Zgodnie z założeniami, Oddział pełni funkcję nowoczesnego centrum biznesowego, które jest już nie tylko punktem obsługi bankowej klientów korporacyjnych, ale również miejscem, w którym Klienci mogą skorzystać z szeroko pojętego doradztwa i spotkać się ze swoimi kontrahentami w przyjaznych i profesjonalnie wyposażonych pomieszczeniach biurowych oraz konferencyjnych.
Oddział jako partner lokalnego biznesu
Uruchomienie trzeciego już Oddziału Korporacyjnego w Warszawie wynika z realizacji strategii wzmocnienia pozycji na rynku bankowości korporacyjnej, realizowanej poprzez rozwój sieci dystrybucji oraz wzrost akwizycji nowych klientów.
„Według naszych wstępnych analiz w obszarze zainteresowania nowego Oddziału Korporacyjnego mamy ponad tysiąc potencjalnych klientów. Liczę na to, że na przestrzeni najbliższych trzech lat uda nam się pozyskać ponad 1/5 rynku, z czego zdecydowaną większość będą stanowiły firmy o obrotach przekraczających 3 mln zł”- mówi Krzysztof Gerlach, dyrektor Departamentu Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Przypomnijmy, że tylko w pierwszym półroczu 2008 r. BRE Bank pozyskał 1 255 nowych klientów korporacyjnych, z czego 73% stanowili klienci segmentu MSP, a 22% klienci o rocznych obrotach od 30 mln zł do 1 mld zł. Prawie wszystkie duże firmy mają swoje centrale, siedziby czy przedstawicielstwa w Warszawie, dlatego BRE Bank zadecydował o otwarciu tu trzeciej placówki, tym razem po prawej stronie Wisły.
„Wbrew pozorom placówka wciąż pozostaje głównym kanałem komunikacji z klientami, przy czym jej funkcje transakcyjne są realizowane głównie za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Widać więc, że zmienia się rola oddziału. Placówki są miejscem kontaktów typowo sprzedażowych i, co warto podkreślić, edukacyjnych. Dlatego przyjmując strategię rozwoju sieci korporacyjnej BRE Bank skupił się na przygotowaniu klientom nowoczesnych centrów finansowych, dostosowanych do ich biznesowych potrzeb”- podkreśla Krzysztof Gerlach.
Oddział jako centrum biznesowe
„Oddział BRE Banku jest z założenia miejscem otwartym dla Klientów, czemu odpowiada organizacja przestrzeni, poczynając od recepcji, gdzie pracownik banku witając klienta rozpoznaje jego potrzeby i pomaga mu w kontakcie z odpowiednim doradcą, wykonaniu kopii dokumentów czy nawet w zarezerwowaniu hotelu i biletu, kończąc na Business Lounge, czyli „biurze w banku”, które oddajemy całkowicie do dyspozycji klientów” – mówi Krzysztof Gerlach. Business Lounge, to pomieszczenie na wzór minibiura, wyposażone w telefon, drukarkę, faks, dostęp do Internetu. Dzięki temu Klienci BRE Banku mają pewność, że zawsze – np. podczas podróży – mogą skorzystać z Oddziału Banku, aby wykonać czynności biurowe. W placówce znajdują się również salki spotkań, zapewniające dyskrecję rozmów handlowych oraz sala konferencyjna z możliwością prowadzenia wideokonferencji.
Wnętrza nowego Oddziału BRE Banku urządzone są funkcjonalnie i wygodnie, a aranżacja zapewnia komfort prowadzenia rozmów biznesowych.
„Jesteśmy przekonani, że Oddział BRE Banku zapewni najwyższą jakość nie tylko w zakresie oferty i bieżącej obsługi, ale zagwarantuje również wiele dodatkowych usług biznesowych dla naszych Klientów. Chcielibyśmy, aby Oddział pełnił dla nich rolę nowoczesnego centrum biznesowo-doradczego, w którym doradcy BRE Banku służą Klientom profesjonalnym wsparciem w zakresie szeroko pojętego finansowania” – dodaje Krzysztof Gerlach.