PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBiometria głosowa, czyli dobry początek obsługi klienta

Biometria głosowa, czyli dobry początek obsługi klienta

Wiadomości 31.03.2014 (14:26)

85% konsumentów jest niezadowolone z aktualnie stosowanych w call center metod uwierzytelniania, takich jak PIN, hasła dostępu. Gdyby mogli wybraliby biometrię głosową. Przecież wystarczy nasz głos, aby uzyskać dostęp do danych.


 Aby być bliżej klienta firmy tworzą biura obsługi klienta. Jednak numery PIN, hasła dostępu, telekody czy pytania weryfikujące tożsamość stanowią barierę w dostępie do usług. Biometria głosowa okazuje się znacznie bardziej przyjazną dla konsumenta metodą weryfikacji i może niebawem zastąpić hasła dostępu czy kody PIN. Wystarczy nasz głos, aby uzyskać dostęp do danych.

Nuance Communications stworzyła platformę biometrii głosowej nowej generacji dedykowaną przedsiębiorstwom posiadającym rozbudowane centra obsługi klienta. Nuance zakłada, że budowanie pozytywnych relacji z klientem rozpoczyna się już na etapie procesu uwierzytelniania, kiedy dzwoni on lub łączy się online z biurem obsługi klienta. Nowa platforma biometrii głosowej wprowadzona przez Nuance jest wynikiem wielu analiz i badań. Oferuje o 50% większą dokładność, inteligentniejsze dopasowanie wzorca głosowego danej osoby i wiele znaczących modyfikacji mających na celu automatyczne wykrywanie prób celowego oszustwa czy nieuprawomocnionego uwierzytelniania.

Badania wskazują, że coraz więcej konsumentów jest zmęczonych i sfrustrowanych koniecznością pamiętania i posługiwania się numerem PIN, hasłami dostępu, telekodami czy pytaniami bezpieczeństwa. Najnowsza platforma biometrii głosowej Nuance umożliwia bardziej bezpieczne, bezproblemowe uwierzytelnianie w środowisku obsługi klienta za pośrednictwem własnego głosu, zapewniając przy tym większą dokładność i najwyższą na rynku wykrywalność oszustów. System ma uproszczone wdrażanie i zarządzanie, doskonale sprawdza się w konsumenckich biurach obsługi jak i w dużych korporacjach.

Badanie wykazało, że 85% konsumentów jest niezadowolone z powszechnie stosowanych metod uwierzytelniania wymagających pamiętania wielu kodów PIN, telekodów, haseł dostępu, pytań bezpieczeństwa. 65% użytkowników nie uzyskało odpowiedzi na swoje pytanie, bo pomylili się w procesie autentykacji. Gdyby mogli większość z nich (90%!) wybrałaby bardziej naturalne i przyjazne metody weryfikacji tożsamości. Wiele organizacjj na świecie, m.in. Barclays Bank, Turkcell, Vanguard czy East Bank dzięki zastosowaniu technologii biometrii głosowej Nuance stworzyło bardziej przyjazne użytkownikom

środowisko w swoich biurach obsługi klienta.

„Technologia biometrii głosowej staje się coraz częściej stosowanym narzędziem w procesie uwierzytelniania w wielokananałowej komunikacji z klientem (telefoniczne biura obsługi, portale, rozwiązania mobilne) jaką zapewnia obecnie wiele przedsiębiorstw, banków, operatorów telekomunikacyjnych i agencji rządowych na całym świecie” powiedział Dan Miller, starszy analityk w Opus Research. „Spodziewamy się, że w najbliższych pięciu latach tempo wdrażania tej technologii będzie rosnąć w skali 35% wychodząc poza telefoniczne biura obsługi klienta i obejmując także urządzenia mobilne i elektronikę użytkową”.

Wystarczy proste hasło głosowe, takie jak „Mój głos jest moim hasłem”, aby dzięki technologii biometrii głosowej w sposób w pełni bezpieczny zweryfikować i uwierzytelnić konsumenta kontaktującego się z dostawcą usług w telefonicznym biurze obsługi, w samoobsługowym portalu informacji głosowej (IVR) lub w aplikacjach online. Biometria głosowa poprawia ogólne doświadczenie konsumenta, zapewnia znaczące oszczędności czasu i kosztów dla przedsiębiorstwa. Ze względu na fakt, że nasz głos jest unikalny i niepowtarzalny, biometria głosowa prawidłowo identyfikuje każdą osobę poprzez weryfikację i porównanie głosu z zapisanym wcześniej jego wzorcem. W ten sposób eliminuje problem zapamiętywania i wpisywania haseł dostępu, kodów PIN przez użytkownika.

Unikalny wzorzec głosowy klienta może być stosowany we wszystkich kanałach obsługi klienta tzn. w telefonicznym biurze obsługi, w IVR, portalu czy w aplikacjach mobilnych. Biometria głosowa gwarantuje pewne i bezpieczne uwierzytelnienie bez względu na warunki zewnętrzne jak np: hałasy otoczenia czy też fizyczne jak np: zachrypnięty głos klienta. Sam proces trwa kilka do kilkunastu sekund i jest bardziej przyjazny niż inne metody weryfikacji danych.

Pozostałe wyniki badania:

Badania wykonane na zlecenie Nuance pokazało, że większość konsumentów jest niezadowolona z obecnie stosowanych metod uwierzytelniania i gdyby mogła wybrałaby biometrię głosową w procesie weryfikacji danych osobowych.

85% badanych jest niezadowolona z obecnie stosowanych metod uwierzytelniania.
65% konsumentom często nie udaje się weryfikacja danych odbywająca przy użyciu powszechnie stosowanych metod takich jak PIN, hasła dostępu, pytania bezpieczeństwa.
49% badanych uważa, że proces uwierzytelniania jest zbyt czasochłonny.
90% ankietowanych wybrałoby biometrię głosową, a nie autentykację poprzez numery PIN czy hasła, gdyby mogła to zrobić.

77% uważa, że biometria głosowa jest wygodniejsza.

Aby zobaczyć, jak działa biometria głosowa w praktyce, kliknij tutaj.

„Obserwujemy coraz większą akceptację biometrii głosowej jako metody uwierzytelniania wykorzystywaną w wielu sektorach rynku” powiedział Robert Weideman, Dyrektor Generalny i Wiceprezes Nuance Enterprise. „W ciągu ostatnich dwóch lat łączna liczba klientów na świecie, którzy zgodzili się na dokonanie zapisu ich wzorca głosowego w bankach, u operatorów telefonii komórkowej i innych organizacjach wzrosła trzykrotnie z 10 do 30 milionów. Firmy widzą, że zastosowanie biometrii głosowej w procesie autoryzacji dostępu do konta czy innych danych osobowych zapewnia bardziej naturalną interakcję i wysoki poziom bezpieczeństwa, dzięki czemu ogólne doświadczenie klienta w kontakcie z firmą będzie bardziej pozytywne” dodaje Robert Weideman z firmy Nuance Communications.

Wszystkie te znaczące ulepszenia w technologii biometrii głosowej Nuance przekładają się na szybszy zwrot z inwestycji dla przedsiębiorstw, które wdrożyły lub planują to zrobić w najbliższym czasie. Biometria głosowa Nuance daje znaczące oszczędności: skraca średni czas połączeń w telefonicznym biurze obsługi, zwiększa satysfakcję klientów oraz eliminuje inne narzędzia bezpieczeństwa takie jak tokeny i skanery itp.

Do tej pory większość wdrożeń biometrii głosowej dotyczyła biur obsługi klienta czy też samoobsługowych portali informacji głosowej (IVR). Ostatnie innowacje sprawiają, że technologią biometrii głosowej Nuance zainteresowane są podmioty działające m.in. w sektorze służby zdrowia do uwierzytelnia specjalistów medycyny czy też przy rejestracji pacjentów. Wzrasta też wykorzystanie technologii biometrii na urządzeniach mobilnych.

Nuance Communications

2014-03-31
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców