BNP Paribas Fortis ma już doświadczenie w rebrandingu – nie tak dawno Dominet Bank został przejęty przez Fortis Bank i zmieniał swoje barwy.
Rebranding dużej sieci bankowej, którą ma BNP Paribas nie powinien trwać dłużej niż rok, pod warunkiem, że zostanie przeprowadzony sprawnie i wykorzystane zostaną zasoby i doświadczenie zdobyte podczas poprzedniego rebrandingu. Szacowany koszt całej operacji powinien zamknąć się w kwocie 20-30 mln PLN.
Kampanie marketingowe związane ze zmianą nazwy i logo nie trwają długo i szybko zmieniają się w kampanie promujące poszczególne produkty banku. Rebranding musi zostać przeprowadzony sprawnie
i szybko, ponieważ bank nie może pozwolić sobie na utratę klientów. W tym przypadku zmiana nie jest duża, więc zapewne proces posłuży odświeżeniu marki, polepszeniu widoczności placówek oraz podkreśleniu nazwy właściciela.
Źródło: Capgemini