Comarch Loyalty Management to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie i funkcjonalnie systemów do obsługi programów lojalnościowych na świecie. Nowa wersja systemu zapewni wzmocnienie relacji BP ze swoimi klientami poprzez reagowanie na ich zachowania w czasie rzeczywistym (on-line) przy wykorzystaniu wielu kanałów komunikacji, takich jak wyświetlacz kasowy, personalizowane komunikaty marketingowe, strona WWW, sms, call center.
– Wdrożenie w BP Polska dla programu BP partnerclub w 2002 roku było pierwszym wdrożeniem systemu lojalnościowego Comarch w modelu on-line. System idealnie wpasował się w strategię marketingową BP i był niezawodny. Dzięki temu Comarch został zaproszony – razem z 20 innymi globalnymi dostawcami IT – do przetargu na stworzenie globalnego systemu lojalnościowego dla BP – mówi Marcin Warwas, Wiceprezes Comarch SA odpowiedzialny za Sektor Usługi. Proces ofertowy i wyboru dostawców trwał 24 miesiące. W tamtym czasie dla Comarch sukcesem był już sam udział w przetargu dla jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, jaką jest BP. W 2005 roku dowiedzieliśmy się, że wygraliśmy i będziemy dostarczać system lojalnościowy dla BP Group. Wtedy to zdaliśmy sobie sprawę, że 2 lata ciężkiej pracy przy ofercie, rozwój produktu z BP Polska i kolejnymi klientami w końcu przyniosły efekt i umożliwiły Comarch obecność na międzynarodowym rynku jako globalnego dostawcy zaawansowanych rozwiązań CRM.
System Comarch Loyalty Management dzięki ścisłej integracji z systemem kasowym obsługującym sprzedaż na stacjach paliw BP gwarantuje realizację wielowymiarowych promocji lojalnościowych dotyczących wszelkich detali zawieranych transakcji. Jego funkcjonowanie w modelu on-line powoduje, że uczestnicy programu na bieżąco, bezpośrednio po dokonaniu zakupu, informowani są o saldzie konta lojalnościowego. System umożliwia również definiowanie komunikatów udostępnianych na wyświetlaczu kasy lub drukowanych na paragonie sprzedaży, które stanowią istotne wsparcie realizowanych kampanii promocyjnych.
– Cieszymy się, że dotychczasowe pozytywne doświadczenia ze współpracy pomiędzy Comarch a BP Group w zakresie tworzenia programów lojalnościowych przekładają się na kolejne ważne biznesowo dla BP, a jednocześnie wyjątkowo prestiżowe dla Comarch wspólne projekty –- mówi Piotr Dziurzyński, Dyrektor Centrum Sprzedaży, Comarch SA.
BP to jedna z największych firm na świecie dostarczających energię. BP jest obecne w ponad 100 krajach, ma około 24 tys. stacji paliw i zatrudnia 96 tys. osób. Obroty w 2007 roku wyniosły 284 miliardy USD, czyli ponad 600 miliardów PLN.
W Polsce BP posiada największą sieć stacji (ponad 350) spośród zagranicznych koncernów paliwowych. BP jest jednym z największych inwestorów zagranicznych na polskim rynku. Prowadzi działalność od 1991 roku, zyskując obecnie pozycję lidera zarówno w branży paliwowej, jak i gazowej oraz olejowej.