Z branżą leasingową Anna Polak jest związana od 2012 roku. Na początku 2019 r. objęła stanowisko dyrektora ds. komunikacji i public relations Związku Polskiego Leasingu. Awansowała po czterech latach pracy dla organizacji, a pełniona przez nią funkcja została utworzona na nowo.
Anna Polak odpowiada za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną polskiej branży leasingowej – kontaktuje się z mediami, liderami opinii i organizacjami branżowymi, a także krajowymi i międzynarodowymi partnerami. Współpracuje przy przygotowywaniu strategii, analiz i raportów oraz wspiera grupy robocze ZPL (zajmujące się m.in. digitalizacją, badaniami rynku, dobrymi praktykami i CSR-em oraz PR-em).
W tym samym czasie jest reprezentantką polskiej branży leasingowej w Leaseurope, europejskiej federacji leasingowej, z siedzibą w Brukseli. Pracuje na rzecz rozwoju europejskich projektów, realizowanych w ramach Komitetu Statystycznego oraz Grupy Sterującej ds. Motoryzacji Leaseurope. Związek Polskiego Leasingu jest jedynym polskim reprezentantem w europejskiej federacji leasingowej.
W latach 2008 – 2014 Anna Polak pracowała dla agencji Marketing & Communications Consultants, gdzie koordynowała pracę dla grupy klientów z sektora finansowego, deweloperskiego oraz związków branżowych. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała w First PR oraz Primum PR, pracując dla klientów z sektora farmaceutycznego. W czasie studiów współorganizowała promocję Lubelszczyzny w Parlamencie Europejskim.
Jest absolwentką Wydziału Nauk Społecznych, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Podyplomowego Studium Badań Społecznych i Rynkowych, Uniwersytetu Warszawskiego.
Link do profilu na LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/anna-polak-pl/