PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkWojciech BoczońBRE spróbuje zerwać z lotniczym stereotypem programu Miles&More

BRE spróbuje zerwać z lotniczym stereotypem programu Miles&More

Wojciech Boczoń Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 22.08.2012 (08:51)
Karty

Zamożni klienci MultiBanku oburzyli się na wieść, że niedługo nad ich placówkami zawiśnie szyld mBanku. BRE zapewnia jednak, że najbardziej majętni nadal pozostaną oczkiem w głowie i wprowadza karty z zaszytym programem Miles & More, które mają zainteresować właśnie tę grupę klientów. Kredytówki pozwolą zbierać nagrody i przynajmniej raz w roku polecieć za darmo. Ten sam produkt w detalu ma skusić jeszcze jedną grupę – aktywnych użytkowników kart.

Po ostatniej konferencji prasowej BRE Banku przez media i fora internetowe przetoczyła się fala dyskusji. Pojawiły się opinie, że pomysł fuzji pod skrzydłami mBanku jest chybiony, bo ta marka kojarzy się przede wszystkim z młodszym klientem i nijak nie pasuje na przykład do korporacji obsługiwanych obecnie przez BRE. Oburzyli się przede wszystkim klienci bardziej prestiżowego MultiBanku, którzy będą musieli przejść pod skrzydła marki dla masowego klienta, z której nierzadko kpili. Obawiają się, że ucierpi przez to poziom obsługi w placówkach, że dostaną gorsze produkty etc. Najmniej narzekali chyba mBankowcy. Już teraz dostali produkty do niedawna zastrzeżone dla klientów Multi – pakiety w ramach kont i obsługę w placówkach. Z biznesowego punktu widzenia korzyści dla BRE są natomiast niepodważalne. Poprowadzi trzy banki pod jednym sztandarem, skupi marketing na jednym podmiocie, ograniczy koszty, wykorzysta efekt synergii i wspólną sieć oddziałów.

Po połączeniu BRE Bank nie zamierza jednak rezygnować z zamożnych klientów. Co więcej, będą oni strategicznymi klientami mBanku. Przedstawiciele BRE twierdzą, że już dziś majętni stanowią dużą grupę klientów mBanku – mBank i MultiBank obsługują łącznie 3,6 mln klientów, z czego pół miliona to klienci definiowani jako zamożni, zarabiający powyżej 5 tys. zł miesięcznie lub posiadający ponad 100 tys. aktywów. Co ciekawe, takich klientów więcej niż w MultiBanku (125 tys.) jest w mBanku (350 tys.). Oczywiście gdyby odnieść te liczby do ogólnej puli klientów obu banków, to więcej zamożnych ma zapewne Multi. Mimo to pryska mit, że mBank jest wyłącznie bankiem dla biednych studentów. mBank powstał ponad 10 lat temu. W tym czasie był prawdziwą sensacją, a konta w bezpłatnym banku internetowym faktycznie otwierali studenci. Dziś zapewne wielu z nich jest już nieźle zarabiającymi specjalistami. I z przyzwyczajenia, a może po trochu z lenistwa, nadal korzysta z oferty mBanku. Z wyliczeń BRE wynika ponadto, że definiowanych w ten sposób klientów (5 tys.  netto) są w Polsce ponad 2 miliony. Detal BRE obsługuje zatem blisko co czwartego affluenta w Polsce.

Aby dopieścić tych bardziej zamożnych klientów, BRE wprowadza właśnie do oferty nowy produkt. To karta kredytowa World MasterCard z programem Milles & More, która będzie dostępna w dwóch wariantach – prestiżowym i standardowym. W ramach programu za każdą płatność kartą klient dostaje punkty, które następnie wymieniane są na mile. Mile może z kolei wymienić na bilety lotnicze lub inne nagrody. Prestiżowa wersja ma zapewnić bardziej zamożnych klientów, że nadal są oczkiem w głowie BRE. Dostaną lepszy przelicznik mil niż w karcie standardowej i więcej punktów na wejściu. W tym przypadku klient będzie mógł szybciej skorzystać z darmowego biletu. Na starcie dostaną 6 tys. punktów, przy czym darmowy lot do krajów europejskich można zrealizować już od 10 tys. punktów. Bank przekonuje, że aktywny klient raz w roku nie powinien mieć problemów z jednorazowym przelotem samolotem za darmo.

Czy sam program Miles&More będzie wystarczająco interesujący dla klientów? W Polsce moda na latanie dopiero raczkuje, a popularyzacji tej usługi nie sprzyjają wysokie ceny biletów. Wiele osób upatrywało szansy w tanich liniach spod znaku OLT, ale jak się okazało, i ten pomysł na dłuższą metę nie wypalił. Do tej pory Miles & More kojarzył się przede wszystkim z lojalnościowym programem lotniczym i jako  propozycja dla raczej bardziej zamożnych klientów. BRE chce jednak popularyzować program także wśród tych klientów, którzy nie korzystają z samolotów, ale za to często płacą kartą. W tej chwili w mBanku i MultiBanku jest ok. 400 tys. klientów, którzy miesięcznie płacąc kartą wydają 2 tys. zł. Oni to kolejna grupa potencjalnych odbiorców karty.

Bank wiąże z programem spore nadzieje i zapewnia, że szykuje się całkiem nowe otwarcie dla programu. Obecnie korzysta z niego ok. 500 tys. uczestników, ale tylko 50 tys. z nich posiada kartę kredytową pozwalającą na zbieranie mil. Teraz Miles&More będzie teoretycznie dostępny dla blisko 4 mln klientów BRE. W ciągu najbliższych trzech lat bank chce zwiększyć liczbę kart kredytowych z programem Miles & More w Polsce do 100 tys. BRE twierdzi przy tym, że plan ma duże szanse powodzenia, bo grupy klientów detalu BRE Banku i programu Miles &More dopasowano bardzo precyzyjnie. Na razie jednak Miles & More w Polsce nadal rozrywka dla nielicznych. Nawet ci, którzy często latają z regularnymi przewoźnikami zapominają, że mogą skorzystać z programu. Być może BRE uda się przełamać stereotyp, że Miles&More to propozycja tylko dla podróżujących samolotem.

Zamożni klienci MultiBanku oburzyli się na wieść, że niedługo nad ich placówkami zawiśnie szyld mBanku. BRE zapewnia jednak, że najbardziej majętni nadal pozostaną oczkiem w głowie. Bank wprowadza właśnie karty z zaszytym programem Miles & More, które mogą zainteresować właśnie tę grupę klientów. Pozwolą im zbierać nagrody i przynajmniej raz w roku polatać za darmo.

 

Po ostatniej konferencji prasowej BRE Banku przez media i fora internetowe przetoczyła się fala dyskusji. Pojawiły się opinie, że pomysł fuzji pod skrzydłami mBanku jest chybiony, bo ta marka kojarzy się przede wszystkim z młodszym klientem i nijak nie pasuje na przykład do korporacji obsługiwanych obecnie przez BRE. Oburzyli się przede wszystkim klienci bardziej prestiżowego MultiBanku, którzy będą musieli przejść pod skrzydła marki dla masowego klienta, z której nierzadko kpili. Obawiają się, że ucierpi przez to poziom obsługi w placówkach, że dostaną gorsze produkty etc. Najmniej narzekali chyba mBankowcy. Już teraz dostali produkty do niedawna zastrzeżone dla klientów Multi – pakiety w ramach kont i obsługę w placówkach. Z biznesowego punktu widzenia korzyści dla BRE są natomiast niepodważalne. Poprowadzi trzy banki pod jednym sztandarem, skupi marketing na jednym podmiocie, ograniczy koszty, wykorzysta efekt synergii i wspólną sieć oddziałów.

 

Po połączeniu BRE Bank nie zamierza jednak rezygnować z zamożnych klientów. Co więcej, będą oni strategicznymi klientami mBanku. Przedstawiciele BRE twierdzą, że już dziś majętni stanowią dużą grupę klientów mBanku – mBank i MultiBank obsługują łącznie 3,6 mln klientów, z czego pół miliona to klienci definiowani jako zamożni, zarabiający powyżej 5 tys. zł miesięcznie lub posiadający ponad 100 tys. aktywów. Co ciekawe, takich klientów więcej niż w MultiBanku (125 tys.) jest w mBanku (350 tys.). Oczywiście gdyby odnieść te liczby do ogólnej puli klientów obu banków, to więcej zamożnych ma zapewne Multi. Mimo to pryska mit, że mBank jest wyłącznie bankiem dla biednych studentów. mBank powstał ponad 10 lat temu. W tym czasie był prawdziwą sensacją, a konta w bezpłatnym banku internetowym faktycznie otwierali studenci. Dziś zapewne wielu z nich jest już nieźle zarabiającymi specjalistami. I z przyzwyczajenia, a może po trochu z lenistwa, nadal korzysta z oferty mBanku. Z wyliczeń BRE wynika ponadto, że definiowanych w ten sposób klientów (5 tys.  netto) są w Polsce ponad 2 miliony. Detal BRE obsługuje zatem blisko co czwartego affluenta w Polsce.

 

Aby dopieścić tych bardziej zamożnych klientów, BRE wprowadza właśnie do oferty nowy produkt. To karta kredytowa World MasterCard z programem Milles & More, która będzie dostępna w dwóch wariantach – prestiżowym i standardowym. W ramach programu za każdą płatność kartą klient dostaje punkty, które następnie wymieniane są na mile. Mile może z kolei wymienić na bilety lotnicze lub inne nagrody. Prestiżowa wersja ma zapewnić bardziej zamożnych klientów, że nadal są oczkiem w głowie BRE. Dostaną lepszy przelicznik mil niż w karcie standardowej i więcej punktów na wejściu. W tym przypadku klient będzie mógł szybciej skorzystać z darmowego biletu. Na starcie dostaną 6 tys. punktów, przy czym darmowy lot do krajów europejskich można zrealizować już od 10 tys. punktów. Bank przekonuje, że aktywny klient raz w roku nie powinien mieć problemów z jednorazowym przelotem samolotem za darmo.

 

Czy sam program Miles&More będzie wystarczająco interesujący dla klientów? W Polsce moda na latanie dopiero raczkuje, a popularyzacji tej usługi nie sprzyjają wysokie ceny biletów. Wiele osób upatrywało szansy w tanich liniach spod znaku OLT, ale jak się okazało, i ten pomysł na dłuższą metę nie wypalił. Do tej pory Miles & More kojarzył się przede wszystkim z lojalnościowym programem lotniczym i jako  propozycja dla raczej bardziej zamożnych klientów. BRE chce jednak popularyzować program także wśród tych klientów, którzy nie korzystają z samolotów (i proponować im inne nagrody). Chociaż z badań BRE Banku wynika, że i tak około 21 proc. jego klientów lata prywatnie co najmniej raz w roku. I że wartość dodana w postaci zbierania mil będzie dla nich dużą atrakcją.

 

Bank wiąże z programem spore nadzieje i zapewnia, że szykuje się całkiem nowe otwarcie dla programu. Obecnie korzysta z niego ok. 500 tys. uczestników, ale tylko 50 tys. z nich posiada kartę kredytową pozwalającą na zbieranie mil. Teraz Miles&More będzie teoretycznie dostępny dla blisko 4 mln klientów BRE. W ciągu najbliższych trzech lat bank chce zwiększyć liczbę kart kredytowych z programem Miles & More w Polsce do 100 tys. BRE twierdzi przy tym, że plan ma duże szanse powodzenia, bo grupy klientów detalu BRE Banku i programu Miles &More dopasowano bardzo precyzyjnie. Na razie jednak Miles & More w Polsce nadal rozrywka dla nielicznych. Nawet ci, którzy często latają z regularnymi przewoźnikami zapominają, że mogą skorzystać z programu. Być może BRE uda się przełamać stereotyp, że Miles&More to propozycja tylko dla podróżujących samolotem.

 

 

 

 

 

Źródło: PR News

bre hydepark karty kredytowe mbank multibank samolot wojciech boczoń 2012-08-22
Wojciech Boczoń
Tagi: bre hydepark karty kredytowe mbank multibank samolot wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?
19.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?

Po III kwartale średnia składka w ubezpieczeniu OC komunikacyjnym wyniosła 553 zł, a średnia szkoda nieco ponad 12 …

a 0 VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski
19.12.2025 (05:29) – informacja prasowa

VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski

Święta Bożego Narodzenia wywierają wyraźny, sezonowy wpływ na PKB, podbijając aktywność gospodarczą w IV kwartale. …

a 0 45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (05:23)

45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”

Raport NetB@nk ZBP za III kwartał pokazuje rosnącą liczbę kont z dostępem do bankowości elektronicznej, ale też …

a 0 Twisto rozszerza działalność o Bułgarię
19.12.2025 (05:16) – informacja prasowa

Twisto rozszerza działalność o Bułgarię

Twisto kontynuuje międzynarodową ekspansję i po roku od wejścia na rynek rumuński rozszerza działalność o Bułgarię, …

a 0 Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów
19.12.2025 (05:13) – informacja prasowa

Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów

Bank Credit Agricole we współpracy z ITCARD rozszerza sieć wpłatomatów w całej Polsce. Klienci banku mogą korzystać …

a 0 Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025
19.12.2025 (05:12) – informacja prasowa

Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025

Ponad 9 tysięcy seniorów, dorosłych i młodzieży oraz ponad 1,5 miliona odsłon bezpłatnych webinarów online – to …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”

45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”

Raport NetB@nk ZBP za III kwartał pokazuje…

Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

BaFin ogłosił 15 grudnia 2025 r. pakiet…

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025…

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców