze lepiej. Firmy przekonały się do faktoringu, który staje się coraz ważniejszym narzędziem finansowym wspierającym rozwój ich działalności – powiedziała Małgorzata Chmielewska, p.o. Dyrektora Departamentu Finansowania Handlu w Banku BGŻ. Dodała, iż na tak znaczący wzrost wpływ miały długofalowe działania wspierające sprzedaż, czego efektem było pozyskanie nowych klientów oraz zainteresowanie ofertą faktoringową obecnych klientów Banku BGŻ.
Faktoring to oferta adresowana do firm, których rozliczenia handlowe odbywają się w oparciu o faktury z odroczonymi terminami płatności. Usługa polega na wykupie wierzytelności z terminem płatności do jednego roku pochodzących z krajowych lub zagranicznych transakcji handlowych. W najbliższym czasie Bank BGŻ planuje wdrożenie nowoczesnej platformy elektronicznej kompleksowo wspomagającej wykup wierzytelności.