PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćCiti HandlowyCiti Handlowy w wymagającym otoczeniu rynkowym
Citi Handlowy

Citi Handlowy

Bank Handlowy w Warszawie SA -  bank komercyjny działający aktualnie pod marką Citi Handlowy. W skład grupy kapitałowej banku wchodzą takie podmioty jak: Dom Maklerski Banku Handlowego i Handlowy Leasing.

Citi Handlowy w wymagającym otoczeniu rynkowym

Citi Handlowy 17.02.2016 (09:43)
Citi Handlowy

W tym roku intensywnie rozwijaliśmy biznes klientowski. Postawiliśmy na wzrost wolumenów i zgodnie z przedstawionymi na początku roku deklaracjami odnotowaliśmy tutaj zapowiadane wzrosty. Wspieraliśmy kluczowe inwestycje naszych klientów. Potwierdziliśmy swój status zaufanego partnera w konkursie Ministerstwa Finansów na Dealera Skarbowych Papierów Wartościowych. I wreszcie włączyliśmy do naszego globalnego programu Emerging Market Champions kolejnych narodowych czempionów oraz zagraniczne firmy inwestujące w Polsce,mówi Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy.

Zainwestowaliśmy też w rozwój mobilnych rozwiązań. Pod koniec roku wprowadziliśmy nową aplikację bankowości mobilnej. Wcześniej wprowadziliśmy tzw. „chmurę” w dystrybucji bankowości detalicznej opartą o mobilnych doradców i mobilne narzędzia sprzedażowe. Rok w bankowości detalicznej zamknęliśmy z kolei rewolucyjną ofertą bankowości prywatnej, która otwiera klientów na inwestycje w rynki zagraniczne,dodaje Prezes. Pomimo trudnych warunków rynkowych i rosnących obciążeń, podtrzymujemy realizację strategii bezpiecznego i stabilnego banku, który rośnie w kluczowych dla siebie obszarach. Takie podejście do bankowości pozwala nam na konsekwencję w realizacji polityki dywidendowej.


W 2015 rok Bank wypracował zysk na poziomie 626 mln zł. Pomimo wymagających warunków rynkowych, czyli rekordowo niskich stop procentowych, kwestii interchange oraz rosnących opłat ostrożnościowych (dodatkowa wpłata na rzecz wypłaty środków klientom-deponentom SK Banku oraz dodatkowa wpłata na rzecz BFG ) Citi Handlowy zachował silną i bezpieczną pozycję kapitałową z poziomem Tier 1 równym 17,1%, wyższym niż średnia dla sektora (14,3% – dane za trzeci kwartał).

Podobnie na wysokim poziomie utrzymana została efektywność Banku, plasująca Citi Handlowy znacznie powyżej wyników sektora: ROTE na poziomie 12,5 %, ROE -10%, a ROA – 1,3 %. Pozostałe kluczowe wskaźniki takie jak wskaźnik kredytów do depozytów (61%) oraz NPL (3,2%) potwierdzają gotowość Banku na wspieranie planów rozwoju i inwestycji swoich klientów. Zgodnie z deklarowanym na początku roku planem, Bank odnotował wzrost wolumenów kredytowych klientów instytucjonalnych o 9% r./r. oraz detalicznych o 5% r./r.

Bankowość detaliczna: rośnie efektywność sprzedażowa „chmury” w dystrybucji. Bank umacniania też pozycję w kluczowym segmencie prywatnej bankowości


W ciągu ostatnich 12 miesięcy Bank otworzył 5 nowych oddziałów Smart tym samym sieć Smart liczy dzisiaj 16 nowoczesnych placówek zlokalizowanych w 9 największych miastach w Polsce. Wzrosła przy tym atrakcyjność placówek Smart, które przyciągają dzisiaj coraz więcej nowych klientów. W rezultacie o 63% więcej klientów odwiedzających oddziały Smart zdecydowało się na koniec 2015 roku na Kartę Kredytową, 62% więcej klientów Smart wybrało konto CitiPriority. O 161% r./r./ wzrosła z kolei sprzedaż kredytów niezabezpieczonych w sieci Smart.

W 2015 roku Bank zainwestował też w rozwój tzw. „chmury” w dystrybucji . Na początku roku uruchomił pierwszą w Polsce aplikację sprzedażową, która w 100 proc. online pozwala na przeprocesowanie wniosku o kartę kredytową wraz z wydaniem wstępnej decyzji kredytowej i podpisaniem elektronicznej umowy w rekordowym czasie kilku minut. Aplikacja oddana została do dyspozycji ponad 70 mobilnych doradców – nie związanych z konkretna placówką; a działających tam, gdzie przebywają aktualnie potencjalni klienci.

Pod koniec roku Bank wprowadził też nową aplikację bankowości mobilnej, której wprowadzone zmiany zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez klientów. Aplikację wyróżnia na polskim rynku unikalna funkcjonalność Snapshot (sprawdzanie salda konta i karty oraz ostatnich transakcji widoczne bez logowania), z której korzysta już niemal 70% użytkowników bankowości mobilnej.

Koniec roku był też przełomowym dla oferty bankowości prywatnej. Prestiżowa oferta Citigold Private Client to propozycja dla klientów, których aktywa wynoszą minimum 3 mln złotych. Głównym wyznacznikiem oferty pozostaje doradztwo na rynkach zagranicznych. Dzięki ofercie klient ma możliwość uzyskania „szytych na jego miarę” rekomendacji na akcje z 20 giełd na całym świecie. Oferta Citigold Private Client zdążyła już zyskać uznanie rynku i 5 gwiazdek w prestiżowym rankingu bankowości prywatnej magazynu Forbes.

Bankowość korporacyjna: lider w strategicznych obszarach


Citi Handlowy od lat konsekwentnie pomaga firmom w dążeniach do ekspansji zagranicznej. Bank rozwija swój program Emerging Market Champions, w ramach którego wspiera dzisiaj 57 polskich firm rozwijających swój biznes na światowych rynkach oraz 339 globalnych klientów korporacyjnych inwestujących w Polsce. Bank obsługuje przy tym 70% inwestorów zagranicznych z listy 100 największych firm w Polsce miesięcznika „Forbes” (2014).

W 2015 roku Citi Handlowy aktywnie działał też na rzecz klientów i wziął udział w kluczowych transakcjach na rynku. Wykorzystując wysoką płynność znalazł się w grupie banków kredytujących polskie spółki blue-chip, w tym Ciech (kredyt konsorcjalny z udziałem banku na poziomie 350 mln zł), a także odegrał kluczową rolę na rynku nieskarbowych dłużnych papierów wartościowych, emitując obligacje na kwotę 6,3 mld zł dla Tauronu. Globalne doświadczenie grupy Citi pomogło w sekurytyzacji portfela leasingowego, gdzie Citi był współorganizatorem wraz z Citigroup Global Markets Ltd.

W 2015 roku Bank kontynuował swoja strategię wzmacniania bankowości relacyjnej. Rachunki operacyjne odnotowały przyrost sald o 21% r./r. Budowa długoterminowych relacji z klientem widoczna jest także w Programie Finansowania Dostawców gdzie aktywa klientowskie przyrosły o 25% r./r. Kolejny rok z rzędu klienci Citi Handlowy docenili też współpracę z bankiem w zakresie cash managmentco potwierdzone zostało w niezależnym badaniu Euromoney, które przyznało Bankowi pozycję nr 1 na polskim rynku.

To był też kolejny rok, w którym Bank utrzymał pozycję numer 1 w konkursie Ministerstwa Finansów na pełnienie funkcji Delaera Skarbowych Papierów Wartościowych. Potwierdzając swoją pozycję zaufanego i doświadczonego partnera instytucji publicznych.

Dom Maklerski Citi Handlowy z kolei z sukcesem zrealizował historyczną transakcję wykupu akcji TVN S.A. dla Southbank Media Limited oraz wziął udział w kluczowych transakcjach rynku kapitałowego (Alior Bank S.A., BZ WBK S.A., Bogdanka S.A.)

Prezentacja podsumowująca wstępne wyniki za 2015 rok dostępna jest na stronie www.citihandlowy.pl w sekcji Relacje Inwestorskie.

2016-02-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły CEO w ASEC S.A. (OTI…

Joanna Majer-Skorupa

Joanna Majer-Skorupa

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski  …

Magdalena Ostrowska

Magdalena Ostrowska

Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski Magdalena…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców