Credit Agricole już wkrótce udostępni klientom nową aplikację mobilną. Program został napisany całkowicie od nowa i rozbudowany o dodatkowe funkcje. W najbliższych tygodniach do użytkowników trafi pierwsza wersja nowej apki, która z biegiem czasu będzie sukcesywnie rozbudowywana.
Jak informuje bank, nową aplikację przygotowano w technologii Flutter. Będzie to pierwsza aplikacja dla klientów detalicznych w Polsce stworzona w tej technologii. Program trafi do klientów jeszcze w tym półroczu. Później pojawi się jego kolejna wersja, rozbudowana o dodatkowe usługi.
Dzięki uprzejmości banku znalazłem się w gronie testerów nowego programu i miałem okazję „przeklikać” się przez nową apkę. To co rzuca się w oczy już na samym początku jest zmieniony proces aktywacji programu. Bank wymaga jedynie nadania kodu PIN i połączenia telefonicznego. W starej wersji klient musiał nadać hasło mobilne i kod PIN. Co ciekawe, podczas połączenia telefonicznego lektor nie odczytuje cyfr, a podaje nazwę przedmiotu (np. buty). Przedmiot ten należy wskazać na mozaice w aplikacji.
Nowa aplikacja ma zmieniony interfejs użytkownika. Bank postawił tu na tzw. akordeon, czyli karty na pierwszym ekranie, które klient może sobie przewijać. Ponadto znajdziemy tu wysuwaną szufladę z historią transakcji czy nowe menu na dole ekranu. Klient ma też ułatwiony kontakt z doradcą: aby połączyć się z infolinią, wystarczy kliknąć jeden przycisk; można także zadać pytanie na czacie. Użytkownikowi w aplikacji asystuje avatar Dito.
Wdrażana w pierwszym etapie wersja aplikacji ma poniższe funkcje:
- nowy, uproszczony i bardziej bezpieczny proces aktywacji aplikacji,
- otwieranie konta osobistego,
- otwieranie konta walutowego,
- otwieranie Rachunku Oszczędzam,
- nadawanie nazw rachunkom i produktom,
- przelewy: krajowy, BLIK na telefon, własny, QR, spłata kredytu i karty kredytowej, płatności podzielone VAT,
- przelew odwrotny i ponowny,
- przelew podatkowy,
- edycja i podgląd płatności oczekujących, zarządzanie listą odbiorców, zarządzanie zleceniami stałymi,
- zarządzanie produktami oszczędnościowymi, kredytami, kartami (aktywacja, zastrzeżenie, zmiana PIN, zamówienie nowej karty; możliwość czasowego zablokowania i odblokowania karty),
- zakładanie lokaty,
- kredyt pre-approved,
- autospłata,
- łatwe przełączanie się między profilem osobistym i firmowym,
- mobilna autoryzacja,
- sekcja dokumenty ustawienia bezpieczeństwa (biometria, BLIK, dane klienta),
- hub kontaktu – wszystkie możliwości kontaktu z bankiem w jednym miejscu – telefon oraz czat,
- informacje o pełnej ofercie banku,
- Klub korzyści z ofertami rabatowymi do sklepów lokalnych i ogólnopolskich.
Jak informuje bank, w kolejnych etapach aplikacja rozbudowana zostanie m.in. o dostęp do nowych produktów i usług: fundusze inwestycyjne i ubezpieczenia; zbliżeniowe płatności BLIK, prośbę o przelew dla BLIK P2P oraz opłaty za autostrady, parkingi. Credit Agriocole pracuje także nad narzędziem do zarządzania finansami osobistymi (PFM Personal Finance Management).
Program zostanie udostępniony klientom w wersji polskiej i angielskiej. Do końca roku bank przygotuje też wersję ukraińską. Po udostępnieniu nowej aplikacji przez pewien czas będzie dostępna również jej starsza wersja – z której dotychczasowi użytkownicy będą mogli nadal korzystać. Natomiast nowi klienci będą mogli pobrać wyłącznie nową wersję aplikacji.