Credit Agricole chce wzmocnić swoją pozycję w sprzedaży ubezpieczeń w Polsce. Wprowadza do oferty nowe ubezpieczenia, które nie są powiązane z innymi produktami. Nowością ma być m.in. polisa turystyczna, która trafi też do aplikacji mobilnej.
Credit Agricole Bank Polska idzie w ślady swojego właściciela – Grupy Crédit Agricole. Francuzi są na swoim rynku liderem w segmencie bankassurance, a Polacy chcą znacząco poprawić swoją pozycję. – Ubezpieczenia generują ponad 10 proc. naszych przychodów pozaodsetkowych. Chcemy, aby w przyszłości było to nawet 15-20 proc. – mówi Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu banku Credit Agricole.
Prace nad nową strategią bank zaczął już w ubiegłym roku. Choć ubezpieczenia mają być sprzedawane we wszystkich kanałach – włącznie z aplikacją mobilną – to kluczową rolę wciąż odgrywają doradcy. Między innymi dlatego, że Polacy mają niewielką wiedzę na temat produktów ubezpieczeniowych i potrzebują wsparcia. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez firmę Maison&Partners na zlecenie banku. Dlatego doradcy przechodzą teraz specjalne trzystopniowe szkolenie, które ma wzmocnić ich kompetencje.
Z badania wynika ponadto, że klienci pozytywnie oceniają możliwość zakupu polisy w banku. Wśród największych korzyści wymieniają wygodę – wszystkie produkty można kupić w jednym miejscu. Okazuje się też, że klienci mają większe zaufanie do banków niż do towarzystw ubezpieczeniowych. W ich ocenie fakt, że bank jest dużą międzynarodową instytucją, stanowi dodatkową gwarancję bezpieczeństwa.
– Nie chcemy ograniczać się do sprzedaży polis powiązanych z kredytami i kartami, chcemy mocno rozwijać ofertę ubezpieczeń stand-alone, dostępnych niezależnie – mówi Jędrzej Marciniak. Na początku roku bank wprowadził do oferty dwa indywidualne ubezpieczenia – nieruchomości Pakiet Dom oraz Odpowiedzialności Cywilnej w życiu prywatnym. Credit Agricole, jako jedyny bank uniwersalny w Polsce, oferuje polisę OC jako odrębne ubezpieczenie.
Na przełomie lipca i sierpnia pojawi się kolejna nowość – polisa turystyczna. Docelowo będzie sprzedawana za pośrednictwem wszystkich kanałów, włącznie z aplikacją mobilną. Jakie mają być jej zalety? Klient będzie mógł ją sobie rozszerzyć na przykład o auto assistance, a w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń zmuszających do wydłużenia zagranicznego pobytu przedłużyć o kolejne 48 godzin. Polisa ma też chronić podczas uprawiania sportów letnich, a jeśli klient wykupi sobie także ochronę dla sportów zimowych lub wysokiego ryzyka, zyska ubezpieczenie sprzętu sportowego w cenie. Na wyjazdy grupowe ma być 25 proc. zniżki.
Polisy w aplikacjach mobilnych banków to wciąż nowinka. Znajdziemy je w mBanku czy BZ WBK, ale większość instytucji wciąż nie umożliwia klientom zakupu ubezpieczenia z poziomu smartfona. Sam proces zakupu jest prosty – wystarczy określić parametry, termin wyjazdu i opłacić polisę przelewem. Prawdopodobnie tak samo będzie to wyglądało w Credit Agricole.
Bank udostępnił aplikację mobilną w ostatnich dniach kwietnia 2016. Na koniec II kwartału miał blisko 30 tys. aktywnych użytkowników, którzy wykonali łącznie prawie 80 tys. mobilnych przelewów i założyli 2,8 tys. lokat.