PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćSantander Consumer BankCoraz więcej kredytów ratalnych w internecie
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank oferuje swoim klientom produkty kredytowe: kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyty celowe, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe, a także lokaty i rachunki oszczędnościowe.

Coraz więcej kredytów ratalnych w internecie

Santander Consumer Bank 11.03.2016 (11:24)
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank rozpoczyna współpracę z serwisem Przelewy24, który udostępni na swojej platformie eRaty – bankowy system sprzedaży ratalnej przez internet.

Przelewy24 to znany i często wybierany przez klientów sklepów internetowych system szybkich płatności za zakupy on- line. W ten sposób bank chce zwiększyć dostępność swojego systemu sprzedaży ratalnej przez internet.

„Stale rozwijamy i poszerzamy ofertę o nowe kanały płatności. Obserwując zachowania i wybory klientów serwisu Przelewy24, odnotowujemy rosnące zainteresowanie płatnością ratalną. Dołączając eRaty Santander Consumer Bank, z przyjemnością otwieramy się na klientów tego banku, jednocześnie powiększając grono odbiorców docelowych dla prawie 45 000 współpracujących z nami Partnerów” – mówi Michał Bzowy, wiceprezes Przelewy24.

eRaty to obecnie jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się produktów w portfelu banku. Od momentu wdrożenia systemu eRaty w lutym 2014 roku do końca stycznia 2016 roku skorzystało z nich 77 291 klientów. Santander Consumer Bank nadal odnotowuje również wysoką dynamikę wzrostu akcji kredytowej.

– Porównując dane z dwóch ostatnich lat widzimy, że akcja kredytowa wzrosła o ponad połowę rok do roku. Jesteśmy przekonani, że dołączenie do Przelewy24 pozwoli nam dodatkowo podnieść tę dynamikę i zwiększyć nasz udział w rynku. Szacujemy, że obecnie co drugi kredyt ratalny udzielany w internecie jest finansowany przez Santander Consumer Bank. Nasza wiodąca pozycja na rynku sprzedaży ratalnej w tradycyjnych sklepach i wieloletnie doświadczenie we współpracy z kilkunastotysięczną grupą punktów usługowych i sklepów różnej wielkości, to duży kapitał jaki chcemy wykorzystać przy rozwoju internetowego ramienia naszego biznesu – mówi Agnieszka Kociemska, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Ratalnej w Santander Consumer Banku.

Wzrost akcji kredytowej to z jednej strony efekt rosnącej liczby transakcji finansowanych w ramach sprzedaży ratalnej przez internet, ale również rosnącej kwoty kredytu. Średnia wartość kredytu ratalnego udzielanego przez Santander Consumer Bank w internecie rosła o ponad 8% w ciągu trzech ostatnich lat i na koniec 2015 roku wynosiła blisko 2000 zł. To nadal o blisko 400 zł mniej niż wydajemy w sklepach stacjonarnych. Przyczyna dysproporcji leży w miksie produktów dystrybuowanych w tradycyjnych sklepach i przez internet. W sieci rzadziej kupujemy np. meble, zwłaszcza te przygotowywane na zamówienie, których cena może sięgać kilkunastu tysięcy złotych.

Dynamikę rynku dobrze widać w liczbie kredytów ratalnych zaciąganych on-line. W ciągu dwóch ostatnich lat średnie tempo wzrostu liczby kredytów ratalnych udzielonych przez internet wynosiło ponad 74% rok do roku. To 9 razy szybciej niż w przypadku sprzedaży w sieci stacjonarnej. Powód jest oczywisty – nasycenie rynku sprzedaży ratalnej w tradycyjnych sklepach. Handel elektroniczny dynamicznie się rozwija, a ograniczona liczba metod płatności jest jedną z barier wzrostu. Z tego względu sklepy decydują się na wprowadzenie płatności w formie systemów ratalnych.

Kto kupuje na raty przez internet? Głównie mieszkańcy dużych miast – 30% kredytobiorców pochodzi z miejscowości powyżej 100 tysięcy mieszkańców. 2/3 kredytobiorców ratalnych finansujących zakupy on-line to mężczyźni, a co ósmy kredytobiorca zarabia powyżej 5 tys. zł brutto miesięcznie. W stacjonarnych sklepach przeważają klienci z dużo niższym poziomem dochodów. 1 na 10 kredytobiorców kupujących na raty w sklepach stacjonarnych dysponuje miesięcznym dochodem na poziomie nie przekraczającym 1 tys. zł, w internecie takich klientów jest aż 5 razy mniej. Za taką sytuację odpowiada relatywnie wysoki udział osób wskazujących jako źródło zatrudnienia emeryturę i rentę. to aż 31% kredytobiorców kupujących w stacjonarnej sieci sprzedaży i zaledwie 10% korzystających z rat on-line.

– W najbliższych latach zakładamy dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży ratalnej w internecie. Będzie to wynikać z rosnącego udziału e-commerce w rynku. Trend będzie wspierany przez zmiany demograficzne i szerszy dostęp do internetu. Emeryci to obecnie zaledwie 7% kupujących na raty on-line, trzy razy mniej niż w tradycyjnych sklepach. Zmiany struktury demograficznej naszego społeczeństwa oraz mniejszy dystans mentalny do nowych technologii będą sprzyjać handlowi elektronicznemu, a tym samym sprzedaży ratalnej przez internet – tłumaczy Agnieszka Kociemska, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Ratalnej w Santander Consumer Banku.

2016-03-11
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców