„Nie będziemy pisać scenariuszy reklam, ale uważamy, że klient powinien otrzymać w reklamie podstawowe informacje o produkcie. Nie może mieć zaburzonego obrazu tego produktu. Wielokrotnie podkreślaliśmy, że reklamy produktów finansowych powinny być jak najbardziej rzetelne. Coraz więcej firm stara się stosować te zalecenia” – powiedziała Katarzyna Biela z biura prasowego UKNF.
„Dodała, że w tym roku, w sprawie nierzetelnych reklam instytucji finansowych Komisja interweniowała 8 razy, a w całym poprzednim roku – 22 razy […]
Wskazała, że w niektórych reklamach brakowało np. informacji o bardzo krótkim okresie obowiązywania promocyjnego oprocentowania lokaty, czy konieczności spełnienia dodatkowych warunków, aby można było skorzystać z promocji. Klienci musieli na przykład posiadać odpowiednio wysokie wpływy, aby obsługa rachunku była bezpłatna.”, czytamy na stronie Gazeta.pl
„Urząd dodaje, że banki wprowadzały w błąd, informując na przykład o tym, iż wypłaty z bankomatów w Polsce i zagranicą są bezpłatne. Pomijały natomiast informacje, że chodzi tylko o bankomaty konkretnego banku i jego partnerów. Zdarzały się reklamy, z których wynikało, że banki nie pobierają opłaty za wydanie karty do rachunku. Ukrywano jednak fakt pobierania comiesięcznej opłaty za użytkowanie karty.”, czytamy dalej.
Niedawno Komisja Nadzoru Finansowego uznała, że hasło reklamowe SKOK-ów „Nie wińcie nas, nie jesteśmy bankiem!” wprowadza konsumentów w błąd i przekazała sprawę do zbadania UOKiK. Działalność SKOK nie jest nadzorowana przez KNF, w związku z tym Komisja nie ma uprawnień interwencyjnych w tym przypadku, a klienci kas spółdzielczych nie mają możliwości składania skarg na ewentualne nieprawidłowości.
Więcej informacji na portalu Gazeta.pl w artykule „KNF: coraz mniej nierzetelnej reklamy instytucji finansowych”. Na podstawie: ask, PAP