PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • UniCredit
    • VeloBank
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkWojciech BoczońBRE spróbuje zerwać z lotniczym stereotypem programu Miles&More

BRE spróbuje zerwać z lotniczym stereotypem programu Miles&More

Wojciech Boczoń Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 22.08.2012 (08:51)
Karty

Zamożni klienci MultiBanku oburzyli się na wieść, że niedługo nad ich placówkami zawiśnie szyld mBanku. BRE zapewnia jednak, że najbardziej majętni nadal pozostaną oczkiem w głowie i wprowadza karty z zaszytym programem Miles & More, które mają zainteresować właśnie tę grupę klientów. Kredytówki pozwolą zbierać nagrody i przynajmniej raz w roku polecieć za darmo. Ten sam produkt w detalu ma skusić jeszcze jedną grupę – aktywnych użytkowników kart.

Po ostatniej konferencji prasowej BRE Banku przez media i fora internetowe przetoczyła się fala dyskusji. Pojawiły się opinie, że pomysł fuzji pod skrzydłami mBanku jest chybiony, bo ta marka kojarzy się przede wszystkim z młodszym klientem i nijak nie pasuje na przykład do korporacji obsługiwanych obecnie przez BRE. Oburzyli się przede wszystkim klienci bardziej prestiżowego MultiBanku, którzy będą musieli przejść pod skrzydła marki dla masowego klienta, z której nierzadko kpili. Obawiają się, że ucierpi przez to poziom obsługi w placówkach, że dostaną gorsze produkty etc. Najmniej narzekali chyba mBankowcy. Już teraz dostali produkty do niedawna zastrzeżone dla klientów Multi – pakiety w ramach kont i obsługę w placówkach. Z biznesowego punktu widzenia korzyści dla BRE są natomiast niepodważalne. Poprowadzi trzy banki pod jednym sztandarem, skupi marketing na jednym podmiocie, ograniczy koszty, wykorzysta efekt synergii i wspólną sieć oddziałów.

Po połączeniu BRE Bank nie zamierza jednak rezygnować z zamożnych klientów. Co więcej, będą oni strategicznymi klientami mBanku. Przedstawiciele BRE twierdzą, że już dziś majętni stanowią dużą grupę klientów mBanku – mBank i MultiBank obsługują łącznie 3,6 mln klientów, z czego pół miliona to klienci definiowani jako zamożni, zarabiający powyżej 5 tys. zł miesięcznie lub posiadający ponad 100 tys. aktywów. Co ciekawe, takich klientów więcej niż w MultiBanku (125 tys.) jest w mBanku (350 tys.). Oczywiście gdyby odnieść te liczby do ogólnej puli klientów obu banków, to więcej zamożnych ma zapewne Multi. Mimo to pryska mit, że mBank jest wyłącznie bankiem dla biednych studentów. mBank powstał ponad 10 lat temu. W tym czasie był prawdziwą sensacją, a konta w bezpłatnym banku internetowym faktycznie otwierali studenci. Dziś zapewne wielu z nich jest już nieźle zarabiającymi specjalistami. I z przyzwyczajenia, a może po trochu z lenistwa, nadal korzysta z oferty mBanku. Z wyliczeń BRE wynika ponadto, że definiowanych w ten sposób klientów (5 tys.  netto) są w Polsce ponad 2 miliony. Detal BRE obsługuje zatem blisko co czwartego affluenta w Polsce.

Aby dopieścić tych bardziej zamożnych klientów, BRE wprowadza właśnie do oferty nowy produkt. To karta kredytowa World MasterCard z programem Milles & More, która będzie dostępna w dwóch wariantach – prestiżowym i standardowym. W ramach programu za każdą płatność kartą klient dostaje punkty, które następnie wymieniane są na mile. Mile może z kolei wymienić na bilety lotnicze lub inne nagrody. Prestiżowa wersja ma zapewnić bardziej zamożnych klientów, że nadal są oczkiem w głowie BRE. Dostaną lepszy przelicznik mil niż w karcie standardowej i więcej punktów na wejściu. W tym przypadku klient będzie mógł szybciej skorzystać z darmowego biletu. Na starcie dostaną 6 tys. punktów, przy czym darmowy lot do krajów europejskich można zrealizować już od 10 tys. punktów. Bank przekonuje, że aktywny klient raz w roku nie powinien mieć problemów z jednorazowym przelotem samolotem za darmo.

Czy sam program Miles&More będzie wystarczająco interesujący dla klientów? W Polsce moda na latanie dopiero raczkuje, a popularyzacji tej usługi nie sprzyjają wysokie ceny biletów. Wiele osób upatrywało szansy w tanich liniach spod znaku OLT, ale jak się okazało, i ten pomysł na dłuższą metę nie wypalił. Do tej pory Miles & More kojarzył się przede wszystkim z lojalnościowym programem lotniczym i jako  propozycja dla raczej bardziej zamożnych klientów. BRE chce jednak popularyzować program także wśród tych klientów, którzy nie korzystają z samolotów, ale za to często płacą kartą. W tej chwili w mBanku i MultiBanku jest ok. 400 tys. klientów, którzy miesięcznie płacąc kartą wydają 2 tys. zł. Oni to kolejna grupa potencjalnych odbiorców karty.

Bank wiąże z programem spore nadzieje i zapewnia, że szykuje się całkiem nowe otwarcie dla programu. Obecnie korzysta z niego ok. 500 tys. uczestników, ale tylko 50 tys. z nich posiada kartę kredytową pozwalającą na zbieranie mil. Teraz Miles&More będzie teoretycznie dostępny dla blisko 4 mln klientów BRE. W ciągu najbliższych trzech lat bank chce zwiększyć liczbę kart kredytowych z programem Miles & More w Polsce do 100 tys. BRE twierdzi przy tym, że plan ma duże szanse powodzenia, bo grupy klientów detalu BRE Banku i programu Miles &More dopasowano bardzo precyzyjnie. Na razie jednak Miles & More w Polsce nadal rozrywka dla nielicznych. Nawet ci, którzy często latają z regularnymi przewoźnikami zapominają, że mogą skorzystać z programu. Być może BRE uda się przełamać stereotyp, że Miles&More to propozycja tylko dla podróżujących samolotem.

Zamożni klienci MultiBanku oburzyli się na wieść, że niedługo nad ich placówkami zawiśnie szyld mBanku. BRE zapewnia jednak, że najbardziej majętni nadal pozostaną oczkiem w głowie. Bank wprowadza właśnie karty z zaszytym programem Miles & More, które mogą zainteresować właśnie tę grupę klientów. Pozwolą im zbierać nagrody i przynajmniej raz w roku polatać za darmo.

 

Po ostatniej konferencji prasowej BRE Banku przez media i fora internetowe przetoczyła się fala dyskusji. Pojawiły się opinie, że pomysł fuzji pod skrzydłami mBanku jest chybiony, bo ta marka kojarzy się przede wszystkim z młodszym klientem i nijak nie pasuje na przykład do korporacji obsługiwanych obecnie przez BRE. Oburzyli się przede wszystkim klienci bardziej prestiżowego MultiBanku, którzy będą musieli przejść pod skrzydła marki dla masowego klienta, z której nierzadko kpili. Obawiają się, że ucierpi przez to poziom obsługi w placówkach, że dostaną gorsze produkty etc. Najmniej narzekali chyba mBankowcy. Już teraz dostali produkty do niedawna zastrzeżone dla klientów Multi – pakiety w ramach kont i obsługę w placówkach. Z biznesowego punktu widzenia korzyści dla BRE są natomiast niepodważalne. Poprowadzi trzy banki pod jednym sztandarem, skupi marketing na jednym podmiocie, ograniczy koszty, wykorzysta efekt synergii i wspólną sieć oddziałów.

 

Po połączeniu BRE Bank nie zamierza jednak rezygnować z zamożnych klientów. Co więcej, będą oni strategicznymi klientami mBanku. Przedstawiciele BRE twierdzą, że już dziś majętni stanowią dużą grupę klientów mBanku – mBank i MultiBank obsługują łącznie 3,6 mln klientów, z czego pół miliona to klienci definiowani jako zamożni, zarabiający powyżej 5 tys. zł miesięcznie lub posiadający ponad 100 tys. aktywów. Co ciekawe, takich klientów więcej niż w MultiBanku (125 tys.) jest w mBanku (350 tys.). Oczywiście gdyby odnieść te liczby do ogólnej puli klientów obu banków, to więcej zamożnych ma zapewne Multi. Mimo to pryska mit, że mBank jest wyłącznie bankiem dla biednych studentów. mBank powstał ponad 10 lat temu. W tym czasie był prawdziwą sensacją, a konta w bezpłatnym banku internetowym faktycznie otwierali studenci. Dziś zapewne wielu z nich jest już nieźle zarabiającymi specjalistami. I z przyzwyczajenia, a może po trochu z lenistwa, nadal korzysta z oferty mBanku. Z wyliczeń BRE wynika ponadto, że definiowanych w ten sposób klientów (5 tys.  netto) są w Polsce ponad 2 miliony. Detal BRE obsługuje zatem blisko co czwartego affluenta w Polsce.

 

Aby dopieścić tych bardziej zamożnych klientów, BRE wprowadza właśnie do oferty nowy produkt. To karta kredytowa World MasterCard z programem Milles & More, która będzie dostępna w dwóch wariantach – prestiżowym i standardowym. W ramach programu za każdą płatność kartą klient dostaje punkty, które następnie wymieniane są na mile. Mile może z kolei wymienić na bilety lotnicze lub inne nagrody. Prestiżowa wersja ma zapewnić bardziej zamożnych klientów, że nadal są oczkiem w głowie BRE. Dostaną lepszy przelicznik mil niż w karcie standardowej i więcej punktów na wejściu. W tym przypadku klient będzie mógł szybciej skorzystać z darmowego biletu. Na starcie dostaną 6 tys. punktów, przy czym darmowy lot do krajów europejskich można zrealizować już od 10 tys. punktów. Bank przekonuje, że aktywny klient raz w roku nie powinien mieć problemów z jednorazowym przelotem samolotem za darmo.

 

Czy sam program Miles&More będzie wystarczająco interesujący dla klientów? W Polsce moda na latanie dopiero raczkuje, a popularyzacji tej usługi nie sprzyjają wysokie ceny biletów. Wiele osób upatrywało szansy w tanich liniach spod znaku OLT, ale jak się okazało, i ten pomysł na dłuższą metę nie wypalił. Do tej pory Miles & More kojarzył się przede wszystkim z lojalnościowym programem lotniczym i jako  propozycja dla raczej bardziej zamożnych klientów. BRE chce jednak popularyzować program także wśród tych klientów, którzy nie korzystają z samolotów (i proponować im inne nagrody). Chociaż z badań BRE Banku wynika, że i tak około 21 proc. jego klientów lata prywatnie co najmniej raz w roku. I że wartość dodana w postaci zbierania mil będzie dla nich dużą atrakcją.

 

Bank wiąże z programem spore nadzieje i zapewnia, że szykuje się całkiem nowe otwarcie dla programu. Obecnie korzysta z niego ok. 500 tys. uczestników, ale tylko 50 tys. z nich posiada kartę kredytową pozwalającą na zbieranie mil. Teraz Miles&More będzie teoretycznie dostępny dla blisko 4 mln klientów BRE. W ciągu najbliższych trzech lat bank chce zwiększyć liczbę kart kredytowych z programem Miles & More w Polsce do 100 tys. BRE twierdzi przy tym, że plan ma duże szanse powodzenia, bo grupy klientów detalu BRE Banku i programu Miles &More dopasowano bardzo precyzyjnie. Na razie jednak Miles & More w Polsce nadal rozrywka dla nielicznych. Nawet ci, którzy często latają z regularnymi przewoźnikami zapominają, że mogą skorzystać z programu. Być może BRE uda się przełamać stereotyp, że Miles&More to propozycja tylko dla podróżujących samolotem.

 

 

 

 

 

Źródło: PR News

bre hydepark karty kredytowe mbank multibank samolot wojciech boczoń 2012-08-22
Wojciech Boczoń
Tagi: bre hydepark karty kredytowe mbank multibank samolot wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez "gwiazdek"
15.11.2025 (07:05) – informacja prasowa

UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez "gwiazdek"

W Polsce, pod europejską marką UniCredit, rozpoczął działalność nowy bank łączący szybkość i atrakcyjność fintechu …

a 0 Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej
14.11.2025 (03:40) – informacja prasowa

Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej

Aż 87% księgowych w Polsce rozszerza obowiązkowe ubezpieczenie OC zawodowe ponad ustawowe minimum – wynika z …

a 0 Santander Bank Polska z EFFIE AWARDS 2025 za kampanię MSP
14.11.2025 (03:39) – informacja prasowa

Santander Bank Polska z EFFIE AWARDS 2025 za kampanię MSP

Statuetka trafiła do banku za kampanię dla przedsiębiorców „Konto firmowe za 0 zł na zawsze” wspartą cyklem „O …

a 0 Bank Pekao będzie współpracował z BGK na krajowym i zagranicznym rynku obligacji
14.11.2025 (03:30) – informacja prasowa

Bank Pekao będzie współpracował z BGK na krajowym i zagranicznym rynku obligacji

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) podpisał z Bankiem Pekao SA umowę o współpracy przy emisjach obligacji BGK. …

a 0 „Świętuj po swojemu” - nowa kampania Twisto, dodatkowe zniżki na zakupy ratalne
14.11.2025 (03:28) – informacja prasowa

„Świętuj po swojemu” - nowa kampania Twisto, dodatkowe zniżki na zakupy ratalne

Twisto startuje ze świąteczną kampanią „Świętuj po swojemu”, w ramach której przyznaje dodatkowe zniżki na zakupy …

a 0 Uniqa ponownie sponsorem strategicznym biegu z misją “Biegiem Pomagam”
14.11.2025 (03:22) – informacja prasowa

Uniqa ponownie sponsorem strategicznym biegu z misją “Biegiem Pomagam”

W Mikołajki, 6 grudnia, odbędzie się czwarta edycja „Biegiem Pomagam” – biegu pomocników Św. Mikołaja. UNIQA w …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Andrzej Duda w Zen.com. W zagranicznej ekspansji spółki wykorzysta swoje doświadczenie w budowaniu relacji międzynarodowych

Andrzej Duda w Zen.com. W zagranicznej ekspansji spółki wykorzysta swoje doświadczenie w budowaniu relacji międzynarodowych

Były prezydent RP podkreślał, że „ciągle się…

Zobacz również

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Czytelnik skarży się na wypowiedzenie umowy przez…

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior Bank rozpoczął nową promocję kont osobistych…

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Doszło do wycieku danych z platformy sky-shop.pl,…

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

InPost rozpoczyna instalację paczkomatów w placówkach Banku…

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Szykuje się kolejny rebranding na Polskim rynku.…

Who is who

Katarzyna Ostrowska

Katarzyna Ostrowska

Rzecznik prasowy, Uniqa Katarzyna Ostrowska w UNIQA…

Adam Białas 

Adam Białas 

Dziennikarz / Dyrektor w Agencji BIALAS Consulting…

Katarzyna Ewert-Gandzel

Katarzyna Ewert-Gandzel

Starszy specjalista ds. PR, PKO Bank Polski…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Maciej Zamysloski:

Ciekawi mnie, czy Ci młodzi ludzie pamiętają o odprowadzaniu podatków od inwestycji na …

wt., 9 wrz 2025 (10:32) • Revolut Money Report: młodzi Polacy wolą inwestować w akcje, niż preferowane przez starsze pokolenia nieruchomości

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców